• Daisy28

Dagens dejtingklimat

Skippa internetdejting och träffa folk irl!

Internet har havererat för seriös dejting

• Daisy28
    stadskillen skrev 2023-07-19 18:07:36 följande:
    Förstår, men liksom, jag hittar inte ens någon flört. Trots många matches... jag är öppen för allt, och är intresserad av att dejta och ha kul liksom. Så det är inte så att jag endast söker seriös relation i form av "bli ihop". :/

Därav känner jag att vi har incels och ensamma killar i sverige i stor grad verkar inte alls konstigt med tanke på hur svårt det är att träffa någon trots ansträngning på många fronter... tycker den hälsosamma debatten saknas helt. Bara prat om extremheter..

Ska flytta snart så hoppas på mer action då..
    Om det inte funkar för dig byt metod

Att göra samma sak om och om igen och förväntan sig ett nytt resultat är idioti
  • Daisy28
    stadskillen skrev 2023-07-19 18:07:36 följande:
    Förstår, men liksom, jag hittar inte ens någon flört. Trots många matches... jag är öppen för allt, och är intresserad av att dejta och ha kul liksom. Så det är inte så att jag endast söker seriös relation i form av "bli ihop". :/

Därav känner jag att vi har incels och ensamma killar i sverige i stor grad verkar inte alls konstigt med tanke på hur svårt det är att träffa någon trots ansträngning på många fronter... tycker den hälsosamma debatten saknas helt. Bara prat om extremheter..

Ska flytta snart så hoppas på mer action då..
    Killar och tjejer finner varandra hela tiden, på skola, bland vänner, på krogen och vissa på via inernet.
  • Daisy28
    stadskillen skrev 2023-07-19 18:47:04 följande:
    Hej! Ja nu pratar jag alltså om online för det mesta. 
    Att skriva mycket om sig själv på nätdejting är inte nödvändigtvis en vinnande strategi, motsatsen har visat sig skapa mer intresse. P3 Dystopia gjorde nyligen ett avsnitt om nätdejting där dem nämner detta om källa önskas.

Utseende nämner jag för det är det som är prio ett på Tinder.

Sen undrar jag vart du ser alla grammatiska fel? Min text är rättså korrekt förutom smågrejer som mm. / någon liten miss, ursäkta för det.

Inte för att avfärda din teori, men dagens ungdom skriver inte helt korrekt med varandra. Det förväntas inte heller, aldrig har jag fått en sådan kommentar.

Jag utgår från hur nätdejting funkar, och anpassar mig i ledet. Får höra att min profil är jättebra av kvinnor. Poängen är det skeva och tuffa förutsättningarna.
    Men det funkar ju inte för dig! Byt metod eller skippa Tinder
  • Daisy28
    stadskillen skrev 2023-07-19 18:58:28 följande:

@Daisy28

Absolut, folk träffas och blir ihop. Men det säger väldigt lite om folks chanser till att dejta och ha kul. Vi lever i ett monogamt samhälle så att folk tillslut hittar varandra är inte så konstigt. Dock så kan det vara stor skillnad hur man spenderar sina singelperioder. 

Många fler killar är sexlösa, per statistik mer än tjejer.

Det säger väldigt lite om situationen att folk fortfarande blir ihop. 

Inceldebatten har varit fokuserad på några få 100 män som är aggressiva och finner sig i forum. 

Men har nu förflyttat sig den breda massan killar som upplever dejting som många gånger svårare än deras jämnåriga tjejer. Att man tillslut blir ihop med någon säger inget om hur giftig och svår dejtingmarknaden är som kille, och hur det påverkar ens liv tills man hittar sin fru eller sambo.

Därför slutar folk med Tinder!

Ska vi starta en allmän debatt på ditt misslyckande på Tinder?

Har massor med vänner som dejtar och träffar andra.  De blir gostade, bildar familj, gör slut, flyttar ihop, har ons, går på flera dejter per vecka, är ensamma och olyckliga osv.  Har svårt att tro att det skiljer sig mycket från hur det var för 20 år sedan. 
  • Daisy28
    stadskillen skrev 2023-07-19 20:07:20 följande:

För att ge några källor:

1. Här gör Tv4 ett test där man gör 2 identiska profiler med en man och en kvinna. Deras utseenden är väldigt jämna om man ska utgå från någon typ av liga eller skala.

www.tv4.se/klipp/va/13364263/har-testar-svensk-incel-man-tinder-det-ar-sa-kort-alltsa

2. Peter Ueda som har forskat inom området besöker nyhetsmorgon. 

www.tv4.se/klipp/va/20501246/allt-fler-man-lever-i-ofrivilligt-celibat

3. CNN uppmärksammar statistik som är oerhört skrämmande.

Fler källor finns. 

Fick inte tag i någon SCB statistik just nu.

Det forskars om ämnet, ges ut böcker, nationella och internationella diskussioner i TV

"Jag undrar bara när ska det bli en riktig debatt om denna toxiska kultur??"

Är inte det en debatt i ämnet?
  • Daisy28
    stadskillen skrev 2023-07-20 02:23:58 följande:

Detta var inte något rop på hjälp, utan hoppades på pålästa individer som skulle tillföra något, men det mesta som kommenteras är ju överdrivet och jakt på att hitta små fel.

Så många killar jag känner som är fräscha och kompetenta som inte har samma chanser som tjejerna i våran ålder.

Samma chans till vad?
  • Daisy28
    stadskillen skrev 2023-07-20 02:18:15 följande:

Klart jag förstår att kvinnors upplevelser är annorlunda om det var det du menade 😂 ....

Men för oss män är det svårt att få svar / dejt. 

Och jag är varken tråkig eller ett slusk när jag skriver..

Många kommentarer här som bara är känslomässiga?

Jag påstår inte heller att det finns jobbiga män på dejtingsidor. Förstår inte riktigt grejen här.

Det har nog alltid varit så, killar och tjejer i 15 till 25 års åldern som letar kärlek, sex, relation utan att få till det med rätt person. Tycker alla andra har det så lätt, letar desperat efter rätt utseende, rätt sak att säga, rätt plats osv.
Svar på tråden Dagens dejtingklimat