-
Jag menar att leva med fri sexualitet som vi har privilegiet att göra här är inte självklart i världen.Anonym (Perka) skrev 2023-07-19 19:37:35 följande:Jag har så svårt att förstå vad du menar, dina argument går tvärtemot varandra.
-
nihka skrev 2023-07-20 10:50:34 följande:"Om jag ger pengar till en hemlös så han kunde köpa mat så var jag ju ansvarig för konsekvensen att han blev mätt den gången."
Hur ska du ha det? Är du eller är du inte ansvarig för allt du gör och konsekvenserna av det?Du svarar inte på var du fick ifrån det du skrev att jag nu inte är ansvarig. Det var den här texten du skrev det:
Men du sa att du var ansvarig för att någon blev mätt om du gav dem mat, men du är nu inte ansvarig för att någon förblir hungrig (kåt) om du nekar dem sex? Men du är ändå inne på att du kan förhindra våldtäkter "rädda väninnor" om du knullar den som vill.
-
Vem anser du var ansvarig för att han fick äta den gången som jag hjälpte honom? För mig verkar det självklart att jag var det, men jag kanske har fel?nihka skrev 2023-07-20 10:50:34 följande:"Om jag ger pengar till en hemlös så han kunde köpa mat så var jag ju ansvarig för konsekvensen att han blev mätt den gången."
Hur ska du ha det? Är du eller är du inte ansvarig för allt du gör och konsekvenserna av det? -
Ja den som tvingar någon till sex har väl ansvar för det.nihka skrev 2023-07-20 11:36:25 följande:Toppen! Då slipper du ta ansvar för att du avvisar någon sexuellt när staten tvingar dig att knulla honom.
-
Du har en poäng, har upplevt det själv att man hittar tex attraktion senare eller rättare sagt den dyker upp! Där man inte trodde. Men då måste man ju vara beredd att lägga sin tid och ork på en person som först ter sig helt ointressant. Alla vill inte det och det får man nog förstå och acceptera. Det är deras liv och upp till dem vart de vill satsa sina kort.Anonym (hej) skrev 2023-07-20 15:36:19 följande:Varför skulle så få män kunna uppfylla det och hur vet du det på förhand innan du lär känna dem?
-
Vad ska man egentligen räkna till ofrivilligt celibat? Att inte få ha sex alls eller måste det vara inom ens läggning? Och vad räknas till det? Är det precis alla individer inom det kön man dras till eller är det bara de individer man dras till?
TS verkar mena på att man kan gilla de man först avfärdar om man bara lär känna dem.
På det sättet så kan man nog i själva verket ha en del möjligheter till sex, gäller bara att vara öppen för dem. Så beroende på hur långt man drar det så kanske ingen av dessa egentligen kan anses leva i ett ofrivilligt celibat? -
Och hur mycket måste man ha försökt/ansträngt sig för att kvalificera sig till att inte lyckas få ett sexliv? Hur många möjligheter ska man ha provat? Räcker det att man inte fått napp på någon av dejtsidorna? Och räcker det att enbart fått nej inom Sveriges gränser? Är man då incel? Eller är det först om man åkt världen runt och inte fått napp någonstans?
-
Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:09:18 följande:Hur ska man känna till dessa möjligheter till sex om de inte är i en dejtingmiljö som en app? Man kan inte gå fram och fråga vilken tjej som helst som man inte känner. Det är ofredande.
Om man aldrig har sex är man en incel. Allt annat är skönmålningar.Men du har ju skrivit jättemycket om att man bör träffas i verkligheten? Hur tänker du att man ska göra då?
Man kan ju lära känna tjejer i olika sammanhang utan att dra upp sex det första man gör. Då kan möjligheterna växa fram. Självklart kan ingen på förhand veta vem som man faktiskt kommer att få möjlighet att ha sex med.
Så om jag aldrig får sex oavsett anledning, då är jag en incel enligt dig? Jag måste inte ha försökt något själv för att göra mig tillgänglig eller försöka få chansen? -
Utfallet av att vara alltför passiv räknas alltså också? Får man inget sex då är man incel?Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:10:37 följande:Nej, det spelar ingen roll. Det är utfallet som räknas.
-
Vad skulle syftet vara med en sådan jämställdhet? Vem blir nöjd av att det ser ut så att lika många kvinnor som män får leva ensamma? Majoriteten av befolkningen skulle gilla den modelllen?Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:17:36 följande:Ja, då blir väl samhället i alla fall mer jämställt mellan könen. Tror dock inte att det stämmer för det är inte så roligt i längden att leva så.