• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-23 19:46:31 följande:
    Varför kan vi inte bötfälla alla misogyna incels för att de råkar vara misogyna? Det hör inte hemma i samhället. Vilket samhälle vill ha misogynitet? Det skadar ju sexlivet för både män och kvinnor. I jämställdhetens namn, för att kunna göra sexlivet mer jämställt mellan könen.
    Det är inte förenligt med grundlagen.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-23 19:55:57 följande:
    Okey..

Och du struntar i att förklara HUR det skall gå till med detta "kontrollerande och övervakande" via dejtingapparna i praktiken, för att <fyll i din förklaring här över varför struntade i det>.
    Finns massor av lagöverträdelser som aldrig leder till påföljder, som att köra mot rödljus. Poängen är att det hade varit avskräckande.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-23 19:44:25 följande:
    Marknaden har aldrig varit balanserad och kommer aldrig att bli.
    Jag tror att marknaden var mer balanserad på till exempel 80-talet. Då hade kvinnor blivit ekonomiskt fria från männen, men männen upplevde inga svårigheter med att dejta.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-23 19:43:23 följande:

Också intressant hur TS tycker att det inte ska vara viktigt vad mannen tjänar, samtidigt som det är en begränsning att mannen ska ta ut föräldraledigheten. Så kvinnan ska välja nån som tjänar dåligt, samtidigt som hon helst ska ta ut i princip all föräldraledighet? Hur ska kvinnor och män då bli ekonomiskt jämlika, om kvinnan ska förlora ekonomiskt på att vara föräldraledig?

Vet för övrigt ingen tjej som valt partner baserat på plånboken, så länge han har en inkomst och kan försörja sig. De flesta par jag vet tjänar ungefär lika mycket. 

Nej, män ska i genomsnitt ta ut halva föräldraledigheten. Det tycker jag också. Där har män behövt ändra på sina attityder efter statliga regleringar och det är nödvändigt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-23 20:04:47 följande:
    Nej, det är klart det är jobbigt för incels som misslyckas även i karriären.
    Inga vänner, ingen karriär, ingen fitta.
    Stackars dom. Mwn aldrig att de ska behöva ändra sig.
    Ja, det är väl mer synd om de kriminella. De behöver ju ditt och samhällets fulla stöd.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-23 20:06:26 följande:
    Men här skriver du ju själv att du vill att dejtingmarkanden återgår till det den var inna smartphones började ta över.
    Då vill alltså inte heller du att män ska använda dejtingappar?
    Är inte det lite dubbelmoral att anklaga andra för att vilja det då?
    Om dejtingapparna förändras till att likna hur folk agerade innan de fanns är det inget problem att de används.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-23 19:59:26 följande:
    Men böter för att man dejtar *för mycket* är det förenligt med grundlagen anser du?
    Ja, det är klart det inte strider mot grundlagen eftersom sex inte är en rättighet.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-23 20:09:28 följande:
    Jag skulle gärna betala böter för att slippa ha sex med en incel,kan jag säga.
    Så mig skulle det inte avskräcka det minsta. 
    Det säger du som har en sambo som har varit incel förut.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-23 20:02:46 följande:
    Du tror? Du argumenterar på vad du tror?
    Det fanns inte lika många incels på den tiden. Det bygger inte på några felaktigheter.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-23 20:14:13 följande:
    Om sex inte är en rättighet så kan inte alla förvänta sig att få det. Så då behöver vi inte dina förslag. 
    Nej, men det ska fortfarande vara jämställt i den meningen att lika många män som kvinnor har sex/ har inte sex.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?