• Maymom

Funderar på att gå i sär från min partner.

Förstår att det känns tungt. Väldigt märklig kommentar om att du måste ge honom en tidsangivelse för hur länge han ska hålla sitt barn.

det finns en checklista kring jämställt hushållsarbete, kolla den, kan vara bra stöd när du tar upp hur du upplever er fördelning. Länkar den.

vad har han gjort under semestern, gömt sig i ett hörn hemma eller åkt iväg från familjen?

Ni behöver ha ett snack helt klart. 

https://vardgivare.skane.se/siteassets/3.-kompetens-och-utveckling/projekt-och-utveckling/jamstallt-foraldraskap/material-foraldrar---fillistning/checklista-for-familjen---om-ansvarsfordelning.pdf

• Maymom
    Orolig1234 skrev 2023-07-18 23:10:28 följande:

Tack för era svar! Jag kan väl tillägga att jag är 32 och min partner är 41. Jag har bokat tid med vår bvc sköterska för att se om hon kan vägleda oss i hur vi ska tänka och förhoppningsvis etablera en kontakt med familjerätten och ev kurator för jag orkar verkligen inte mer. 

Låter som det ligger mer bakom utöver det du skrivit här. Hoppas du får bra stöd. Om du vill ha samtal tillsammans med din sambo så är det nog familjerådgivningen eller föräldrastöd du ska vända dig till.
    Om du bestämt dig för att separera så kan familjerätten vara bra att prata med om ni har svårt att komma överens kring umgänge med barnen mm, sk samarbetssamtal.
    Om ert BVC är en familjecentral har de kanske samtalsstöd hos sig annars kan de nog tipsa om rätt ställe. Kanske din sambo kan gå nån föräldrautbildning för att få mer insikt om vad barn behöver.

Svar på tråden Funderar på att gå i sär från min partner.