Hjälp mig att förstå!
Hej! Är i desperat hjälp att förstå mim son på 19 år. Vi lever i en familj med 2 vuxna, jag och min man (bonuspappa) till mina 2 äldsta barn, en son som blir 20 och en dotter på 17. Vi har en gemensam son på 12 år. Min äldsta son har alltid varit en ensamvarg och han har bott varannan vecka. Han träffade en flickvän för ca 1 år sen. Hon var här då och då och min son var ibland hos henne. Inga problem. Dom blir äldre och bestämmer själva var dom vill vara. Vi har alltid varit givmilda och har gjort allt för att dom ska trivas här. Som en blixt från klar himmel, så är dom numera ENDAST hos hennes föräldrar eller hos min sons pappa. Här kan man tydligen inte alls vara. Wi-fit är dåligt, sovrummet är för varmt och det är bara fel här hemma... Har knappt sett honom på hela våren. Jag försöker förklara för genom att jag saknar honom, men det är bara flickvännen som betyder nåt... Han fltrrar snart härifrån, men han vägrar nästan koma hit för att packa sina saker. Han säger att jag inte ska ta nåt personligt, men kan inte förstå varför jag är så bortvald helt plötsligt... nån som har varit i samma situation? Jag känner inte alls igen honom längre... Han har helt valt bort vårat hushåll och våran familj... Är så ledsen över allt...