Hyperaktiv femåring
jag visste inte vart jag skulle skriva så startade en egen tråd i hopp om råd och prat med föräldrar i liknande sitautism, finns det aktiva trådar för föräldrar med barn med adhd / hyperaktivitet? Vår son ska börja en basutredning till hösten.. ni som har barn med bekräftat diagnos, adhd/hyperaktivitet framför allt, om era Barn håller ihop sig under en dag eller rättare sagt om ni är iväg på aktivitet med mycket som händer-är det vanligt med bakslag dagen därpå? Idag har min son wfter en större utflykt igår varit extremt hyperaktiv, från att han pppnqde ögonen i morse, han har spottat, slagits, sparkats (småsyskon) kissat utomhus, bara sprungit omkring och härjat konstant. Och jag känner mig både utmattad och Skamsen, trött, orolig och dränerad . Är dessutom ensam med barnen den här veckan Och då passar han på ännu mer känns det som. Nu har han ingen diagnos ännu men utredning är på gång. Kan ni föräldrar med barn med adhd lämna era barn (femåring) för att vara ensam/leka ensam utan uppsyn eller förstör de också då/slåss osv? Det är som att han måste ha ständig uppsyn.