• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Gurksoppa skrev 2023-09-08 21:38:33 följande:
    jag lärde mig iallafall källkritik och vilka källor som anses tillförlitliga eller ej på gymnasiet.
    Jag med. Hade alltid högsta betyg i gymnasiet på källkritik.
  • Anonym (hej)
    Anonym (SL) skrev 2023-09-08 21:46:29 följande:
    Jag har som jag skrivit ovan aldrig ifrågasatt att dejtingappar är ytliga så varför ska jag bemöta den? 
    Jag ifrågasätter att du menar att du presenterat källor som styrker det du säger.
    Att hitta folk som tycker som du är inte samma sak som att ha rätt eller ha en tillförlitlig källa.

Du har fortfarande inte presenterat någon som anser att sex ska fördelas eller att appar ska manipuleras.
    Nej, men det är många andra i tråden som förnekar att dejtingappar är orsaken till att det finns fler incels idag.

Varför måste jag hitta någon som har samma idéer som mig för att grundantagandet ska vara korrekt?
  • Anonym (hej)
    Anonym (SL) skrev 2023-09-08 22:05:12 följande:
    Intressant 
    Så du har på 632 sidor envist föreslagit diverse väldigt ingripande åtgärder i människors dejting och sexliv med straff som föreslagen åtgärd utifrån orsaker/problembeskrivningar du nu erkänner enbart är åsikter och antaganden.

Och du tycker fortfarande att vi ska ta dig seriöst?
    Varför skriver du först att du håller med mig om dejtingappar och sen att jag inte kan belägga det med fakta? Hur ska du ha det?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-09-08 22:09:29 följande:
    Så du får valfrihet i ett utbud som inte är manipulerat, men kvinnor ska inte ha samma valfrihet? För deras utbud ska vara manipulerat? Du kan välja bort baserat på attraktion men kvinnor ska inte få det, utan bara få vissa att välja mellan? 

Om du sveper nej på 50% har du väl själv ett visst mått av kräsenhet. Så vad väljer du bort? Vad är problemet med att kvinnor väljer bort då?

Skippa appar bara och dejta irl istället. Problemet löst. 
    Mäns valfrihet är mindre eftersom de får färre svar oavsett om de sveper ja på fler. Det är ingen valfrihet om det inte går att välja. 

Det finns inga kvinnliga incels. Vem drabbas då av att män sveper ja på 50% av profilerna?

Du tycks inte förstå detta, utan tror att de som män sveper ja på också svarar. Det är för att du inte kan sätta dig in i en mans perspektiv.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 21:32:26 följande:
    Varför ska jag bemöta det argumentet när jag argumenterar med dig? Ska jag leta upp artiklar om kvinnor som våldtagits, misshandlats, dokumentärer om kvinnor som mördats av sina män. Så kan jag fråga dig efter du läst dessa artiklar om du kan förstå varför kvinnor är selektiva när de väljer en man. har vi en överrenskommelse? Du läser och besvarar frågor på mina artiklar, jag läser och besvarar dina.

annars håller vi oss till saklig fakta.
    Är det vad du tror om varför det finns incels att det beror på att de uppfattas som potentiella våldtäktsmän och mördare?
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-09-08 22:23:05 följande:
    Nej nu sitter du och direkt ljuger..  TVÅ gånger i samma inlägg.

Jag skrev och UNDRADE om du hade gått ut grundskolan.
    Det är ALDRIG samma sak som att  "påstå".

Sedan så tror jag inte alls att du tillhör en yrkeskår.
    Jag skrev aldrig i personliga pronomen det inlägget.

Jag skrev i generella ordalag.

Jag skrev och frågade:

"Och varför skulle inte en "etablerad journalist" kunna skriva på ett diskussionsforum?"

Så vad ville du nå med dina direkta lögner?
    Det här är en tråd om incels. Skriv något om den frågan istället för om vem som har sagt vad och när.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-09-08 22:43:54 följande:
    Ja säkert..

Om du nu har högsta betyg i källkritik så borde du ju knappast bli tjurig och girning när folk i ifrågasätter dina källor.  🙄
    För att det är uppenbart ni är fel ute när ni beskriver en artikel i en stor tidning som ej tillförlitlig.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 21:46:26 följande:
    Hade kvinnorna ett fritt val? Eller fick vissa kvinnor rykten förr? Om de var ogifta? om de fick utomäktenskapliga barn? Etc?
    Jag trodde att ni menade att samhället inte ska lägga sig i folks attityder eller det kanske bara gäller attityder om män.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Mmm) skrev 2023-09-09 01:30:29 följande:
    Idén om att kvinnor på något sätt är skyldiga män någonting, att vi är skyldiga att ge av av oss själva rättvist fördelat till män, är kvinnofientligt. Och det är klart en sådan inställning kan vara kännbar.
    Man behöver inte misstänka att killen man snackar med är en våldtäktsman för att dra öronen åt sig.
    Varför anses det inte vara mansfientligt att män är skyldiga kvinnor att göra uppoffringar för jämställdheten i såna fall?

Nu blandar ihop vad som händer på dejtingsidor och disksussionen om incels som är två helt olika saker.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?