• Karalina

Vart har erotiken tagit vägen?

Tyra myra skrev 2023-08-03 16:09:17 följande:
    Jag drar inga allmänna slutsatser utan konstaterar att i de frågor som ställs och de inlägg som görs är erotiken inte representerad. När man i trådar diskuterar avsaknaden av lust nämns aldrig erotiken. Trots att det är just den som skapar lust och håller den vid liv. 

Porr är något man konsumerar, ofta ensam

Erotik är något man utövar tillsammans.

Porr är artificiellt 

Erotik är verkliga känslor
    Porr blir producerad, ofta tillsamman. Finns overkliga känslor?
  • Karalina
    Tyra myra skrev 2023-08-03 18:40:14 följande:
    Vi kanske skulle fråga porrskådisarna om deras lust.
    Svaren skulle säkert förvåna många,
    Jag var en gång i porr. Mannen jag var med använde kameran. Finns overkliga känslor?
  • Karalina
    Tyra myra skrev 2023-08-03 19:11:56 följande:
    Några overkliga känslor har jag väl inte nämnt. Däremot finns det kärlek mellan ett par som hänger sig åt erotiken. 
    Nej, du har inte, därför jag frågade, eftersom du skrev om de verkliga, jag frågade om motsatserna.
    Var finns kärleken i porrfilm? 
    Varför ska den finnas? I film är elektroner på skärmarna. Var finns kärleken i industrin, i flygplanet? Säkert kan produktionen i porr uppleva kärlek. Jag var i porr en gång, varför en kamera ska vara en stor skilnad?
    Ofta måste mannen injicera preparat i penis för att han ska kunna prestera maximalt, För säkerhets skull engagerar man helst gay män för att de är mindre känsliga och kan hålla på länge.

Kvinnan förbereder sig nogsamt i alla öppningar och ser till att vara noga insmorda.  Det är ett jobb för dem inte nöje!  
    Du har beskrivat kanske dina erfarenheterna, eller den delen porren du vet. Det är flera delar.

"är sexuella skildringar i text, bild och ljud, i syfte att underhålla och väcka lust.["

Vilken som vill kan göra porr med sin telefonen eller annan kameran. Inte två behöver
    vara tillsamman, en person kan vara skådespelaren, producenten, rechissören. Du kan se
    att alla delarna är inte film, också text.
  • Karalina
    Tyra myra skrev 2023-08-03 19:53:54 följande:
    En man som sitter ensam i källaren vid datorn och runkar till PORR främjar inga relationer.

Det finns gott om dokumentärer om PORRINDUSTRIN som du kan ta del av.
    Kanske vill inte relationer. Vem person som helst med dator kan göra porrindustri och uppleva eller inte erotiken. 
  • Karalina
    Tyra myra skrev 2023-08-03 20:42:36 följande:
    Hoppas du ursäktar men jag förstår inte vad du vill säga
    Jag försöker att skriva mer tydlig i svaret.
    Tyra myra skrev 2023-08-03 19:53:54 följande:
    Det är just detta med känslorna och samspelet mellan paren som är EROTIK, Om du och din partner filmar era samlag så är det kanske EROTIK för er men för andra som tittar är det PORR.

Erotik kan ta sig många uttryck och kan i bästa fall vara en del av vardagen, Erotik sammanbinder par skapar lust till varandra och stärker kärleken,  

En man som sitter ensam i källaren vid datorn och runkar till PORR främjar inga relationer.

Det finns gott om dokumentärer om PORRINDUSTRIN som du kan ta del av.
    Den ensamma mannen önskar inte relationer, kanske. 

Vem person som helst med dator kan göra porrindustri, den person kan uppleva erotik, eller den person kanske inte upplever erotik. Erotik är upplevelser. Den kan uppleva genom händelser. Erotikfilm, elektroner på skärmen avbildar människor, erotik är inte elektroner, men upplevelser.

Industri betyder: "franska industrie, av latin indu?stria ?ivrig verksamhet?, ?flit?, ?företagsamhet?"
  • Karalina
    Tyra myra skrev 2023-08-03 21:27:51 följande:
    Tack, Nu förstår jag vad du menar,
    Den här tråden ligger under rubriken "Minskad lust" I andra trådar läser jag hur par upplever att någon de saknar lust till varandra. Samtidigt skriver de att någon av dem konsumerar massor av PORR. 

Jag ser där ett problem. Man har inte bejakat erotiken i samlivet och tillslut sitter mannen där i sin ensamhet och tittar på PORR.  All Porr är ju inte gratis heller så i en del fall försvinner också en hel del pengar på tittandet.

Som jag ser det är det en milsvid skillnad på att konsumera PORR och att bejaka sin sexualitet genom ett levande EROTISKT samliv då försvinner inte lusten till varandra.
    Säkert också på det viset. Säkert också på andra visen. Jag vet inte finns det linjära sambanden med inte erotik och porr, också man kan kombinera erotik och porr, vilka upplevelser personer får är olika.
Svar på tråden Vart har erotiken tagit vägen?