Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?
Ja, jag tycker det ska vara olagligt.
Jag är en vanlig svenska. Inte muslim om någon undrar.
Vi har en speciell yttrandefrihet och på så vis högt i tak i Sverige. Sverige är ett sekulariserat land till skillnad från de muslimska länderna som inte har någon sådan samhällsstruktur. Därför begriper inte de muslimska länderna oss alls. Det bkir som att kontakt medxen vägg.
Men hursomhelst. Ingen här kan påverka innehållet i Koranen eller ta bort Koranen. Boken kommer alltid att finnas.och det finns de som tror på allt i den och läser boken bokstavligt.
De muslimska länderna blandar ihop enskilda individers aktioner här i Sverige med statens och fattar inte att Sveriges regering eller övriga medborgare inte är inblandade.
De flesta svenskar vill bara att vi lever här och de där. Någon mer kontakt behöver vi inte ha för vi är så olika. Oavsett behöver ingen våldet. Självklart är det obegripligt att fredens religion utövar så mycket våld i de regimer som lyder under Koranen, men så är det iallafall.
Polisen i Sverige ville inte bevilja koranbränningen men våra självständiga domstolar sa nej. Det var tillåtet enligt lagen. Jag tycker därför att vi ska korrigera lagen och förhindra koranbränningarna - eftersom ingen förstår vad som händer eller vad syftet är. Resultatet blir därför inte konstruktivt.