• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

RaYzLeR skrev 2023-09-28 00:49:12 följande:
    Jag har Asperger, så jag är ju autistisk, men jag håller med dig om att 30% låter högt.
    Ok, ja jag menar alltså att amerikanska studier har visat att 30% av män är incels i gruppen 18-29 år.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-09-27 02:02:28 följande:
    Ingen har heller genom historien lidit av att man slipper knulla människor som ingen vill ha sex med. Tvärtom känns det väldigt behagligt att få slippa knulla personer man har ett noll- eller minusintresse för.
    Det säger jag inte emot. Historiskt har dock staten/kyrkan tvingat människor att leva i monogama relationer, vilket har varit mycket mer långtgående än mina idéer. Mina ståndpunkter är alltså väl förankrade i historien och traditioner.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-27 02:51:44 följande:
    Han borde kunna skaffa en lösfitta själv kan man tycka. Hur skulle det hjälpa en ensam man? Blir han mindre bitter och deprimerad av att samhället tillhandahåller en gratis lösfitta? Nej, såklart inte.
    Var det inte du som påstod att ingen har förnedrat män i den här tråden?
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-27 07:04:02 följande:
    Var har jag skrivit män? Vem har skrivit män? Ensamma MISOGYNA INCELMÄN är patetiska. Inte alla män. Alla män är inte misogyna incelmän. Kan du diskutera utan att ljuga?
    Ensamma incelmän är en stor grupp, så du förnedrar en väldigt stor grupp av alla män genom att uttrycka dig på det sättet.
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-27 07:06:59 följande:

Läste du allt? Eller missade du följande medvetet? 

*också kan behöva gå i terapi för få nya tankemönster, lära sig att inte misstolka sociala signaler och lära sig att tycka om sig själv.*

på vilket sätt skulle detta INTE hjälpa en incel? På vilket sätt skulle det vara negativt för en incel att få den hjälpen? 

Du förutsätter att en incel har massor av andra problem förutom det som är relevant i sammanhanget, avsaknaden av sexuella relationer. Hur kan du veta det och varför skulle det inte variera helt mellan olika individer?

Om vi jämför med anorexi igen skulle det vara samma sak som att det är tabu att få hjälp för själva ätstörningarna, utan de får söka allmän psykologhjälp som vem som helst.
  • Anonym (hej)
    RaYzLeR skrev 2023-09-28 01:05:38 följande:
    Ok. Jag har Asperger men är inte incel. Några flickvänner och knull har jag haft. Men jag känner folk med Asperger som inte har fått till det.
    Det är precis det jag menar. Man ska inte sätta en stämpel på incels och säga att alla har autism eller är störda. Det finns helt normala personer som är incels.
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-27 07:11:29 följande:
    Vad skulle du kalla det för när man inte tar ansvar för sitt liv? är det beundransvärt att vara ansvarslös? Att vägra ta ansvar? är det en förebild? är det något vi borde förespråka? eller vad är fördelarna med att vägra ta ansvar för sitt eget liv? Det ÄR patetiskt att inte ta ansvar, och förvänta sig att andra ska ta ansvar ÅT en. Och vara missunnsam. det är inte attraktiva egenskaper. buhuu det är så synd om mig som inte får ligga, ingen vill dejta med mig, buhu, då ska inte någon annan få ligga buhu. Spyr
    Här visar du än en gång upp dina nedvärderande fördomar mot incels. Du förutsätter att det inte går att leva i sexlöshet så länge man tar ansvar. Det är ett hån mot de incels som har gjort allt de kan och ansträngt sig mer än många andra utan att det spelat någon roll för dem.

Att ha en sån syn på människor som har misslyckats är obehagligt och det borde alla som är vänster i tråden hålla med om. Annars är ni helt inkonsekventa.
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-27 07:18:23 följande:
    Japp. Att reglera dejtingmarknaden så människor blir av med sitt fria val är vidrigt. Jag vill inte dejta en gris, kommer inte dejta en gris och ska aldrig behöva dejta en gris. Jag väljer ensamhet över gris. även om grisen är den sista som finns på planeten. du/ni ska inte försöka tvinga mig eller någon annan kvinna eller man att välja en gris
    Det är inte ett fritt val när män och kvinnor inte har samma förutsättningar och valmöjligheter. Frihet förutsätter likabehandling och de förutsättningarna fanns innan nätdejtingen när människor träffades i vardagen.

Nätdejtingen har bara skapat en orättvis ordning, som mycket annat med teknologi. Orättvisor är väl dock inget som en liberal bryr sig om.
  • Anonym (hej)
    Anonym (?) skrev 2023-09-27 11:22:22 följande:

Incel är man väl när man inte kan respektera tjejer?

Anonym (Många) skrev 2023-09-27 11:43:28 följande:
    Incel är detsamma som kvinnohatare eller personer som utvecklat ett sådant. Benämningen används dock här på forumet lite hur som helst. En kvinnlig medlem menar t.ex. att alla ensamma och kärlekstörstande män per definition är incels. Det är helt fel.
    Nej, det har inget med attityder att göra. Incel är att leva i ofrivillig sexlöshet.

• Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 15:25:54 följande:
    Och vad beror det på? kan det möjligen bero på att 1) det finns fler män än kvinnor? och 2) att en man inte är lika rädd för sitt liv och därmed inte är lika selektiv med vad den väljer att svepa ja på?

du måste förstå VARFÖR problemet finns. problemet ligger inte i appen. det är inte appen som skapat obalansen.
    Det är visst appen som har skapat obalansen. Män är av naturen mer promiskuösa än kvinnor och kommer därför göra sig tillgängliga för fler än en kvinna åt gången. Det beteendet hade varit mycket svårare utan en app.

Historiskt har människor blivit uppmanade till monogama relationer och det är ingen slump. Nu ser vi hur det går om man inte lever monogamt. Vi behöver lära oss av historien.

Frågan är om du ens bryr dig om de män som inte har en chans och varför du inte gör det?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?