Inlägg från: ninnifiore |Visa alla inlägg
  • ninnifiore

Halsont och planerat snitt imorgon

Vår 18 månaders är snorig med lite feber (38 men den försvinner om hon får paracetamok) lite hostig men pigg och glad och leker och äter som vanligt. Sambon symtomfri. Jag har sen igår lite ont i halsen och ska snitta imorgon. har läst runt lite och det verkar som att man inte ställer in kejssrsnitt pga förkylning, men någon nämnde just halsont som en anledning att eventuellt skjuta på det. jag vill absolut snitta imorgon, har inga andra symtom utan bara sådär lite ont när man sväljer liksom. inga sjukdomar i botten och normat blodtryck och bmi osv, det kan väl inte vara så farligt att plocka ut bebben?? jag har dessutom tänkt att amma och då får ju bebis ett bra skydd mot vad det nu kan vara för virus jag har? någon som vet varför halsont just skulle vara värre än att man är exempelvis snorig? folk får ju kejsarsnitt hela tiden, jag blev akutsnittad förra gången och då var det minsann ingen som dubbelkollade om man hade lite halsont 😅
  • Svar på tråden Halsont och planerat snitt imorgon
  • ninnifiore

när sa jag att jag vet bättre än läkarna? jag har inte sett en läkare säga detta, det var någon random på familjeliv. tänkte kolla om någon hade erfarenhet av detta, dvs varit i samma sits och faktiskt fått info från läkare. ta och tagga ner lite.

• ninnifiore

tack alla för stödet! har känt mig li tre missförstådd, minst sagt, haha. jag ska säga som det är när vi kommer dit imorgon. hade normalt sett knappt sett detta halsont som något att nämna, men klart jag kommer ge vården info :) tror också att den ständiga halsbrännan har gjort sitt för att bidra med att halsen inte är hundra. tack igen ❤️

Svar på tråden Halsont och planerat snitt imorgon