Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-10-18 21:46:26 följande:
    Du vill bara höra vad du vill höra. 

Om jag svarar inte blir du nöjd. 
    Om jag svarar att jag inte får valmöjligheter som de flesta andra personer får då plötsligt är det fel att säga jag skulle inte  vara selektiv av mig. 
    Du har inte svarat på min fråga, ditt svar mynnar ut i att "det kanske finns"
    läs frågan:
    Varför skulle en kvinna ta en drog för att kunna ha sex i syftet att göra dig nöjd?

VARFÖR? Jag vill att du anstränger dig ditt yttersta för att sätta dig in i en sån hypotetisk kvinnas sinne. Är du kapabel till att kunna empatisera så pass att du kreativt skulle kunna ta reda på ett rimligt svar?

Om du inte kan svara på det så kan kan jag. Vad tror du att mitt svar på frågan skulle vara?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-18 22:09:35 följande:
    Att jag inte ska få välja för jag blir ratad men samtidigt ska ska ha liknade valmöjligheter som alla andra och jag skulle vara selektiv av mig. 
    Att jag skulle välja bort olika personer. 

Du har gjort hur många inlägg som helst där du vägrar svara på frågan: Varför skulle en kvinna ta en drog för att kunna ha sex i syftet att göra dig nöjd?

Svaret är naturligtvis att någon skulle inte ha det. ALLS, du skulle ju inte göra det, så frågan är varför du förväntar dig annat från andra. 

och kom inte dragande med om hur synd det är om dig, skulle du verkligen inte tycka mer synd om dig själv om du måste ta en drog för att kunna ha sex med någon?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-18 23:10:02 följande:
    Det var bara ett hypotetiskt förslag.
    Jag har även tagit upp om det tidigare. 
    Att man skulle uppfinna någon sexpiller som skulle höja sexlusten så mycket att kvinnor skulle få liknade sexdrift som männen. 
    Jag skrev dessutom att det ska handla om prostitution och ifall det skulle bli lagligt då. 

Det är så absurt. Varför inte förespråka något som sänker din sexdrift i stället så kvinnor slipper ta droger och prostituera sig.?
    men nej, allt handlar om dig själv, bara du existerar i världen, bara dina behov ska tillfredsställas, du känner endast empati med dig själv. Kvinnor verkar du inte ens klassa som människor. Hur kan du ens uttrycka dig på det här sättet? Du illustrerar förvisso hur jag uppfattar incels, och det var själva anledningen till att jag förespråkar att en incel borde kunna skaffa vänner som råkar vara av kvinnligt kön, utan några baktankar. Bara för att kunna lära sig att kvinnor är människor också.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-18 23:34:43 följande:
    Och det blir svårt att skylla på någon dålig empati när du officiellt säger att du inte känner någon empati mot mig.
    Nej, jag känner ingen empati för dig. Jag finner dig obehaglig. Vad nu det har att göra med att du borde ha empati för kvinnor. 

Kvinnor vill inte bli tvingade till sex lika lite som du vill. Borde vara fullt logiskt. Du vill inte ta en drog för att kunna bli påsatt av en villig och kåt man? Hur kan du då förvänta dig att kvinnor ska vilja det? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-18 23:39:06 följande:
    Och för att du ska känna empati med andra än dig själv så krävs det att du gör det först. 
    Vad är anledningen till att jag skulle känna empati med dig? Jag finner dig och dina idéer obehagliga.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-18 23:45:20 följande:
    Om jag skulle behöva ta en drog för att kunna ha sex så skulle det betyda att medicinen hjälpte för de problem jag då skulle haft. 

Jag tror de flesta hade tyckt det varit värre att vara utan sex för evigt än att ta en drog som gjorde att man fick högre sexlust.
    Du kan ju ta en drog för att minska din lust, tror sånt finns idag, då hjälper ju det dina problem utan att någon annan råkar illa ut dessutom.

Vill du bli påsatt av en man för att slippa vara utan sex verkligen? Varför gör du inte det då? Vad är anledningen till att du inte kontaktar andra män?

Låt mig gissa: för att just DU inte vill 
    varför skulle det vara annorlunda för kvinnor som av olika skäl inte vill ha sex med dig då?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-18 23:53:31 följande:
    Det skulle vara annorlunda för de flesta redan har ett sexliv och med personer som de redan uppskattar
    Om jag skulle gå med på att bli påsatt så hade du sagt att sex ska inte fördelas rättvist. . 
    Så du vill inte bli påsatt? Det har jag full förståelse för. Förstår du ens argumentationen?

Varför kan du då inte empatisera med att kvinnor också vill styra över sina egna val?

Förstår du vad empati är? -att kunna placera sig i någon annan sits.

Du pratar mest bara om hur synd det är om du, dig själv och dig.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-19 00:01:24 följande:
    De flesta andras val är i en annan liga jämfört med mig. 
    Jag kan visst ha empati för personer som väljer att neka. 
    Men sex handlar mer om det och olika personer nekar andra människor för andra orsaker. 
    Tror du kvinnor egentligen vill ha sex med dig när dom tackar nej?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-19 00:02:18 följande:
    Ingen får redan bestämma helt över sina val. 
    Ingen kan bestämma över någon annans kropp.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-19 00:08:23 följande:
    Ingen får bestämma helt över sina val. 
    Va? Självbestämmande över sin egen kropp? Tycker du inte att folk ska kunna ha det? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?