• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 18:26:46 följande:
    bli populär själv då. Så är problemet löst. Kvinnorna kommer inte ändra sina preferenser.
    Nej, problemet är inte alls löst för att en person "jobbar på sig själv". Den som blir populär kommer då tränga ut en annan person som annars hade fått chansen.

Så länge systemet är utformat som det är kommer en stor grupp alltid att stängas ute oavsett hur mycket var och en än anstränger sig.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-26 18:32:49 följande:
    Det blir ju raka motsatsen till lika villkor om apparna ska tvinga in folk i olika grupper. Hur ska det fungera? Blir du fast i din hierarki, eller ska du kunna levla upp? konkurrensen försvinner inte, och varför skulle den det? Det är inte meningen att misogyna incels ska vara framgångsrika inom dejting om de inte förändrar sig själva först då ingen kvinna är ute efter en sån.
    Det är ingen som tvingas in i någon grupp eller blir fast i en hierarki. Alla får chansen att få matchningar och när någon sitter på många matchningar är det de övrigas tur att synas mer.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 18:33:26 följande:
    du har ännu inte svarat hur böterna ska utformas, vem som ska anmäla, hur bevisbördan ska ske. för vi är som tur är oskyldiga till motsatsen bevisats.

ska det vara lag på att ha appen? Eller hur kommer ditt fina system med algoritmer fungera när klientelet minskar?
    Det har jag visst svarat på. Den som ska anmäla är den som har blivit lurad av någon som har flera relationer samtidigt. Viljan för den gruppen att anmäla är stor och sen görs det en vanlig utredning av ärendet.

Nej, ingen lag och om folk slutar använda appar är det inget problem.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 18:34:37 följande:
    men kan inte snälla rara du förklara för inkompetenta mig hur dessa män väljs bort då. varför väljer kvinnor nej på dig och misogyna män?
    Jag har ju sagt min teori redan att det handlar om att de mest populära männen har många tillfälliga relationer samtidigt och därmed använder upp hela utbudet av kvinnor som finns på apparna åt sig själva. Då svarade du att "det är så det ska vara".
  • Anonym (hej)
    Anonym (Trams) skrev 2023-08-26 18:38:47 följande:
    Så ta diskussionen med dessa män då istället?
    Inte för att jag tror det skulle göra nån skillnad i stort.

Om du var populär bland damerna och kunde välja fritt så hade du troligtvis gjort dig lika tillgänglig du också så varför hyckla om saken bara för att du inte själv lycka attrahera kvinnor?
    Anonym (Fol) hade tidigare varit en sån man och han verkade inte överdrivet negativt inställd till mig, så jag tror inte att det skulle bli en stor diskussion med dessa män.

Nej, jag hycklar inte. Jag har hela tiden sagt att det är samhällets ansvar och inte den enskilda individens ansvar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-26 18:40:40 följande:
    Det är ju så det måste vara. Det är inte meningen att sex ska fördelas eller vara rättvist. Du måste lära dig att acceptera det.
    Nej, det måste inte alls vara så. Under vår tusenåriga kristna historia har kyrkan alltid genom regleringar sett till att sex/relationer fördelas på ett rättvist sätt. Du har väl dock ingen respekt för religionen heller kan jag tänka mig.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 18:48:11 följande:
    Varför tror du kvinnor väljer att svepa ja på dessa män? männen TAR inte kvinnorna från en annan man. Dessa kvinnor väljer frivilligt dessa män. Och kvinnans fria vilja ska vi ha år 2023
    De väljer att svepa ja på dem för att de männen gör sig tillgängliga för kvinnorna. Om de männen var i ett förhållande hade de inte kunnat svepa ja på dem.

Det handlar inte om fri vilja, utan om att du vill utnyttja en teknologi så mycket det går till din fördel och struntar i andra. Om det hade handlat om fri vilja så hade män också kunnat välja vilken kvinna dem vill.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-26 18:54:02 följande:
    Har kyrkan fördelar ut en kvinna till en misogyn incel?
    Kyrkan såg till att alla levde i monogama relationer genom regler och förbud. Precis samma sak som jag eftersträvar. Mitt synsätt har större förankring i historien än erat.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-26 18:52:48 följande:

Kvinnor är inga saker som ska fördelas. Vill kvinnor knulla med samtyckande populära män så ska dom kunna få det.

Det är meningen att folk ska anstränga sig för att skaffa en partner. Det är inte meningen att misogyna offerkoftor som sitter och tycker synd om sig själv ska tilldelas en partner. Varför kan du inte acceptera det?

Varför tycker du att det är rimligt att män fördelas och delas in i populära/odugliga? Hur reflekterar det synsättet att alla är lika mycket värda?

Om det är meningen att man ska ansträng sig för att få en partner. Varför är det bra att den genomsnittliga kvinnan inte behöver anstränga sig på dejtingappar för att få en partner?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-26 18:58:59 följande:
    Jaha, så du vill påföra sexkvoter i monogama förhållanden också? Eller är det "fas 2"?
    Nej, varför hittar du på saker hela tiden?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?