Inlägg från: Anonym (Palle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Palle)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 23:41:22 följande:

Vad är det återigen som vi tycker olika i? 

Du har en underlig syn på kvinnor, ditt nedlåtande uttryck "godhetsknarkande med goda värdegrunder" som du fått för dig kvinnor överlag tydligen enligt dig ska inneha. För det första så använder du uttrycket nedlåtande. För det andra så verkar du tycka att alla kvinnor är på det sättet, för det tredje så ser inte verkligheten ut så, bara för att någon är en kvinna så behöver hon inte inneha "goda värderingar"

klassisk dubbelbestraffning, dåligt för en kvinna om hon är så, dåligt om hon inte är så.

Vilket tyder på att du har en nedlåtande värdering att en kvinna borde vara servil gentemot män. Vilket också avslöjar dina åsikter om att kvinnor borde se till att incels får sex. Även om du inte skulle skriva det. Du maskerar det, men vissa saker i kombination blottas såsom dina åsikter att det inte är incels eget fel att de inte får sex. Eller att "samhället" som du menar "kvinnor är en del av" borde fixa sexet åt dessa män.

Oj vad du letar fel. Jag har förmågan att diskutera i generella drag. Det finns alltid undantag, men man behöver ta till sig termen generell om man ska kunna reflektera över olika ting i livet. Det är inte personligt. 

Ska vi låtsas som att inte tex kvinnor blir mer påverkade av reklam och är känsligare gentemot kollektivet fast det är fastställt vetenskapligt?

Är jag även då mansfientlig när jag skrev att män inte har samma sociala förmåga som kvinnor och inte heller lika bra på att upprätthålla vänskapsrelationer som kvinnor? Oj vilken nedlåtande attityd jag har mot män.

• Anonym (Palle)
    molly50 skrev 2023-07-30 23:47:08 följande:
    Han har även använt nicket Vattumankillen i denna tråd. 
    Precis, det är inte jag.. som jag sa. Jag är dessutom inte kvinnohatare. Det verkar vara den allmänna definitionen av någon som inte håller med i en fråga.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-07-30 23:50:37 följande:
    Du har aldrig fört en bra diskussion. Inte här, inte tidigare och det kommer troligtvis inte hända i framtiden heller.

Det krävs inte mycket innan det krackelerar för dig och den sunkiga synen sippar fram.

Du är ingen hjälp för incels mer än möjligtvis ett avskräckande exempel.
    Att du inte tycker det är jag redan medveten om.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-30 23:49:22 följande:
    Det finns väl enormt många utsatta grupper i samhället som inte erbjuds mer hjälp än att de själva får söka upp den. Jag vet inte varför incels skulle vara i behov av mer stöd än någon annan. Det är ju inte mer synd om dem än om andra utsatta: missbrukare, hemlösa, fattiga, traffickingoffer, våldsutsatta. Samtliga måste ju vilja ta emot hjälp och i många fall söka upp den. Tänker snarare att många incels nog har det bättre än dessa grupper. Den mesta hjälp som erbjuds kräver ju att hjälpen tas emot. Och det finns hjälp att få, även för incels. Men det kräver att de vill. Sen går det ju inte att sticka under stol med att det alltid kommer att finnas människor som inte blir valda oavsett, det måste man acceptera. 

Jag håller med om att det alltid kommer finnas folk som aldrig blir valda. Men eftersom problemet med ensamma frustrerade män verkar bli fler och fler är det ett samhällsproblem.

Vi kanske inte behöver lösa det på studs, men det behöver tas upp för diskussion i samhället från ett perspektiv som vill inkludera och hjälpa istället för att exkludera och stigmatisera vilket varit vanligast än så länge.

• Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-07-30 23:59:08 följande:
    Det går inte heller att hjälpa dessa människor innan vill ta emot hjälp, erkänner att de själva äger sitt problem och slutar skylla det på andra.
    Men man kan ändra attityd till att istället för att sprida hat som eskalerar i mer hat, sprida någon form av ödmjukhet till den större delen av gruppen incels och visa att det inte är ok med våld och hot mot kvinnor som en väldigt liten del av incels faktiskt står för.

Om man försöker inkludera den stora majoriteten av incels istället för att exkludera dom som grupp, så kommer det finnas enormt mycket bättre förutsättningar för ett gott klimat för oss alla.
  • Anonym (Palle)
    molly50 skrev 2023-07-31 00:06:23 följande:
    Nej,och det har jag heller inte påstått. Vattumankillen skriver på ett helt annat sätt.

Nej,jag har inte påstått att du är kvinnohatare.
    Men när incels skriver saker som att staten borde gå in och fördela kvinnor bland ensamma män eller att man borde uppfinna en drog som gör kvinnor mer kåta och villiga att ligga med vem som helst så tycker jag det visar på kvinnoförakt.
    Och sådant ska inte få stå oemotsagt.

Men Cloffe yrar om att jag är samma person, bra att du hjälpt mig att reda ut det.

Jag tycker inte att hot och fördelning av kvinnor är ok någonstans. Du har inte heller sagt att jag är kvinnorhatare, det är andra i tråden som drar det kortet när vi inte råkar tycka samma sak.

Det är ett enkelt kort att dra i dessa trådar på ett forum där kvinnor är i stor majoritet.

• Anonym (Palle)
    molly50 skrev 2023-07-31 00:13:33 följande:
    Fast då behöver kanske även incelsen ändra attityd och bli lite mer ödmjuka istället för att skylla sina problem på andra.
    Man vinner inga sympatier på att visa sitt kvinnoförakt öppet. 
    Det är ju det jag försöker påtala. Jag säger att dom har ett ansvar, men att även samhället behöver lyfta frågan ur ett perspektiv som inte exkluderar gruppen ytterligare. Jag tycker inte på något sätt att jag är otydlig i den frågan.

Hat kommer föda hat. 
  • Anonym (Palle)
    molly50 skrev 2023-07-31 00:18:55 följande:
    Jag vet inte om den personen är du och jag bryr mig ärligt talat inte heller om det.

Men om det inte stämmer så behöver du ju inte heller ta åt dig av det. Eller hur.

Ja,så kanske det är.
    Men å andra sidan så kan man även bli kallad feministjävel,bitterfitta eller surkärring här om man råkar kritisera en man.
    Det tycker inte jag är så mycket bättre faktiskt.
    Det kommer alltid finnas frustrerade personer som tar ut det på ett diskussionsforum som detta. Både kvinnor och män. Det är några i denna tråd ett exempel på.

Men jag tänker att vi för det mesta kan hålla ett hyfsat diskussionsklimat. Dom flesta av oss.
  • Anonym (Palle)
    molly50 skrev 2023-07-31 00:21:46 följande:
    Ok. Jag tolkade det som att du menar att de som svarar incelsen göder hatet. Inte incelsen själva.
    Om jag har missförstått det så ber jag om ursäkt.
    Men jag kan ändå förstå att man inte vill vara ödmjuk mot någon som själv inte visar minsta tecken på ödmjukhet.
    Jag är inte ödmjuk inför den lilla grupp skrikiga, hotande och våldsverkande incels. Jag är ödmjuk inför den växande grupp ensamma män som har så svårt att etablera en relation, familj och därmed ett normalt liv som är eftersträvansvärt för dom flesta.

Jag är ödmjuk inför detta växande samhällsproblem och vill att det lyfts i debatter på ett inkluderande sätt istället för ett exkluderande och stigmatiserande.
  • Anonym (Palle)

Det frustrerade klientelet verkar flockas här nu - men jag behöver sova nu, så ni får älta vidare med någon annan.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?