• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Sellerin
    Mickan91 skrev 2023-08-17 05:09:57 följande:

Hej,

Lämnar gruppen idag då det visade sig vara ett utomkveds och blev akut operation igår 💔

All lycka till er andra! 

Åh fy vad jobbigt och trist 😢
    hoppas du är ok ändå, läste igenom dina inlägg, jobbigt med smärtan innan också. 😔

jag har två vänner som fick utomkvedshavandeskap och fick ta bort en äggledare vid operation. De blev gravida ganska snart igen. håller tummarna för att det snart blir en ny chans för er ❤️
  • Sellerin
    hl123 skrev 2023-08-16 21:38:49 följande:

Inte lagt till mig på listan men BF 12 april. I förrgår hade jag en rosa flytning och sen lite brunt efter det. Igår inget. Idag lite mer mängd, rödbrunt. Mest brunt men absolut lite färskt blod också. Behöver knappt ens något trosskydd, kommer bara när jag går på toa. Någon som haft liknande? Har det varit missfall?

Många får ju det. Ibland är det att kroppen får för sig att det är dags för mens igen. men du har inte ont? Då behöver du nog inte oroa dig. Om det känns fel, ring din BM och rådfråga. ☺️

• Rosen3

Fick efter många om och men 3+ idag och är i vecka 6+0 (Kan skilja någon dag hit och dit). Men är ju väldigt sent det slog över. Är superorolig för missfall igen såklart. Fått en tid för tidigt VUL på måndag så får vi se hur det ser ut, kan ju vara för tidigt med. Hoppar det så bra ut, denna oro alltså. 

• SeptemberB
    Rosen3 skrev 2023-08-18 05:09:07 följande:

Fick efter många om och men 3+ idag och är i vecka 6+0 (Kan skilja någon dag hit och dit). Men är ju väldigt sent det slog över. Är superorolig för missfall igen såklart. Fått en tid för tidigt VUL på måndag så får vi se hur det ser ut, kan ju vara för tidigt med. Hoppar det så bra ut, denna oro alltså. 

Jag tycker inte det låter så sent för 3+ 😊 Håller tummarna för måndag! Jag har vul på fredag!
  • Rosen3
    Hmm, hoppas du har rätt. Verkar variera en hel del men jag har en dålig magkänsla, men den stämmer ju inte alltid. Vilken vecka är du i nu? Håller alla mina tummar för dig på VUL. 
  • Mickan91
    hl123 skrev 2023-08-17 20:17:30 följande:
    Hade du ont hela den tiden? Sida? Vilken vecka var du i när det började?

Jag hade starka hugg i höger sida. Började få småblödningar 10 dagar efter ägglossning? Kände mig småsjuk hela tiden men tänkte inte att det hörde ihop, typ matt och yr. 

Pratade med flera barnmorskor och ingen tog mig på allvar? ?det är normalt med både blödningar och växtvärk tidigt i graviditeten?. 
    Jag är så arg nu i efterhand 😭 min äggledare var sprucken och jag hade en stor blödning i magen? 

Men, så behöver inte fallet vara för dig. Inte alls meningen att skrämmas ❤️ 
    Du känner din egen kropp bäst och är det något som får dig att bli orolig så kolla upp det! 

• SeptemberB
    Rosen3 skrev 2023-08-18 07:19:17 följande:
    Hmm, hoppas du har rätt. Verkar variera en hel del men jag har en dålig magkänsla, men den stämmer ju inte alltid. Vilken vecka är du i nu? Håller alla mina tummar för dig på VUL. 
    Tror jag idag är i vecka 6+1! På fredag borde jag vara i 7+ någonting. Är det privat vul du ska på?
  • Rosen3
    SeptemberB skrev 2023-08-18 09:07:18 följande:
    Tror jag idag är i vecka 6+1! På fredag borde jag vara i 7+ någonting. Är det privat vul du ska på?
    Okej, då är vi typ samma om inte mina dagar flyttats något :) Ja precis, fick komma dit vi gjorde vår missfallsutredning :)
  • hl123

Varit på kontroll nu och allt såg bra ut, hjärtat slog så fint!

• JenniferO
    hl123 skrev 2023-08-18 12:29:47 följande:

Varit på kontroll nu och allt såg bra ut, hjärtat slog så fint!

Vad härligt! Vilken vecka är du i? 
Svar på tråden BF april 2024