• Anonym (Ensamstående sambo)

Sambo drack hel spritflaska själv

Hej!

Behöver höra era andras tankar till att dricka en hel flaska sprit själv (700ml). Detta har min sambo gjort ikväll nämligen.

Har barn på 5, 4 & 1 år om det är av intresse.

Är det fler där ute som dricker denna mängd?

• Svar på tråden Sambo drack hel spritflaska själv
  • Sk007

Jag känner folk som kan få i sig en hel liter på kväll utan att bli odrägligt berusade.

Frågan är väl varför man väljer att göra det när små barn är närvarande?

• Studentpappa

Ikväll? Klockan är bara barnet och han har dragit ett helrör, är det vanligt förekommande är han en alkis och kommer fucka upp barnens liv. Ingen dricker ett helrör bara för att.

Jag har gjort det i ungdomens dagar men då blivit så redlös så jag knappt visste vad jag gjorde. Men då är det ju viss skillnad..

Ride it like you stole it
  • Anonym (Abc)

Det krävs ju lite träning för att klara det. Åtminstone om han är normalbyggd.

• Hjelm

Säkert finns det fler som dricker den mängden på en kväll.

Det betyder inte att det är okej.

700 ml vodka eller annan starksprit av samma alkoholhalt motsvarar 17.5 glas alkohol.

Gränsen för riskbruk ligger på 14 för män - på en vecka (det är också tal om att gränsen ska sänkas till 10).

Och han drack alltså mer än så på några timmar.

Du förstår själv att han har mycket allvarliga problem om han brukar kunna dricka så här mycket.

Om inte, varför fick han för sig att göra det just ikväll?

• Anonym (Ensamstående sambo)

*Uppdatering*

Såg nu att det var 1/4 del kvar i flaskan. Är det ändå mycket?
    Han är som gladast när han vet att vi ska dricka något på kvällen. Jag var inte alls sugen egentligen men sa till honom att det inte spelade någon roll om vi skulle dricka eller inte. Han drog direkt till bolaget och kloten en flaska gin. Han gjorde varsin drink till oss men kunde verkligen inte tvinga i mig det ikväll. Är som synes ganska medberoende?. Så han drack upp min och satt själv i köket och fortsatte dricka medan han skrollade på telefonen. 

• Hjelm

Typ en halv liter sprit på en kväll är fortfarande mycket, ja...

• Drottningen1970
    Anonym (Ensamstående sambo) skrev 2023-07-26 21:56:37 följande:

*Uppdatering*

Såg nu att det var 1/4 del kvar i flaskan. Är det ändå mycket?
    Han är som gladast när han vet att vi ska dricka något på kvällen. Jag var inte alls sugen egentligen men sa till honom att det inte spelade någon roll om vi skulle dricka eller inte. Han drog direkt till bolaget och kloten en flaska gin. Han gjorde varsin drink till oss men kunde verkligen inte tvinga i mig det ikväll. Är som synes ganska medberoende?. Så han drack upp min och satt själv i köket och fortsatte dricka medan han skrollade på telefonen. 

Jamendå. Då är det ingen fara. Helt normalt att dra i sig den mängden under en kväll. Men barn hemma. Heeeeelt normalt. 

kvinnor?.

• Anonym (Ella)

Har en vän som drar i sig 1,2 liter ren sprit på en kväll? man kan prata med honom, han kan köra bil och gå utan att han vinglar?.. han är gravt alkoholiserad 

Svar på tråden Sambo drack hel spritflaska själv