• Anonvm

Bara 21.200 att leva på efter hyran är betald.

Helt jävla vrickat att man kan gå hemma o dra fötterna efter sig hela livet.... Bara man ser till att skaffa många barn så börjar pengaregnet.

Provocerande.

Jag röstar för att man skall behöva söka tillstånd för att bli gravid, för att bli beviljad tillstånd så ska man bla redogöra för sin förmåga att försörja barnet.
    Väljer man att bli gravid utan tillstånd så står man utanför de sociala skyddsnäten t.ex föräldrapenning och samtliga bidrag som baseras på att det finns barn i hemmet...
    Men oj.... Jag glömde.... Då blir ju de stackars barnen straffade för att de har oansvariga föräldrar.... Barnen, herregud... Tänk på barnen....

Nåja, snart ser vi nog botten i skattkistan med det ekonomiska kaos som råder

• Anonvm
    Vattumankillen skrev 2023-07-25 11:03:44 följande:
    Bättre att barnen då blir omhändertagande av socialen än att barnen får inte tillgång till bidrag. 
    Nu var ju inte min "lösning" speciellt seriöst menad, men jag gillar ditt förslag bättre.

Precis som med allt annat så är ofta grundtanken god, men vissa individer gör allt för att slippa arbeta... Alla sätt att missbruka och utnyttja socialförsäkringarna...

Hur skulle inte dessa individer ändra sitt sätt att leva om man istället för att man fick mer o fler bidrag ju fler barn man skaffar fick ett erbjudande om att sätta sitt barn i fosterfamilj när man kontaktade socialen och försäkringskassan och sa att man inte klarade av att försörja barnet?
  • Anonvm
    Tusselina skrev 2023-07-26 02:03:44 följande:
    Direktverkande el hör till boendekostnader, det är endast sk hushållsel som ingår i normalbeloppet, uppvärmning oavsett sort hör till boendekostnader.
    Kommer kronis ut och installerar separata undermätare vid alla värmekällor då? Eller hur avgörs vilken el som förbrukats var och hur mycket?
  • Anonvm
    JodiBabe skrev 2023-07-26 09:06:28 följande:
    Finns många dömande, okunniga och oförstående människor som har åsikter om folk med osynliga handikapp. 
    Hur många lata och bekväma finns det inte då som lätt fejkar dessa symtom när allt baseras på hur man själv uppfattar saker o ting?

Vem kan ifrågasätta när någon påstår sig t.ex få panikångest över att göra de mest alldagliga saker?

Detta nymodiga påfund med olika slags "psykisk ohälsa" behöver reformeras och regleras.
Svar på tråden Bara 21.200 att leva på efter hyran är betald.