• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-07-18 18:30:42 följande:
    Dina fria fantasier om mitt synsätt är bara dina fria fantasier. Givetvis ska det inte stiftas några lagar som inskränker någons valfrihet att välja partner.
    Betyder det att du vill legalisera sexköp? Annars är du helt inkonsekvent när det kommer till alla människors valfrihet.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-18 16:48:11 följande:

Så du väljer bort utländska kvinnor, men har problem när kvinnor väljer bort dig? 

Att importera utländska kvinnor är som prostitution. Jag är emot alla former av sexköp och det som liknar det.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-18 18:37:24 följande:

Du blandar ihop verben välja och köpa.

Varför ska det inte finnas valfrihet när det kommer till pengar?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 17:08:27 följande:

Det är faktiskt det enda som hindrar incels från att vara incels. 100%, definitivt, helt övertygad.

Men det är ingen incel som ens försöker vara en snäll kille. (Och då menar jag genuint snäll, inte en "försöka-ta-sig-innanför-byxorna-snäll) eller en sk "niceguys" i stället verkar denne ägna sig mest åt att göda sitt kvinnoförakt på nätet.

Tror du verkligen att lagstiftning är det enda sättet för dig att lyckas i sexlivet?

Det är så naivt att man tror inte att det är sant.

Tror du inte att de allra flesta människor kan vara snälla när de träffar nya människor? Incels får inte ens gå på dejter och bevisa att de är snälla. Varför skulle det ens finnas incels om allt som behövdes är att vara snäll?

Dina föreställningar om incels och hur dåliga människor de är (bara för att de inte har sex) är faktiskt väldigt obehagliga.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-07-18 18:42:46 följande:
    Hur menar du nu?
    De flesta män jag känner vill vara en aktiv del i barnens liv och anser snarare att det är ett steg mot lika rättigheter.

(Män som inte vill vara pappor kan helt valfritt låta dagarna brinna inne)
    På samma sätt borde de flesta kvinnor tycka att det är ett steg mot mer jämställdhet och lika rättigheter att relationsmarknaden blir mer balanserad.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 18:41:50 följande:

Jo det finns massa kvinnor som lever ensamma. Sverige har massor med ensamhushåll så de lever visst ensamma i verkligheten. Vad desa ensamlevande kvinnor pratar om vet jag inte och det spelar ingen roll. Faktum är att de lever ensamma. Du skriver ju själv att de lever ensamma av fri vilja så hur kan det vara tomt prat?

Ja, och om det var av fri vilja så får de ju faktiskt acceptera det som du skrav. Jag ser inget problem med det. Man måste få välja ensamheten det är upp till dem.

Varför skulle de vilja leta och ge uppmärksamhet åt män de inte är intresserade av? De letar väl efter det som är bäst för just dem.

De lever ensamma, men de lever inte utan sex om de inte tillhör den äldre generationen. Det är skillnaden från incels.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 18:42:58 följande:
    Vill du inskränka kvinnors rätt till att leva ensamma av fri vilja?

Varför kan männen som är incels inte vara nöjda med sin situation? Varför ställer du inte såna krav?
    Nej, jag vill inskränka den obegränsade valmöjligheterna av partners.

Varför kan den som är fattig inte vara nöjd med sin situation och låta bli att rösta på Vänsterpartiet?
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-07-18 18:50:57 följande:
    Nej, nu får du förklara.
    Varför är det hemskt att båda föräldrarna anses ansvariga för sitt barn och därmed har rätt till föräldradagar?
    Hur begränsad valmöjligheten om de velt enkelt bill strunta i det?

Hur menar du att relationsmarknaden skulle regleras och hur skulle det bli rättvisare?
    Du missförstår mig. Jag är för pappamånader.

De regleringarna är ett bevis för att det är en myt att säga att enskilda människors frihet aldrig kan begränsas.

Begränsa urvalet av partners.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 18:52:23 följande:
    Sex eller inte, det motsäger inte att kvinnor lever ensamma och inte kunde få leva med den man de ville, vilket var vad vi diskuterade. Det är ju något de får acceptera.
    Jag tycker att det är orättvist att de kan ha sex om de lever ensamma, medan ensamma män oftast inte kan ha det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 18:54:02 följande:
    Varför hittar du på saker? Jag har aldrig sagt att människor som inte har sex är dåliga?

Du tror att dina åsikter inte märks. Jag kan berätta att även jag (som man) nosade upp dina misogyna åsikter efter några få inlägg. Kvinnor har bättre perception för sånt dessutom. Att du inte tror det märks är ganska naivt. I början så var det till och med uppenbart att du föraktade kvinnor iom dina uttryck om att incels känner sig värdelösa gentemot kvinnor. Du försökte hålla föraktet nere och föra en "teknisk" diskussion, men allt var solklart väldigt tidigt.

Du är ganska obehaglig då du vill få till en lagstiftning som begränsar kvinnor fria val. Du ser kvinnor som en homogen massa, är avundsjuk, missunnsam, allt är orättvist. Incels bör inte ha kvinnliga vänner för i din värld så kan han känna sig avvisad i så fall, vilket innebär att du ser kvinnor som enbart vandrande vaginor.

lägg benen på ryggen kvinnor.
    Nej, jag har inte påstått att incels inte bör ha kvinnliga vänner. Man slutar dock inte vara en incel för att man har kvinnliga vänner som du tror. Man slutar bara vara en incel om man har sex. Alltså hjälper det inte att ha kvinnliga vänner, men det försämrar inte utgångspunkten heller. Det spelar ingen roll.

Jag gissar att du befinner i pensionsåldern och inte har en aning om hur dejtingmarknaden fungerar för de som är yngre än dig idag. Du utgår från hur det var förr, vilket gör att du inte hänger med och blir förvirrad.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?