Mandel skrev 2023-07-25 11:43:37 följande:
Håller med dig helt. Det känns som att det är ett fåtal som lyckas medan den stora grå massa bara känner sig osynliga.
Bara att läsa här på fl. Både män OCH kvinnor skriver om hur svårt det är att få kontakt och få till en dejt och att sedan hitta någon som man vill fortsätta umgås med.
Och om båda sidor anser att det är svårt och att man inte får kontakt/svar varför händer då inget?
Båda könen skickar frågor och ingen får svar?
De enda jag inte trycker gilla tillbaka på är de som uppenbarligen inte läst min presentation utan bara skickar till "alla" - Sådana som är minst 10 år yngre eller 10 år äldre samt bor långt bort.
Alla som skrivit till mig har jag svarat artigt även om de haft dessa 2 "fel".
Att bara artigt svara tack för visat intresse, men nej tack tar inte lång tid och det ger så mycket tillbaka till den som skickat först - tycker jag.
Och irl är det ännu svårare... I alla fall för mig som typ bara är ute med män - mina vänner, så det finns inte på världskartan att någon skulle tro att jag är singel då och våga komma fram.
Ja, det kan jag tänka mig. Eller så kanske du ska skippa rollerna & bara ta för dig? Ja, de e klart att det är svårt om man aldrig gjort. men en ståuppkomiker misslyckas ju med många publiker innan det släpper, & det kanske är så man måste se det. Den som inte sticker ut hakan & vågar, får aldrig ta del av nya möjligheter. Jag har märkt att när man kommer tillbaka till Sverige efter en tid i utlandet(Polen), så slås man av hur annorlunda beteendet är i Sverige. Det är mer sterilt, reserverat & feminiserat. Säger inte att all förändring är dålig men det finns en poäng att behålla "uråldriga" strukturer såsom kyrkan. Det ger en fasthet med tydliga ramar som är bra när det kommer till att bilda familj & liknande. Passar mig bra som är djupt konservativ men inte religiös.
Sverige är ju vänsterns högborg & väldigt sekulariserat. Små utspridda familjer, inga stora släkten eller generationsboende. Det individen vinner i "frihet" på detta förloras i det starka nätverk en släkt innebär. Familjen behöver inte städas undan på samma sätt som i Sverige. Familjen är central, inte individen. Vilket har medfört att dejting klimatet är riktat för att bygga familjer - inte den enskilde individens sexuella frigörelse. Sen är ju inte människor helt & hållet produkten av sin omgivning men det har nog sin prägel ändå.