Vart har erotiken tagit vägen?
Hörde nåt program på radion där de pratade om att folk har allt mindre sex idag. I och med att folk också blir allt mindre sociala och ensamma så kanske det är en naturlig följd.
Hörde nåt program på radion där de pratade om att folk har allt mindre sex idag. I och med att folk också blir allt mindre sociala och ensamma så kanske det är en naturlig följd.
Jag tror följande aspekter bidrar till att passionen försvinner:
- non-stop tillgång till porr. Förr fick man vänta in tv1000 på kvällen eller vissa köpte en vhs. Nu kan vi mata hjärnan med porr obehindrat. Och vilken porr är det som säljer mest? Hårdporr med dominanta och förnedrande inslag.
- folk har mer ons och tillfälliga sexuella relationer. Tinder är ett smörgåsbord för män att ligga runt med kvinnor som letar livspartner. Man dejtar flera samtidigt, investerar knappt Ibsen man träffar. Lägger inte längre ned tid och engagemang på dejten utan kör kvantitet.
- folk blir bekväma i sin relation. Kramar, bus och uppvaktning slutar infinna sig. Mannen sitter och kollar fotboll på tv eller spelar på sin dator medan hon plockar och har sig. Sen fattar han inte varför frun hellre pysslar i trädgården än att ligga med honom när han smyger i i sängen 5 min innan sovdags.
Lösningen?
Att investera sin tid och sitt intresse för sin partner. Skit i den där äggande sexleksaken, massera henne istället, somna sked, duscha tillsammans, skratta ihop, Hjälp varandra, värna om varandra, kommunicera om djupa saker.
Aha ok, ja då förstår jag och jag ber om ursäkt för att jag tvekade om sanningshalten. Beklämmande att det ska vara sådana kötider. Hoppas behandlingen fungerar när ni väl få tid, önskar er all lycka och tack för att du ville dela med dig av detta.