Tvillingar februari 2024
Hej!
I flera veckor har jag haft på känn att jag väntar tvillingar, jag har sedan jag plussade i juni mått så extremt dåligt och sa nästan omgående att det är tvillingar, jag jämförde mycket med hur jag mådde med dottern och det är dag och natt, sen är alla graviditeter individuell såklart. Men mycket riktigt, igår hade vi bokat in ett tidigt ultraljud och det var två stycken, tvåäggstvillingar. Vi blev inte så chockade då jag sagt det så många gånger, det känns bra och spännande.
Som sagt så var graviditeten med dottern kanon, åtminstone kring illamående och så, sen hade jag högt blodtryck och mycket huvudvärk, vilket såklart va trist. Nu har jag illamående från morgon till kväll, jag har huvudvärk, jag är så trött så jag tror jag ska svimma, jag tror att jag allaredan har fått foglossning? Hade aldrig det med dottern men jag har ont och det knäpper och håller på i bäckenet, och min bm sa att det kan vara det. Jag är så himla orolig att jag ska bli dålig, alltså som i havandeskapsförgiftning eller diabetes eller något sånt. Det är egentligen min största oro, att jag ska få något sånt.
vet inte varför jag skriver ett inlägg egentligen men har suttit och grinat i timmar nu för att jag mår så illa, har huvudvärk och saknar min mamma (som bor i ett annat land halva året och just nu inte är hemma) 31 år och känner mig som en lipig 5åring
några fler tvillingmammor som bara vill dela något om hur de mådde eller vad som helst.