Inlägg från: Ellipellipang |Visa alla inlägg
  • Ellipellipang

Glad gubbe på äl test akutpiller

Kan man ta akutpiller när man har glad gubbe på äl test första dagen då är det fortfarande några dagar till äl är???

• Svar på tråden Glad gubbe på äl test akutpiller
  • Ellipellipang

Jag köpte Clearblue advanced o på dem får man en blinkande gubbe några dagar innan äl o en gubbe när man är som mest fertil. Nu hade jag inte gubbe alls o körde med kondom men det var ett litet hål i men mannen drog ut precis när han kom.

• Ellipellipang
    Anonym (Hanna) skrev 2023-07-17 15:40:06 följande:

Hur många dagar hade ni sex innan du fick positivt ÄL-test? Som jag skrev tidigare kan spermier (OM de tagit sig ut från kondomen) överleva 5 dagar och vänta in ägget som släpper vid ÄL.

Vi hade sex i natt o han kom utanför men vid mynningen med en kondom som var hål i. Jag har bara en ring på Clearblue advanced idag så chansen borde vara obefintlig. Jag vill inte ta tablett med hormon o onödan
  • Ellipellipang
    Anonym (Nja) skrev 2023-07-17 16:30:24 följande:
    Inte alltid. Jag har gått från tom ring till fast gubbe från en dag till en annan. Ibland bara blinkande och ingen fast alls.Låter nog konstigt men jag var rädd för att jag hade äl o när kondomen var sprucken o mannen kom precis när han drog ut så börjar mina hjärnspöken tänka. Vill inte gå igenom abort men eftersom ältest visar rund ring mannen kom utanför som han säger så borde ju chansen vara minimal o då vill jag inte stoppa i mig akutpiller i onödan. Hade jag fått utslag med blinkande gubbe hade äl kommit inom några dagar o då hade jag kanske tagit akutpiller ändå. 
  • Ellipellipang
    Anonym (Nja) skrev 2023-07-17 16:44:38 följande:

Och under mens, så klart.

Lider av ångest o även om mannen säger att han kom utanför är jag ångestladdad. Jag vill inte ta i onödan. Är det försent dagen äl visar glad gubbe?
Svar på tråden Glad gubbe på äl test akutpiller