Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?
Jag tycker inte att det spelar roll att det råkar handla om en koran. För mig är ingen bok viktig så att man måste stifta lagar om att inte bränna eller förstöra en bok (även bibeln tex)
DÄREMOT fattar jag inte varför man måste tillåta galningarna att bränna saker, tex framför en moske/kyrka/ synagoga.
Alla fattar att det handlar om att skapa irritation och oro så ur det perspektivet tycker jag inte man ska tillåta fler bränningar. Hellre i så fall någon slags regel mot det. Bränn koranen hemma om du vill.
Läste i lokalblaskan idag att en snubbe i Askersund är upprörd över regler för årets Car Meet 22023, och har bett om tillstånd att få bränna trafikföreskrifter som ska gälla medan Car Meet pågår. Dessa ska han tydligen glatt bränna framför kommunhuset i nån slags manifestation mot att han tycker föreskrifterna inte är bra.
www.na.se/2023-07-13/polisen-ger-tillstand-for-manifestation-mot-trafikforeskrifter
Alltså - är det så vi ska ha det? Så fort man är missnöjd med något så ska man bränna saker?