Anonym (Åldern) skrev 2023-07-27 08:11:41 följande:
Detta beror ju också på åldern. Människor blir mindre attraktiva ju längre tiden går, vilket gör att det blir en mindre och mindre andel attraktiva personer av motsatt kön och i lämplig ålder, ju äldre man blir. Dessutom ligger det i sakens natur, att det är fler oattraktiva än attraktiva som är singlar. I åldersgruppen som är lämplig för TS, d.v.s. runt 50 år, kan det mycket väl vara så att bara 1 procent av alla singlar (till skillnad från alla män) är attraktiva nog.
Jag är själv i samma sitution och ungefär samma ålder som TS (lite äldre). Det är nästan hopplöst. De män som finns i lämplig ålder (för mig c:a 53-59) på uteställen och på dejtingappar (förutom uppenbara nigerianska scammers med stulna bilder), faller in i minst en av följande grupper och ofta två eller flera:
- ser ut som grisar
- ser ut som bulldogs
- ser ut som paddor
- ser ut som lik (sjukligt magra och grå i huden)
- har fotoshoppat sina bilder för att se ljusare och mer europeiska ut (detta är en smaksak, men jag vill ha en europeisk man)
- är osunda, ohygieniska; jag skulle inte vilja kyssa dem för en miljon kronor
- har glest skägg
- har bara en liten krans hår kvar runt öronen, ibland kammar de över testar över flinten och då blir det ännu värre
- har uppenbara tecken på alkoholmissbruk
- vill uppenbarligen utnyttja en ekominskt (frågar ut en om ens ekonomi redan på första dejten, eller till och med när man bara mejlar fortfarande)
- ligger i skilsmässa och är desperata efter någonstans att bo
- har stora problem med sina tonårsbarn eller vuxna barn, som fortfarande bor hemma, inte är självständiga, i värsta fall är missbrukare och kriminella
- pratar skit om sina ex och har uppenbarligen en negativ kvinnosyn
I vilken kategori hamnar du? Det mesta ovan gäller ju kvinnor också.