Inlägg från: Henke81 |Visa alla inlägg
  • Henke81

Bo i rågsved?

Nej nej Rågsved är inte jättetrevlig.

Jag var där höstas. Det lilla centrumet är riktigt nedgånget, men jag tror det ligger nån liten Ica-butik där som fortfarande är öppen.

Nån bedömt påverkad snubbe skrek på mig från ett fönster. Vet inte vad han ville, utan skyndade därifrån.

Jag såg öppen drogförsäljning ske ett par gånger under en timmes tid, och en prostituerad ung kvinna kom fram till mig uppenbart påtänd och undrade nåt. 

• Henke81

Andelen invånare med utomnordisk bakgrund verkar ha ökat också under de tio-elva år som hade gått sedan jag var där sist. 

Men det finns väl säkert nån del av Rågsved som är snäppet bättre kan jag tänka.

• Henke81

Jag vet inte heller riktigt var gränsen mellan Hagsätra och Rågsved går, men som sagt, nån liten gata verkade riktigt trevlig att bo på men rent generellt skulle jag undvika Rågsved. 

• Henke81
    Fliselisan skrev 2023-07-31 01:06:19 följande:

Skulle nog rekommendera att du undviker Rågsved. Området har väldigt dåligt rykte och bor mest icke svenskfödda där.

Besökte centrumet i våras och fick riktigt dålig känsla. Hängde konstiga typer (läs - knarklangare, kriminella) i gångtunneln in till centrum. Mycket nergångna människor runt i kring.

Precis så!!!
Svar på tråden Bo i rågsved?