Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 19:15:01 följande:
    Till mig sa han att han inte alls tyckte att det var en dålig idé att skaffa kvinnliga vänner.

Anonym (hej) skrev 2023-07-18 02:09:50 följande:
    Är incel något man förtjänar att vara?
    En massa dravel. Det är mer ovanligt att incels är farliga för kvinnor än att gifta män är det. Incels misshandlar inte kvinnor, incels köper i regel inte sex utan det är oftast gifta män som gör det.

Bara för att man har kvinnliga vänner slutar man inte att vara incel. Risken ökar snarare för att man mår sämre över att man bara duger som vän, men inte som en partner.
    Man kan ju hoppas att ts ändrat åsikt i så fall. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 20:10:06 följande:
    Det är helt irrelevant att börja prata om kvinnliga vänner när det kommer till incels. Du förstår inte skillnaden mellan att jag säger att något inte hör till diskussionen och att jag skulle avråda från det.

Incels ser inte kvinnor som individer, om en incel skaffar en kvinnlig vän utan baktankar så ökar chansen att denne ser kvinnor som individer.

Du säger tidigare att de flesta kvinnor attraherar dig, kvinnor finner det överlag motbjudande att de bara blir objekt för sex. Eller bli betraktade som en slags aliens som inte duger för vänskap.

Vilket då i sin tur innebär att incels skulle få sämre möjligheter att attrahera en kvinna. Handlar om att ställa om ett mindset. Allt handlar faktiskt om incel själv, inte kvinnor eller samhället. individen som betecknar sig som Incels måste förändra sitt beteende. 

Anonym (hej) skrev 2023-07-21 20:11:08 följande:
    Nej, det är du som inte kan läsa eller medvetet tolkar allt för att svartmåla incels så mycket det går.

Det gör du så bra själv.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 20:29:01 följande:
    Varför fortsätter du att hävda saker om mig som inte stämmer?

Att jag inte ser kvinnor som individer och inte vill ha de som vänner. Hur många man attraheras av står inte i motsats till det på något sätt. Dessutom har de ingen aning om jag är attraherade av dem eller inte, så hur ska de finna det motbjudande?

Hur ska jag kunna förändra ett beteende som jag inte har som du har hittat på att jag har?
    Varför tycker du att incels inte borde skaffa kvinnliga vänner för att de riskerar att bara vara vänner med dessa kvinnor då?

Kvinnor märker direkt om en kille bara ser på kvinnor som en i mängden, (eller som en Alien från en annan planet som inte har kapacitet själv att bedöma vilken partner hon ska ha) Det är det främsta felet singelkillar gör. Sen inbillar dom sig att det inte märks. Incels har dessutom kvinnoförakt på det, så möjligheten att skaffa en partner är lika med noll.

Ditt beteende visar sig i tråden. Du kanske ska läsa igenom dina inlägg.  
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 20:24:00 följande:
    Du använder samma debatteknik som Löfven när du bortser från sakfrågan helt och istället väljer att gå till personangrepp med fula ord som misogyn, kvinnohatare osv. Precis som Löfven sa fascist, nazist, högerextrem, fara för demokratin till alla som inte höll med honom (som Åkesson). Även Putin använder det språkbruket mot Ukraina.

Det är ineffektivt i den meningen att du övertygar bara dig själv. Du verkar tro att om man höjer rösten tillräckligt mycket kommer alla skärpa sig (precis som Löfven pratade om). Du väljer även att beskylla de som pratar om ett problem som orsaken till problemet, vilket också Löfven gjorde. Därav likheterna.
    incels röstar på sd för att de tror att de ska bli tilldelade en fru på något sätt. röstar du på sd? Hur ska sd göra för att skaffa dig en sexpartner tror du? Genom statlig reglering av dejting? Var det en av deras vallöften?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 20:58:52 följande:
    Nej, det är det inte. Det största felet incels gör är att de jobbar för lite på sig själva och sätter kvinnor på piedestal.
    Det ena utesluter inte det andra. Med piedestal så kan jämföras med sk "niceguys" eller "snälla" killar. Dvs killar som egentligen inte är snälla eller tycker om kvinnorna de sätter på piedestal. Det genomskådar kvinnor. Sen blir de arga när de får nobben för de var ju "så snälla" r/niceguys 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 21:37:18 följande:
    Det har jag skrivit nästan 100 gånger nu att jag inte har något emot det, så varför fortsätter du att upprepa det?

Dina vanföreställningar om incels (personer som inte har sex) är verkligen sjuka. Jag kan inte ens göra en en jämförelse utan att du börjar hitta på saker om sd och incels och fan vet vad. Vad har du emot dessa personer?

Det här är anledningen till varför det går så dåligt för Sverige, till exempel varför vi har flest incels i världen (vilket bara är ett av de enorma problem vi har). Folk klarar inte av att tänka logiskt tydligen och hålla två tankar i huvudet samtidigt. Man undrar hur vi ens har klarat oss hittills eller det kanske bara var så att tidigare generationer hade lite mer hyfs.

Well, det är du som tar upp Löfven, Åkesson och Putin i en tråd som handlar om incels. Därför frågade jag vad du röstade på. Javisst, med en dos sarkasm, då dina inlägg börjar låta alltmer irrationella.

Jag har något emot personer som tycker att staten ska reglera deras sexliv, personer som är avundsjuka, missunsamma, skyller sin motgångar på andra. Du skyller på samhället, verkar tycka det är samhällets ansvar att se till att även misogyna män får ligga.

Så du säger att tidigare generationer hade mer hyfs? Kallade inte du mig för en "pensionär"? Och påstod att jag hatade folk som inte har sex? Hur ska du ha det?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 01:18:31 följande:
    Det är din generation som har förstört Sverige om man jämför hur det såg ut när ni var unga jämfört med hur det ser ut nu. Sen tror ni att ni kan läxa upp de som yngre än er om de vågar klaga på att allt inte ser så bra ut längre.

De generationer som hade mer hyfs var de som var innan er. Där skulle man leva enligt strikt moral. Det var för att de fick kämpa mer, medan ni har fått allt gratis och har haft råd att förstöra det ni tog över.
    Så för hundra år sen så har du fått för dig fanns the "golden age"? Du är verkligen en incel "by the book" 

(f ö så vet du inte ett jota om mig, det inkluderar ålder)

Some believe there was a golden age in which couples married early, were strictly monogamous, and adhered to traditional gender roles. They believe that during this time, looks played less of a role in romantic pairings and men's "entitlement" to sex with women was never denied.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 02:18:56 följande:
    Vem har jag skyllt mina tillkortakommanden på till att börja med (eller hittade du bara på det också)?
    Du skyller ju på samhället för att du är incel. För att inte prata om hur priviligerade du anser kvinnor vara. Samt en vurm för 100år sen och en inbillan att du skulle få sex på den tiden.

Aldrig har du skrivit att det beror på dig att du är singel. Trots att allt pekar på dig som individ.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 02:27:53 följande:
    Att skylla på samhället är inte att skylla på "någon". Det är helt fritt för var och en att använda sin rätt att kritisera samhället.

Du tycker ju att staten ska gå in och reglera så att du kan få sex, dina radikala åsikter mynnar till att "det är någon annans fel" i alla fall inte ditt.

Du tar inte ett ansvar för dina tillkortakommanden utan skyller ifrån dig.

Någonstans så måste du ju förstå att kvinnor VILL INTE ha sex med just dig. Det beror inte på dejtingappar eller samhället, eller Löfven eller influensertjejer. Varför kan inte du förändra dig? Är det helkört? Eller förväntar du dig att ligga och samtidigt bibehålla dina skruvade åsikter? 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-22 02:59:07 följande:
    Man får en besk smak i munnen 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 16:38:58 följande:
    Ett privilegium män har förlorat är att alltid tjäna mer pengar än kvinnan. Det är nödvändigt för en partnerrelation eftersom kvinnor inte accepterar män som tjänar mindre än dem. Där ser kvinnor till sina intressen, medan män har gett upp sina intressen. Är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du?
    Du är bara för mycket. Så du menar att det var bättre förr, då män tjänade mer och kvinnor var beroende av en man för sin ekonomiska välfärds skull. dvs hon var lätt intvingad i relationen.

Fan, handlar allt om männen alltså? Du ser inte några fördelar att kvinnor har en egen ekonomisk makt i samhället? Du kan ju trösta dig med att kvinnor fortfarande har sämre ekonomisk makt.

Jag finner det anmärkningsvärt att du inte verkar begripa varför du är singel. Du verkar inte begripa varför folk föraktar incels som du representerar. Helt otroligt 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?