• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Gurksoppa skrev 2023-09-08 21:15:22 följande:
    poängen kvarstår. Men det är tydligt att läsförståelse är för höga krav för vissa hästar i stallet
    Precis som jag skrev. Det är helt lönlöst att få respons vilka argument och källor man än kommer med.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 21:14:15 följande:
    Och hade jag bara sett dessa blonda korta småfeta män på appen så hade den avinstallerats. För jag vet att de män jag attraheras av finns ute i verkliga livet. vi kvinnor kan inte luras. Och vi kommer inte låta oss luras.
    Det är väl en skala. Vad gör du om du ser långa brunhåriga som inte har stora biceps? Förmodligen anpassar du dina förväntningar givet att du inte kommer hitta männen med biceps så lätt utanför nätet heller.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-09-08 21:18:33 följande:
    Och varför skulle inte en "etablerad journalist" kunna skriva på ett diskussionsforum?
    Nyss skrev du att jag inte har gått ut gymnasiet och nu tror du att jag tillhör mediaeliten. Hur ska du ha det?

Jag är en helt vanlig person.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Hm) skrev 2023-09-08 21:19:47 följande:
    Kloka ord
    Inte alls kloka ord.

Samhället kom på massor av lösningar för kvinnor under efterkrigstiden. Lösningar som byggde på att allt ansvar inte hänger på individen.

När det kommer till män säger ni istället att allt är deras eget fel, vilket är höjden av dubbelmoral.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 21:26:31 följande:
    det var inte svar på frågan. Hur kan du referera till en skribents åsikter och framför dessa som fakta? Du ser inte det problematiska i det? Om du inte ser det problematiska så undrar man verkligen över det där med gymnasiet
    Jag skrev inte att det var fakta, utan ett logiskt resonemang som du inte ens lyssnar på.

Hur kan du ha gått genom gymnasiet utan att kunna värdera och ge respons på vad som står i en text?
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 21:28:04 följande:
    Vilka lösningar ledde till en partner???
    Tvåsamhetsnormen, giftemålsnormen, sambeskattning till exempel om vi går ännu längre tillbaka.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 21:30:05 följande:
    Staten levererade inte en lösning till partner. De skapade förutsättningar för att kvinnor kunde jobba och tjäna egna pengar utan ifrågasättas eller kränkas.

staten är inte till för att hjälpa individer dejta.
    Staten har genom historien alltid lagt sig i människors relationer och försökt få dem att leva i monogama relationer. Det är först i modern tid som staten inte gör det och nu ser vi resultatet av det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (SL) skrev 2023-09-08 21:34:23 följande:
    Du har inte presenterat några källor genom att presentera en kulturjournalistisk artikel.
    Om han hade skrivit att Lars Winnerbäck är bättre än Ulf Lundell skulle du hänvisa det som fakta?

På 30-talet hade en nazist kunnat hitta mycket medhåll av diverse skribenter i flera stora tidningar om både problembeskrivning och lösningar.
    Betyder det att nazisten hade rätt? 

(Obs, jämför dig inte med en Nazist)

Blanda inte ihop åsikter och upplevelser som sanning och fakta.
    Att någon annan tycker som du gör det inte till en källa att hänvisa till och till fakta.
    Varför bemöter du inte det som står i artikeln istället för att döma ut den på förhand? Är det för att det känns för svårt att göra det?

Källor är till för att diskuteras, inte fungera som absoluta bevis. Om det inte ens går att diskutera dem är det dock helt lönlöst...
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 21:36:17 följande:
    så det var bättre förr? När en kvinna inte hade fritt val? Homosexualitet var en synd? Det är inte som så att staten insett hur fel de hade tidigare, och nu gett oss friheten att välja vårt eget liv?
    Hur hade kvinnor inte ett fritt val när det kom till val av partner?

Några saker var bättre förr och andra saker var sämre.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-09-08 21:34:28 följande:
    Var ÄR dina fakta då?
    Jag har hänvisat till fakta på att gruppen incels har ökat. Vad det beror på går inte att bevisa med fakta. Det bygger på antaganden och åsikter.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?