Inlägg från: Anonym (Helen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helen)

Kommer aldrig träffa ngn

Jag är en kvinna 49 år. Har vart singel i 3 år nu. Jag har råkat ut för de värsta typerna ang män så jag är ganska bränd.
    Jag längtar ändå efter någon men ser de som så himla omöjligt. 

Jag ser ändå väldigt bra ut för min ålder (sägs de) ungdomlig, fräsch, fin kropp o ansikte.
    Jag är väldigt glad och alltid trevlig. Mitt största problem är att jag nästan aldrig gillar någon. Jag orkar inte ens ge ngn en chans. Det känns som om jag ser direkt på en persons utseende om jag kan tänka mig kyssa honom eller inte. Vilket 99% av ggr blir ett nej och då är de liksom ingen idé tänker jag. 

Jag är bara så ledsen för jag tycker att jag ändå förtjänar en bra man men sitter ändå här själv varje kväll. 

tänk bara ? jag har sovit ensam varje natt i lite över TRE år. Helt jävla galet.

• Svar på tråden Kommer aldrig träffa ngn
  • Anonym (Helen)
    Anonym (N) skrev 2023-07-25 22:14:13 följande:

Du förtjänar en bra man tycker du och ensamma män tycker de förtjänar kvinnor. Ni förtjänar varandra.

Tack för peppen
  • Anonym (Helen)
    Anonym (Jodå) skrev 2023-07-25 22:32:18 följande:

En kvinnlig incel som förtjänar en man?

Du letar uppenbarligen i fel låda, du dras till fel typ av män.

Incel? Jag? 

öh va? Har haft förhållande sen jag var 20 fram tills för tre år sen?

• Anonym (Helen)

Känns bara lite deppigt då jag tänker på hur svårt de är att faktiskt träffa någon och att allt ska passa. Säger inte att de är andras fel. Jag har helt enkelt träffat fel personer. Måste ju finnas snälla omtänksamma män oxå väl?

• Anonym (Helen)
    Tom Araya skrev 2023-07-26 05:12:58 följande:
    Om du finner 99% av alla män du ser/möter som oattraktiva så skulle jag nog säga att du är orealistiskt kräsen och då förtjänar du ingen man.

Själv har jag varit singel i snart 5 år, har sett/mött säkert 50 kvinnor jag finner attraktiva...

Vill du fortfarande få det till att det är synd om dig?
    kvinnor tar hand om sig bättre. Snygga kvinnor ser man ju dagligen. Medan män i 50 års åldern ofta Har förfallit lite för mkt för att se snygga ut vid första anblicken 
  • Anonym (Helen)

Försökte ändra i TS men de går inte. Jag tycker inte synd om mig själv! Jag blir lite orolig då jag aldrig tycker om någon romantiskt. Har heller inte bett om att nån ska tycka synd om mig. Så kan ni sluta skriva så.

Man vill väl självklart tända på mannen man träffar. Eller? Så jag måste ju finna honom attraktiv. Jag kan ju inte låtsas?.
    Jag kan heller inte ha en kk relation för jag kan omöjligt ha sex utan känslor. 

Verkar få mkt elaka svar i den här tråden. Jag har väl uttryckt mig fel antar jag.
    jag tycker alla förtjänar kärlek. Oavsett hur dom ser ut.
    att jag tog upp hur jag ser ut är för att jag inte skulle få svar om att banta eller bli snyggare ?

• Anonym (Helen)
    Anonym (S) skrev 2023-07-26 07:05:20 följande:
    Har du bearbetat dina dåliga erfarenheter av tidigare relationer?
    Arbetat med dig kring varför du valt fel män tidigare?
    I mina öron låter det som att du sätter upp mentala hinder för dig själv och sätter upp för höga krav (som ingen kan uppnå) så att du inte ska bli sårad igen.
    Du blir alltså din egen värsta fiende.

Om du inte orkar ge någon annan en chans varför tänker du att någon ska orka ge dig en chans?

Jag vet inte HUR man bearbetar det jag vart med om. Jag har pratat om det med vänner- massor. Så Mkt att jag inte ens vill prata om det längre. 

Att inte orka ge ngn en chans är väl för att jag är rädd att det ska bli som i tidigare förhållanden. Typ att män är så. Det jag har svårt för är att ens gå på en dejt. Det känns jobbigt att lära känna ngn ny. Tänker att jag måste känna attraktion innan jag ens går på en dejt. Fast jag vet att så behöver de inte vara. Jag kan bli attraherad av män som absolut inte är uppenbart snygga. Det är personligheten som gör de. 

jag får många chanser av män att dejta så jag vet inte varför du skriver de. 

Tycker heller inte att jag har höga krav. Jag vill känna attraktion o tycka om personen. Enkla krav som jag antar att alla vill känna 

• Anonym (Helen)

Det är ändå lite konstigt att man faller för samma sorts män hela tiden. Det sägs ju att man undermedvetet hittar dessa män. 

Men jag vet ju aldrig innan hur människan är. De har ändå vart olika till utseendet så det är ju inte de heller. Så jag vet faktiskt inte hur jag ska hitta en annan typ av person.

• Anonym (Helen)
    Anonym (N) skrev 2023-07-26 08:24:09 följande:
    Jösses vad bitterheten lyser igenom.
    Haha va? Håller inte med. Tror säkert de flesta tycker att kvinnor är allmänt snyggare.
    Du behöver inte ta åt dig. Du kanske är jättefin 
  • Anonym (Helen)
    Anonym (M) skrev 2023-07-26 08:06:52 följande:

Har inte så mycket att tillägga förutom att jag känner igen mig. Är 38 år och har varit singel i 7 år!! Nästan hela tiden sen jag fyllde 30 alltså! Mår bara sämre och sämre. Har varit på några dejter men det klickar inte, helt ärligt så har de männen varit rätt konstiga. Har ställt in mig på att leva ensam, förlikat mig med tanken. 

Precis! Det ska ju klicka oxå. Och när de inte gör de så är man kräsen? men det ska ju kännas rätt. Att man vill vara med den personen. Jag tänker ju inte ta ngn bara för att liksom
Svar på tråden Kommer aldrig träffa ngn