• Anonym (din)

Bonus önskar sig svindyr present-

tjejkvinnan skrev 2023-07-14 00:37:31 följande:
    Bonus önskar sig svindyr present-

Hjälp! Min bonusdotter (16) önskar sig väldigt dyra födelsedagspresenter. En önskelista har skickats ut till de närmaste. 

Hon skickar inte ens ett grattis sms till mig när jag fyller. Hälsar knappt när jag kommer hem. Pratar aldrig med mig. Men svarar snällt när jag pratar med henne. 

Nu är det hennes pappa (min sambo) som har vidarebefordrat önskelistan till mig. 

presenterna ligger i prisintervallet 1000-7000 kronor..
    Hon är van att få väldigt dyra presenter och resor. 

jag kommer lösa detta genom att hitta något i det lägre prisintervallet alternativet swisha ett belopp som jag tycker är lämpligt. 

men min fråga till forumet:
    Jag känner mig nästan lite uppskörtad, fast jag inte köpt något än. Förväntas jag köpa en sån dyr present till någon som knappt hälsar på mig? Hur tänker min sambo? ska jag ta upp det med honom eller bara köpa/swisha lämpligt belopp ? 

Barnets pappa får väl sköta presentgivandet i första hand. Och du kan ge symboliskt utifrån vad du har lust. Svara din sambo att du inte ger nåt från listan och att han kan behålla listan för du vill inte ge så dyr present till hans barn. 

Jag har lite liknande med min pappas fru. Hon visar på alla sätt att jag är en ovälkommen påtvingad del av familjen. Jag blir aldrig inbjuden när de har tillställningar, och absolut inte till hennes födelsedag eller liknande. Helt okej egentligen, jag har inte särskilt mycket lust att umgås med henne. MEN sen kommer pappan och "kräver" att jag ska skicka blommor eller bidra till ditt eller datt till hans fru. För att det skulle "se illa ut" om jag inte var med på present eller skickade något. 
Svar på tråden Bonus önskar sig svindyr present-