Inlägg från: Yuppyupp |Visa alla inlägg
  • Yuppyupp
    Bootstrap skrev 2023-07-21 23:13:33 följande:
    Här är en bild till där man inte ser någon direkt vinkel. Men kanske det bara är benet som ligger för? :) 
    Jag tror pojke, men är såklart bara en gissning. Oavsett är det en söt liten filur :) och ett fint och tydligt foto
  • Yuppyupp
    Sam2023 skrev 2023-07-22 20:00:03 följande:

Vill någon gissa på mitt bebis ultraljud vecka 13+5 

Tös! 
  • Yuppyupp
    Sam2023 skrev 2023-07-22 21:19:19 följande:
    Tack för gissning vad är det du ser på ? 

NUB teorin! :) man tittar på NUBENs vinkel. Pekar den uppåt är det vanligtvis pojke och rakt fram för flicka. Ibland kan det ta tid för NUB att resa sig, så det är inte helt ovanligt att flickor egentligen är pojkar och att nuben helt enkelt inte ställt sig ännu. Sen är det en ganska osäker teori för den som inte är riktigt riktigt tränad :) men ganska kul! Meddela gärna om jag hade rätt sen. 

• Yuppyupp
    Sam2023 skrev 2023-07-22 23:23:58 följande:

Wow så kul ! Att man kan se med vinkel.Men den andra bilden då ? Två bollar eller hål vad är detta för nåt ? Hörde att man kan se något med huvudet form också? Återkommer till dig ska på ultraljud I augusti tack för svaret 

Könsorganet är inte utvecklat fullt ännu :) så bollarna du ser är antagligen bara något annat. Skallteorin är också väldigt intressant. Det finns många artiklar om den, främst på engelska. Jag använde den för att se vad vi väntade för några månader sedan. Flickor har ett väldigt runt huvud, nästan som ett riktigt klot (tydligt på första bilden) medan pojkar har en mer framträdande och lite kantig panna (tydligt på första TS bild) :)
  • Yuppyupp
    Saara90 skrev 2023-07-24 17:48:40 följande:

Någon som vill

min?

Jag fortsätter gissa på här då :) 

Är inte helt säker på om det är nuben jag ser, men om så är fallet skulle jag gissa pojke. Då tittar jag även lite på skallformen där pojkars panna oftast är lite kantigare :)
  • Yuppyupp

Vore superroligt om alla ville uppdatera sen vad det var inne i magen som lurade :) hoppas ni alla får bekväma (i den mån det går) graviditeter där allt går bra med bebis! 

Svar på tråden Gissa kön