• Kasaga

Jungfru och vattuman

Jag är vattuman och så otroligt kär i en jungfru men vart jag än läser om den här kombinationen så är det a big no no. Jag kan se det redan melllan oss det som varnas att jungfrur är petiga och analytiska medans vattumannen är excentrisk och spontana med full av idéer. 
    Finns det någon här som har en bra relation med dessa två stjärntecken ihop? 

• Svar på tråden Jungfru och vattuman
  • Censur

Vet inte just med den kombinationen men jag och min man är kräfta och tvilling vilket också anses vara ett big no-no. Vi har varit tillsammans i över 10 år nu och har ett otroligt levande, intimt, kärleksfull och roligt förhållande trots det. :) 

• Bonniehund
    Jajamän, efter tjugo års förhållande så visst går det bra.
    Det gäller bara att respektera varandras olikheter, samt kompromissa. 

• JodiBabe

Våg och vädur då? Passar dem?
    (Synd att du inte tillät anonyma svar, fler hade nog vågat svara!)

• Trent

Vet din tilltänkta om att du tror att stjärnors positioner påverkar våra personligheter?

Jag skulle vara mer orolig för det.

• JodiBabe
    Trent skrev 2023-07-25 07:46:58 följande:

Vet din tilltänkta om att du tror att stjärnors positioner påverkar våra personligheter?

Jag skulle vara mer orolig för det.

Det är inte dig hon är förälskad i, så du kan ju lämna tråden
  • Trent
    JodiBabe skrev 2023-07-25 07:55:19 följande:
    Det är inte dig hon är förälskad i, så du kan ju lämna tråden
    Det stämmer. Men jag föredrar att fatta egna beslut.
  • Ensam hemma
    Kasaga skrev 2023-07-24 16:29:18 följande:
    Jungfru och vattuman

Jag är vattuman och så otroligt kär i en jungfru men vart jag än läser om den här kombinationen så är det a big no no. Jag kan se det redan melllan oss det som varnas att jungfrur är petiga och analytiska medans vattumannen är excentrisk och spontana med full av idéer. 
    Finns det någon här som har en bra relation med dessa två stjärntecken ihop? 

Är vattuman men är varken excentrisk, spontan eller full av idéer.
  • JodiBabe
    Trent skrev 2023-07-25 14:09:48 följande:
    Det stämmer. Men jag föredrar att fatta egna beslut.
    Jag med, men alla använder inte astrologi på blodigt allvar. Det kan mer vara "en kul grej", ett nöje. Tänk typ som att vissa läser skvaller eller löser korsord. För andra kan det naturligtvis vara mer djuplodande.

Så fort det finns sådana här trådar ska alltid nån komma in och tala om för alla att astrologi är båg, liksom, låt de som finner nöje av det prata i sina trådar. Det är lite som att folk ska ge överviktiga personer "goda råd". Alla som är överviktiga vet att de är de. Alla som tror på/finner nöje av astrologi, vet att det finns massor av personer som tycker det är trams och att vetenskapen inte bekräftar det.

Du upplyser ingen, liksom Flört 
    Glad sommar! Skål
  • Themis
    JodiBabe skrev 2023-07-26 09:28:57 följande:
    Jag med, men alla använder inte astrologi på blodigt allvar. Det kan mer vara "en kul grej", ett nöje. Tänk typ som att vissa läser skvaller eller löser korsord. För andra kan det naturligtvis vara mer djuplodande.

Så fort det finns sådana här trådar ska alltid nån komma in och tala om för alla att astrologi är båg, liksom, låt de som finner nöje av det prata i sina trådar. Det är lite som att folk ska ge överviktiga personer "goda råd". Alla som är överviktiga vet att de är de. Alla som tror på/finner nöje av astrologi, vet att det finns massor av personer som tycker det är trams och att vetenskapen inte bekräftar det.

Du upplyser ingen, liksom Flört 
    Glad sommar! Skål
    Men om någon riskerar att välja bort en lovande partner för livet p.g.a. rent  trams, du tycker inte det är värt att protestera mot eller?

Ja herregud det finns folk till allt...Obestämd
    Det är många det är synd om, men inte alltid för det de tror.
  • Trent
    JodiBabe skrev 2023-07-26 09:28:57 följande:

Du upplyser ingen, liksom  // Flört 
    Glad sommar! Skål
    Vem pratar du med nu?
  • Python

Astrologi går mycket djupare än enbart det tecken man har i solen. Det finns tusen andra saker som påverkar ens personlighet samt hur kompatibel man är med folk. Några exempel:
    - vilka planeter man har i respektive hus 
    - vilka grader planeterna är i i respektive hus
    - vilka planeter man har i respektive tecken
    - vilka planeter man INTE har i respektive tecken
    - hur planeterna står i relation till varandra
    - vilken ascendent man har
    - vilket hus man har i de områden som representerar relationer

Allt detta måste tas hänsyn till för att ge en rättvis bild. Kan du inget om det, skit i vilja tecken ni är i och gå på magkänslan! 

• JodiBabe
    Trent skrev 2023-07-26 14:45:05 följande:
    Vem pratar du med nu?
    Citerade ju dig, så det var dig.
  • kaleldenn

Jag och min respektive är den kombinationen och det går hur bra som helst! 

• Nässelfjärilen

Nu tror jag inte på astrologi men:

Jag är vattuman och min man är jungfru och vi firar snart 15 år tillsammans. Jag skulle anse att vi har en väldigt bra relation med ett fint familjeliv. Men jag är varken spontan och excentrisk och min man är inte det minsta petig och analytisk. Om man ska ta upp egenskaper så är jag den petiga av oss om något...

Svar på tråden Jungfru och vattuman