Inlägg från: Anonym (Perka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Perka)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 15:21:43 följande:
    Vi har ett rättsväsende för att ta hand om individer som missköter sig och ge dem lämpligt straff. 

Beträffande hat baserat på kön förordar jag att inbegripa kön i lagen om hets mot folkgrupp. Borde vara straffbart att sprida hat oavsett om det rör kön, religion eller etnicitet.

Att bunta ihop människor baserat på grupp tenderar att förvärra beteendet då människan anpassar sig efter sin stereotyp. Därför jag är emot att man trycker incel-begreppet på människor.
    Å andra sidan är det jävligt dumt att inte göra skillnad på incels och ensamma män.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 16:23:29 följande:
    Jag pratar inte om TS utan fenomenet i allmänhet.

Är det ett fenomen i allmänhet? 

Jag träffar mång killar i utanförskap men inte incels, däremot ser jag det i olika forum där en liten grupp män lägger fram diverse långsökta teorier om hur allt är kvinnors fel och hur de borde kontrolleras. Där tycker jag begreppet incels är helt rätt att använda, vad tycker du?

• Anonym (Perka)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:36:22 följande:
    Jag har redan varit inne på detta tidigare i tråden. Jag tror det är svårt att göra så mycket för dessa män som redan är incels utan fokus bör ligga på samhällsförändringar som minskar rekryteringsbasen.
    Folus bör väl ligga på att vi medmänniskor vill minska utanförskap?
    Du har fortfarande inte svarat på vad du personligen gör.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:45:14 följande:
    Vad jag gör är min ensak. Fundera på vad du gör istället.
    Jag har talat om vad jag gör.

Vad jag undrar över är hur du kan vara så engagerad i frågan här och tala om vad alla andra och samhället ska göra, men inte gör nåt själv.
    Killar och unga män behöver manliga förebilder. Är du det?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-10 19:00:11 följande:

Nä, Cloffe jag pratar om privilegiet att slippa ensamhet, hopplöshet och barnlöshet. Faktorer som drabbar män i högre utsträckning. 

Är det faktorer du har erfarenhet av och kan uttala dig om, Cloffe?

Rent konkret, vad är kvinnors privilegium? Att säga att man slipper nåt är ganska konstigt.

Skulle du säga att kvinnorna har ett privilegium att slippa dö yngre som nu hålöer på att tas bort, eller skulle du säga att mäns situation blivit bättre?

Män hamnar oftare i utanförskap och riskerar hälsa, och att hamna i kriminalitet. Varför vill ni inte stötta dessa ensamma killar utan fokuserar bara på sex?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-11 23:49:01 följande:
    Jag är troligen en av dom mest neutrala i tråden i alla fall. Jag försöker diskutera olika perspektiv och lösningar. Samtidigt som jag tycker att dessa incelmän gör fel. Men att det är ett växande samhällsproblem som behöver diskuteras istället för att man begränsar diskussionen till att ensidigt kasta skit och hat åt båda håll.

Vilka lösningar har du föreslagit? 

Vad gör du irl för män i utanförskap?

• Anonym (Perka)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 08:08:27 följande:
    Jag har varit tydlig med att jag inte sitter på en mirakelkur till någon lösning. Men jag initierar gärna en saklig samhällsdiskussion i ämnet utan att tappa fattningen.

Om man kan ändra attityd från känsloladdat hat och förakt, så kan man börja diskutera frågan.
    Men du säger här att du diskuterar lösningar. Vilka anser du skulle hjälpa?
    Vad gör du irl?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-12 12:28:08 följande:
    Vi har redan tagit upp en rad saker i tråden så förstår inte varför du fortsätter tjata om det.

Vad han gör IRL är hans ensak. Fokusera på dig själv.
    Njae, DU har skrivit vagt om säkrare barnomsorg utan att specificera hur den inte är säker idag och hur den lett till incels.
    Kanske kan du förklara vad du menar istället för att bara slänga ur dig en oneliner?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-12 12:28:08 följande:
    Vi har redan tagit upp en rad saker i tråden så förstår inte varför du fortsätter tjata om det.

Vad han gör IRL är hans ensak. Fokusera på dig själv.
    Dessutom är det vad vi gör i verkligheten som spelar roll. 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:17:20 följande:
    Har du ingen bror eller son? Vill du att de ska bli incels och kommer du kalla dem för äckliga incelslem då också?

Om min bror uttryckte såna åsikter som framkommit här hade jag helt klart skällt på honom och frågat hur fan han tänkte.

Men i och med att han och övriga unga män i släkten har ett fungerande socialt nätverk kommer de inte bli oncels även om de har perioder utan sex och relationer. Taskiga värderingar och kvinnohat är inget som händer över en natt.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?