Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

ClumsySmurf skrev 2023-10-10 16:53:27 följande:
    När incels är definierat som ensamma misogyna män så finns det ju en väldigt stark korrelation men orsaken till det misogyna och ensamheten är ju inte helt självklar så man forskar om det
    incels är inte en homogen grupp så det finns nog inte bara ett svar

Cloffe har svaren
    Andra mäns vardagsmisogyni har signalerat till inceln att misogyni är något normalt och ok så när inceln går omkring och är allmänt vardagsmisogyn vill inte kvinnorna ligga med honom och han får noll matchningar på tinder.

Nu har han ju inte förklarat om de vardagsmisogyna männen också är incels men han har garranterat att misogyna män inte får ligga.
    Man får väl anta att de mest manipulativa männen som t.e.x narcissister och psykopater som får ligga inte är särskilt misogyna och samma sak gäller väl kvinnomisshandlare.

om man ifrågasätter vilka kvinnor man avfärdar om man inte tror på honom är man en
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-09 17:51:42 följande:
    Jag förstår fortfarande inte vad du argumenterar över. Tydligen så är du arg och upprörd. Sexlös? Partnerlös? Jag förstår inte vad det är du förväntar dig egentligen. Vill du att jag särskiljer skaffa partner alternativt sexlöshet? Du verkar haka upp dig på något och då använder aggressiva uttalande såsom ovanstående för att föra någon form av argument. Är argumentet att jag skriver "fel"? Eller att jag uttrycker mig "fel" enligt dig? Vafan argumenterar du över? Något som har att göra med incels? Ja, jag tror att misogynitet leder till skapande av incels.  Eftersom du antyder att det inte är så, så vill jag höra dina argument för det.

"fultolkar" du nu? Jag påstår inte att misogynitet är enda faktorn som incels har.

Jag tror däremot att andra mäns vardagsmisogynitet (såsom att kvinnor är "orationella") välkomnar en misogyn attityd hos incels. 

Du verkar fått för dig (alternativt fultolkar) att jag kallar dig för "sexlös eller partnerlös" har inte du förstått att jag frågar dig vad du menar när du tog upp det tidigare? Obegripligt.

• Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-10 17:16:20 följande:
    "Well, om vi nu bortser från det misogyna du skriver själv att kvinnor är "orationella" så berättar du själv att du verkar vara någon slags expert."

Ja, men det är bara halva bilden, män är inte så rationella de heller.

"Vad vet vi? Det finns en korrelation mellan misogyni och incels."

ja, när man definierar incels som ensamma misogyna män finns det ju en väldigt stark korrelation men alla ensamma män är inte misogyna och alla misogyna män är inte ensamma.

Enligt din källa fanns det en korrelation mellan ensamhet och misogyni men du läser dina källor lika bra som TS och tolkar det bakvänt."

"Du illustrerar det jag nämnde tidigare att män i många trådar avfärdar misogyni som en negativ åsikt som incels har."

Det är också en negativ åsikt att tycka att det är ok att manipulera
    kvinnor och behandla dem som skit och man tycker nog att det är extra dåligt om man är kvinna, jag tror att kvinnorna i tråden skriver under på det men vissa kvinnor blir ändå manipulerade och blir behandlade som skit.

Om du inte tycker att kalla kvinnor för orationella är misogynt så berätta gärna varför. Man behöver inte vara någon expert för att se sånt. Varsågod.

Har jag påstått att alla ensamma män är misogyna? Nej, i helvete heller. 

Det verkar som att du insinuerar att jag tycker det är ok att manipulera kvinnor och behandla dom som skit. Va fan

Fan vad du fultolkar. Jag fattar inte vad du argumenterar över ens.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (M) skrev 2023-10-10 17:48:07 följande:
    Tack! Men även om jag googlar på det så hittar jag bara EN undersökning i ämnet. Den refereras av flera andra men det är samma undersökning ( www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886922003658 ). 
    Den undersökningen gäller män som "we recruited a convenience sample of 357 consenting men from various sources: online Incel forums and subreddits (no compensation), a Dutch university (for course credit), and Prolific"

Deltagarna är alltså till stor del från onlineforum som är kända för att vara misogyna.  Det är som att göra en undersökning om rasism och hämta deltagarna från ett KKK möte. 

Är det den undersökningen du lutar dig mot??
    Var tror du man hämtar incels från? misogyna attityder frodas i incel forum. Eller vad tror du incelforum är? Ja, incel forum är kända för att vara misogyna, eftersom -surprise- incels är misogyna. Du kan ju undersöka om kkk medlemmar är rasistiska också, du hämtar ju dom från ett kkk möte naturligtvis.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-10 18:16:45 följande:

Ja, Cloffe det skall jag berätta. Jag står för att jag skrev att kvinnor agerar icke rationellt. Det är inte misogynt.

Kvinnor är mer känslostyrda. Det är inte nödvändigtvis en negativ egenskap. Man kan tolka det som att kvinnor har bättre intuition än män som hela tiden måste tänka ut saker rationellt. En annan möjlig tolkning är att kvinnor har mer medkänsla än män.

Du har alltså fultolkat mig.

Är inte du samma snubbe som hävdar att kvinnor vill sätta sig på piedestal också?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-11 21:45:58 följande:
    De råkar inte vara det. De är mer misogyna än vad incels är och det gör inte att de blir bortvalda, alltså har du fel.

Du verkar inte förstå vad jag menar. Män som inte ser kvinnor som mänskliga varelser dvs den sortens misogyni filtrerar bort sig själva direkt. Skulle påstå att många incels är på det sättet. Har någon en åsikt att kvinnor ska fördelas på olika sätt genom sexkvoter och droger till kvinnor är det ganska tydliga tecken på en man som ser kvinnor som saker. Kvinnor vill inte bli objektifierade. Borde vara självklarheter. Vem skulle vilja bli reducerade till ett kön som bara är intressant för en sak? 

Jag rådde tidigare incels att skaffa kvinnliga vänner. Tydligen var det ett dåligt råd eftersom kvinnor uppenbarligen bara har ett syfte för en incel.

Tror att vissa män utgår från sig själva när dom tror det. Inceln har nog inget emot att vara eftertraktad på grund av hans kön. Enligt min erfarenhet så gäller det inte kvinnor, varför är det så komplicerat att empatisera eller se saken från kvinnors perspektiv? Läser hela tiden män på fl (flera i den här tråden) som anser sig vara experter och hävdar att det VISST går att vara misogyn och knulla. Trots att kvinnor skriver motsatsen. Varför? stärks Självbilden av att ignorera det kvinnor skriver för att misogyniteten är så hårt rotat? Känns narcissistiskt.

Andra typer av misogyni behöver inte nödvändigtvis handla om att se kvinnor som ett objekt eller homogen massa. Den typen visar sig antagligen efter en viss tid

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-12 00:27:45 följande:
    Du påstår ju att jag enbart ser kvinnor objekt istället för mänskliga varelser och jag har redan kvinnliga vänner.

Hur får du den logiken att gå ihop?
    Du tycker det är en dålig idé för incels att skaffa kvinnliga vänner, du är en incel. You do the math.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-12 00:37:49 följande:
    Fast så snygga är de inte. Det finns massor som ser bättre ut än dem.

Ja, det är svårt att förstå hur vissa män kan se ut och bete sig som skit samtidigt som de har kvinnor efter sig. Det är konstigt.
    Nej, det är inte konstigt. Nu vet jag inte så mycket om Russel brand, men han fattar väl hur man uppvaktar en tjej. Tror inte det höll så länge mellan honom och katy perry, gissningsvis beroende på det. En incel blottar sin misogynitet direkt. Tror kvinnor uppfattar incels som potentiellt farliga t om.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-12 01:38:16 följande:
    Lögnare. Jag skrev inte att det var en dålig idé, bara att det inte hjälper i det här sammanhanget.
    Det är väl samma sak. Du sågade idén för att enligt dig så skulle en incel känna sig avvisad. Vilket också blottar att du ser inte kvinnor som potentiella vänner, enbart som potentiella ligg som man riskerar att känna sig avvisad av.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-12 01:50:10 följande:
    Det har inget med misogynitet att göra. Han kan vara attraktiv och misogyn samtidigt. Att någon ses som oattraktiv och inte kan uppvakta tjejer lika lätt behöver inte betyda att de är misogyna. Det handlar bara om att de har lägre status och popularitet.

Det är inte hur han uppförde sig som gjorde honom populär bland tjejer utan vem han var.
    Du tror inte att Russell brands personliga uppförande när han uppvaktade tjejer har något att göra med det hela? Enbart kändisskap.

Jag tror att du projicerar dina egna känslor på kvinnor. Du skulle acceptera majoriteten av kvinnor på grund av ytliga saker. Du verkar inte förstå att kvinnor fungerar annorlunda. Du utgår från dig själv och vill begränsa utbudet för kvinnor i tron att situationen för incels magiskt skulle lösa sig. Finns ingen evidens på att något sånt skulle göra incels mer attraktiva. Enligt dina projicerade bilder på kvinnor så skulle dom automatiskt acceptera dig som en partner, eftersom du själv anser dig inte vara så kräsen (dvs ser kvinnor som potentiella resurser åt män)
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?