Dagens dejtingklimat
Skippa internetdejting och träffa folk irl!
Internet har havererat för seriös dejting
Skippa internetdejting och träffa folk irl!
Internet har havererat för seriös dejting
@Daisy28
Absolut, folk träffas och blir ihop. Men det säger väldigt lite om folks chanser till att dejta och ha kul. Vi lever i ett monogamt samhälle så att folk tillslut hittar varandra är inte så konstigt. Dock så kan det vara stor skillnad hur man spenderar sina singelperioder.
Många fler killar är sexlösa, per statistik mer än tjejer.
Det säger väldigt lite om situationen att folk fortfarande blir ihop.
Inceldebatten har varit fokuserad på några få 100 män som är aggressiva och finner sig i forum.
Men har nu förflyttat sig den breda massan killar som upplever dejting som många gånger svårare än deras jämnåriga tjejer. Att man tillslut blir ihop med någon säger inget om hur giftig och svår dejtingmarknaden är som kille, och hur det påverkar ens liv tills man hittar sin fru eller sambo.
För att ge några källor:
1. Här gör Tv4 ett test där man gör 2 identiska profiler med en man och en kvinna. Deras utseenden är väldigt jämna om man ska utgå från någon typ av liga eller skala.
www.tv4.se/klipp/va/13364263/har-testar-svensk-incel-man-tinder-det-ar-sa-kort-alltsa
2. Peter Ueda som har forskat inom området besöker nyhetsmorgon.
www.tv4.se/klipp/va/20501246/allt-fler-man-lever-i-ofrivilligt-celibat
3. CNN uppmärksammar statistik som är oerhört skrämmande.
Fler källor finns.
Fick inte tag i någon SCB statistik just nu.
Detta var inte något rop på hjälp, utan hoppades på pålästa individer som skulle tillföra något, men det mesta som kommenteras är ju överdrivet och jakt på att hitta små fel.
Så många killar jag känner som är fräscha och kompetenta som inte har samma chanser som tjejerna i våran ålder.
Klart jag förstår att kvinnors upplevelser är annorlunda om det var det du menade 😂 ....
Men för oss män är det svårt att få svar / dejt.
Och jag är varken tråkig eller ett slusk när jag skriver..
Många kommentarer här som bara är känslomässiga?
Jag påstår inte heller att det finns jobbiga män på dejtingsidor. Förstår inte riktigt grejen här.