• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Jakob) skrev 2023-09-08 20:31:24 följande:

Eftersom jag efter många år av fruktlöst sökande tog beslutet att inte längre försöka hitta någon att dela mitt liv med förtjänar jag väl att vara incel. Inte så märkvärdigt, va?

De flesta tycker uppenbarligen så.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 20:43:24 följande:

och först av allt möts man av detta:
    Digitaliseringen gynnar attraktiva män ? och kvinnor ? på dejtingmarknaden.

det gäller alltså såväl kvinnor som män. att attraktiva väljs. selekteringen drabbar alltså både män och kvinnor. 

därefter står det:
    Det här är en kulturartikel.Analys och värderingar är skribentens egna.

på vilket sätt är detta en tillförlitlig källa? Som är bevisad?

Den är publicerad i Sydsvenskan som är en stor tidning som ägs av Bonnier och ingår i samma koncern som bl.a. DN och Expressen.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 20:44:44 följande:
    Om 100 män är singlar. Vilka män ska synas då? vem väljer det? varför ska populära män straffas?
    Om vi utgår från att kvinnor sveper ja på i snitt 15% av männen.

Det räcker att dela upp männen i två olika grupper som visas för olika användare så har andelen ja-swipes dubblerats till 30%. En av många olika lösningar.

Lyssnar man här får man dock höra att valen man gör på nätet är exakt likadana som i verkligheten, vilket dock inte stämmer.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 20:48:31 följande:
    så alla insändare i en tidning betyder att tidningen står bakom åsikten? det står klart och tydligt att analys och värderingar är skribentens och således inte tidningens analys och värdering
    Det är ingen insändare. Han är anställd på kultursidan. Det är ganska talande dock om du inte ens tänker värdera vad som står i den kulturartikeln.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-09-08 20:46:56 följande:
    Vems är problemet att de inte väljs? och det finns mer män än kvinnor, så länge det finns överskott på män kommer inte kvinnorna räcka till. Eller kan du förklara den matten?
    Det blir ett problem för samhället som blir ojämställt, vilket leder till sämre hälsa för män.

Tror inte att flyktingmännen är en så stor del av konkurrensen. Vi konstaterade att Storbritannien hade en helt jämn könsfördelning och samtidigt en växande grupp incels.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 20:56:31 följande:
    Tidningen friskriver sig ändå ansvar från artikeln. Det är således inte en artikel som bevisar något. det är en individs egna åsikter. Åsikter är inte fakta
    Ok, så du tänker inte ens läsa artikeln och värdera den?
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-09-08 20:55:27 följande:
    Är du läskunning?

"därefter står det:

Det här är en kulturartikel.Analys och värderingar är skribentens egna. "

Vilken del av "skribentens egna" har du absolut svårast att förstå?
    Allt som publiceras granskas av chefredaktören. Även om det är grundat i värderingar går det inte att publicera något som bygger på osanningar i en stor svensk tidning. Hur var det med skolgången?
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 20:55:18 följande:
    om jag attraheras av män som är längre än 185, bruna ögon och starka biceps. Kommer dessa preferenser ändras om jag bara ser korts blonda småfeta män? att jag jag kommer tänka *jaja. Det är väl detta jag får då*.
    vem bestämmer vilka män som ska visas? kan man välja om man blir visad *a-laget* eller *b-laget*?
    Personligen tror jag inte att du hade lagt lika stor vikt vid starka biceps om det fanns färre såna män att välja på. Det är en typisk ytlig egenskap som inte har spelat någon roll för män genom historien, men tydligen har stor betydelse idag online.

Det hade varit algoritmer som bestämmer och det skapas inget a- eller b-lag.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 21:08:04 följande:
    Jag läser inte skribenters åsikter. Hur vet vi att det inte är du som är artikelförfattaren? Då försöker du referera till dig själv. Håll dig till fakta och lär dig källkritik.
    Om jag var en etablerad journalist hade jag väl inte skrivit här.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?