Ja, juste! Det där hade jag glömt bort! Men jag förstår inte hur man lyckas. De kommuner som jag bott i, så har man i alla fall fått hjälp till arbetslivet, samtidigt som man gått på försörjningsstöd. Jag personligen har inte gått på försörjningsstöd, men jag känner till reglerna och hur det gått till.
T.ex så skall man vara inskriven på AF, innan man kan ansöka om försörjningsstöd.
I nuläget till den kommunen jag flyttat till, så har jag hört att man återigen, skall skriva in sig först på AF och därefter får man ansöka om försörjningsstöd. Får man inte något jobb och är inne skriven på AF i sex månader, så kan försörjningsstöd/socialkontoret finna ett enklare jobb, som du kan ta.
Å andra sidan, är detta bara något jag hört, inget som jag vet personligen.
Tänk om alla människor gick på försörjningsstöd. Hur skulle samhälle se ut? Otroligt!
Det är väl också som så att man inte heller kan spara pengar när man går på försörjningsstöd? Jag förstår inte hur man står ut med att gå på sådant. Man får väl pengar utifrån vad man behöver. Så man kan ju aldrig spara ihop, så att man t.ex kan göra roliga resor eller så.
Ah, nej, jag förstår inte att man kan vara så icke-ambitiös. Man blir väl så otroligt uttråkad?