• Mandel

Dagens dejtingklimat

Testade nätdejting för ett par år sedan och blev tämligen förundrad över hur det "inte" funkar. Väldigt få seriösa.
    Testade nyss igen och lagt ned det för det var ännu värre nu.

90% sextjat innan man ens mött varandra irl ( 50% var nog från upptagna män).
    Och inte ett enda svar från de helt vanliga alldagliga män som jag skickade till.
    Nej, jag ser inte ut som en träskpadda, men är väl medveten om att jag inte är skitsnygg heller. Får höra att jag ser bra ut.
    Och jag skickar inte till de snyggaste männen för jag vet på förhand att de är i en annan liga än mig.

Och jag är hellre ensam än sänker mina krav och dejtar blekfeta gubbar dom gått livets hårda skola. 
    Jag har ordnat liv och god ekonomi och behöver ingen man för min överlevnad.  Visst är sex med en riktig man trevligare än med leksaker, men hellre leksakerna än en ölmagade gubbe...

Var på en väldikt medioker snabb fikadejt tidigare i våras med en som inte var vassaste kniven i lådan och jag har sedan jag tackade nej till att fortsätta ses fått blocka honom på facebook, messenger, mobilen - HAN snokade reda på min adress och nummer... han har tjatat oavbruttet då HAN ville lära känna mig och jag sa hela tiden att jag inte ville lära känna honom... Och igår hade han skickat på snapchat att jag skulle lägga till honom. Stalkervarning!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel

Var tvungen att testa lite och har skickat "gilla" till en hel del män. Några har tryckt gilla tillbaka, men kanske bara 25%.
    Jag har skrivit till dessa och några har svarat och några inte. Och de ställer inga direkta frågor till mig eller frågar om vi ska ses. Så de gör ingenting för att hålla liv i kontakten/konversationen.
    Vad gör jag för fel?

Och återigen inga "10-poängare" jag skickar till och de som ändå tryckt gilla tillbaka borde väl kunna svara något i alla fall?

• Mandel
    Vladdis skrev 2023-07-25 09:37:03 följande:

Handlar i grunden om det som du säger. I dagens läge är det så att en bråkdel män delar inprincip på alla "bra" tjejer. Det är först när vi som män byggt status, karriär & en skarp social förmåga vi blir intressanta. Kraven på en kvinna är mycket lägre, för vi män kan dejta både nedåt & uppåt. En kung kan göra en bondflicka en drottning. En drottning skulle bara spotta åt bondpojkens håll. Det är de premisserna vi lever under & det kommer aldrig förändras. Mitt tips - flytta till länder där det inte är fult att vara manlig. Ex, Polen, Slovenien etc. Där är det betydligt enklare & man slipper en maskulin kvinnas 2000-sidiga kravlista. Gav upp på den svenska dejtingmarknaden för flera år sedan. För mycket narcicism & manshat. 

Fast jag är kvinna och har problem med att män inte svarar.
    Jag är ingen fet ful träskpadda (får höra att jag ser bra ut, är sexig, snygga bröst, snygg rumpa osv)och jag har väl ordnad ekonomi, eget hus, aktiv fritid osv men det hjälper inte. 
    Jag är definitivt en "bra tjej/kvinna", men ingen är ju intresserad ändå. Och jag skickar inte till snygga rika män utan vanliga män i snarlik samma sits som jag enligt bilder och profiltext.

Jag tycker inte att jag har några orimliga krav heller:
    Inte för tjock
    Gilla sex och verkligen mena det också...
    Ingen soffpotatis
    Inte storrökare
    Och inte distans...

Tycker inte det är orimliga förväntningar på en ev partner, men jag får inga som helst napp som kvalar in på min kravlista...

• Mandel
    Vladdis skrev 2023-07-25 10:29:11 följande:
    Nä det låter verkligen rimligt i mina öron. Sen ska man ju vara rättvis, det finns många män med samma sorts sociala kapacitet som en våt filt. Dina krav verkar ju högst normala, är det så att du bor lite off - inte nära någon större stad eller så?
    Bor nära en av Sveriges större städer så det är inte problemet. Jobbar även i den stora staden så befinner mig här dagligen...
    Inte superlångt till annan stor stad heller.
  • Mandel
    Vladdis skrev 2023-07-25 11:17:52 följande:
    Ja, okej. Är ju inte kvinna så kan ju inte låtsats som om jag vet vad för utmaningar du har.  Är van vid att vara den som "jagar". Att vara passiv & vänta på att den rätta uppenbarar sig fungerar nog inte i Sverige längre. För efter Meetoo & vänsterfeminismens sektliknande predikningar så har många män inklusive mig själv valt att inte engagera mig. Det anses fult & creepy att fråga ut någon man ser på ICA, på stan eller dylikt. I mer religiösa länder är det nog enklare. Svenska dejting klimatet har en identitetskris idag. 
    Håller med dig helt. Det känns som att det är ett fåtal som lyckas medan den stora grå massa bara känner sig osynliga.
    Bara att läsa här på fl. Både män OCH kvinnor skriver om hur svårt det är att få kontakt och få till en dejt och att sedan hitta någon som man vill fortsätta umgås med.
    Och om båda sidor anser att det är svårt och att man inte får kontakt/svar varför händer då inget?
    Båda könen skickar frågor och ingen får svar?

De enda jag inte trycker gilla tillbaka på är de som uppenbarligen inte läst min presentation utan bara skickar till "alla" - Sådana som är minst 10 år yngre eller 10 år äldre samt bor långt bort.
    Alla som skrivit till mig har jag svarat artigt även om de haft dessa 2 "fel".

Att bara artigt svara tack för visat intresse, men nej tack tar inte lång tid och det ger så mycket tillbaka till den som skickat först - tycker jag.

Och irl är det ännu svårare... I alla fall för mig som typ bara är ute med män - mina vänner, så det finns inte på världskartan att någon skulle tro att jag är singel då och våga komma fram.
Svar på tråden Dagens dejtingklimat