Kär i hon som inte alls tycker om mig - Inte ens som vän
Hej,
i början gick det egentligen bra, vi blev goda vänner och umgicks med våran gemensamma kompisgäng.
Jag blir sällan förälskad. Och oftast när jag blir förälskad så är det redan från början när jag träffar personen. Det har aldrig hänt att jag har med tiden blivit förälskad efter att vi kommit in i vänskapsband.
Intelligent, positiv och rolig. Allt med henne är så kul.
Men vänskapen har tonas ned. Det blir inte särskilt mycket umgänge och det blir inte alls något respons ifrån henne. Jag uppfattar som om hon inte står ut med mig. Jag har absolut inte uppvaktat henne eller klängigt mig på henne. Utan mina känslor har jag undangömt, även om det har dykt upp tankar på att berätta för henne hur jag känner, så har jag valt att inte berätta något eller göra något, så hon förstår hur jag känner.
Jag tror att jag har uppvisat många oattraktiva och jobbiga sidor hos mig. Hon har sett mig vid flera tillfällen där jag varit ute och plockat pantburkar på kvällarna. Första gången såg jag på henne att hon blev förvånad.
Jag har inte längre ambition för någonting. Inga riktiga passion. Jag hade det förut en gång i tiden när jag var yngre, men allt det är borta. Inget känns spännande. Jag är egentligen intresserad av det militära, men jag kan inte av privata skäl.
Jag är nog väldigt oattraktiv. Jag gör inget om dagarna och inget är intressant. Jag hade ett jobb som var roligt och blev uppskattat där. Men efter att vi flyttade till en mindre lokal, så förlorade jobbet eftersom man valde att behålla heltidsanställda. Jag var timvikariat och man tog bort alla dessa personal.
Just nu söker jag knappt jobb, för jag känner inget intresse. Jag har inte skrivit in mig på AF och lever på sparade pengar, jag borde egentligen känna panik, men jag gör inte det. Jag kanske är inne i en depression, jag vet inte.
Och på allt det här, så är det precis som det står i rubriken, jag är kär i någon som jag inte ens tror tycker om mig som vän. Det märks på långa vägar, var har nämligen varit vänner sedan två år tillbaka.
Ett intresse som finns hos mig, det är att egentligen komma bort ifrån civilisationen och leva i djungeln. Det kanske låter som ett skämt, men det är i princip det enda som jag känner som lockar. Att jag vill komma bort ifrån samhället, människor och bara leva för mig själv.
Jag minns att jag var mer kreativ i ung ålder. Jag skrev oftast berättelser och noveller. Nu idag, får jag inga som helst idéer för någonting.