• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-10-23 21:39:51 följande:
    Hur rättvist är det om du skulle stanna kvar i sängen och göra något sexuellt för mannen så han får orgasm?
    Analglappet?
    Här är ju verkligen ett område där misogyna män kan hjälpa varandra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 17:51:53 följande:
    Varför ska jag testa att vara prostituerad när jag inte tycker att det ska vara legaliserat?

Det är du som borde testa på att leva som incel i 10 år eftersom du försvarar ett system som leder till att män blir incels. Antar du utmaningen?
    Det finns inget system som skapar incels utan incels är incels för att de inte lyckas attrahera någon (de vill ha). Precis som arbetslösa är arbetslösa för att de inte lyckats attrahera någon arbetsgivare. Lösningen på det är att man gör sig mer attraktiv på arbetsmarknaden...
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 19:31:24 följande:
    Om man konstaterar att män tar skada av dejtingappar. Hur kan lösningen då vara att män ska bli bättre på emotionell kommunikation? Emotionell kommunikation används inte i en dejtingapp, utan bara i verkligheten.

Den enda anledningen till att någon ger såna meningslösa tips är för att personer som du hade gått i taket om de föreslog åtgärder liknande de jag har och krävt att de skulle få sparken. Folk är rädda för att gå utanför den politiska korrektheten och åsiktskorridoren som du försöker upprätthålla.
    Män tar inte skada av dejtingappar. Vissa människor klarar inte av den gallringsprocess som uppstår när man anmäler sig som kandidat för att träffa någon men det är knappast appanas fel.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 19:40:33 följande:
    Det räcker för mig att vrida tillbaks klockan 20-30 år när det inte fanns några incels.
    Har alltid funnits ratade människor. Alltid.
  • nihka
    Tänk logiskt skrev 2024-01-02 00:22:39 följande:

Jag (man) var själv incel tills jag var 35 och har därför stor medkänsla med incels. 

Det är inte bra att det finns så många incels och det allra värsta är att det för många slår över i kvinnohat och högerextremism. Det är jag i alla fall oskyldig till. Visst var jag desperat och kanske lite bitter, men det föll mig aldrig in att hata kvinnor. Snarare var kvinnor för mig något mer eller mindre ouppnåeligt. Jag har alltid stått till vänster politiskt och jag tror att detta bidragit till att jag aldrig utveckat kvinnohat. Det är en tragedi att högerextremismen profiterar på mäns ensamhet. 

Jag vill också passa på att avliva vad jag tror är en myt: Att det måste vara något fel på incelmännen generellt eftersom de inte lyckas få till det. Om en man är oskuld vid 30 måste det vara något fel på honom, tänker många. Och man utgår från att han inte tvättar sig ordentigt, att han inte städar hemma, att han inte kan laga mat, att han inte har några ambitioner m.m. Jag tror inte alls att det handlar om det.
    För problemet är att många incelmän inte ens kan få till en dejt. Han blir genast bortvald på dejtingsajter, får inte napp på krogen, misslyckas med att bjuda ut kvinnor han känner m.m. Och i de fallen kan ju kvinnorna inte veta att han har ostädat hemma eller inte kan laga mat och sånt, om det nu är så, eftersom det knappast är det första han talar om. Sånt får ju inte en tillränkt dejt reda på förrän hon känt mannen ett tag. (Iofs, om han luktar illa så märks det ju, men jag tror det är ovanligt.)
    Jag tror snarare att kvinnorna snabbt märker hans desperation, vilket är svårt att dölja även om man försöker, och blir avtända av det. Plus att de just har fördomen det måste vara något fel på honom eftersom han misslyckats få till det, vilket också torde komma fram ganska snart.

Jag vill därför rikta en bön till er kvinnor som söker en man: Avfärda inte en man som är en incel. Tro inte att måste vara något fel på honom. Ha överseende med om han är lite desperat (fast det får naturligtvis inte urarta). Om du väljer en incel så kan du mycket väl få en riktigt kärleksfull man, just för att han längtat så mycket. Det är klart att han åtminstone till en början kommer att vara så världsvan och dominant som många kvinnor tänder på, utan att du får hjälpa honom en del. Men du kan få väldigt mycket igen!

Det handlar om attraktion och kvinnor som inte är attraherade av en man kommer inte att "ge honom en chans" när attraktionen inte finns. Detsamma gäller män. Vi människor är ingen emotionell socialbyrå som det åligger att se till att ingen lämnas utan partner.

Vi dras till den vi dras till och personligen dras jag inte till en person som inte har någon som helst erfarenhet av kärleks/parrelationer. Det är en färdighet man bygger upp över tid och precis som jag inte ville dejta en familjefar när jag var 16 vill jag inte dejta en person som relationsmässigt är en tonåring när jag själv är vuxen. Män och kvinnors roll är inte att lära upp personer på efterkälken utan de flesta vill överlag ha en jämlike.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-02 06:04:42 följande:
    Detta är något som folk har hittat på för att trycka ner incels. Precis som de sprider fördomar om att det måste vara något fel på en man som är incel.

Hälften av Sverige röstar inte vänster och de är inga latenta kvinnohatare. Det är konstigt att vänstern verkar ha svårt med folk som avviker på olika sätt. Man tänker att det borde vara tvärtom.
    Den som inte lyckas gå ur skolan, den som inte lyckas få ett jobb, den som inte lyckas skaffa och behålla vänner, den som inte lyckas landa en partner - naturligtvis är det något hos dem själva som gör att de inte lyckas. Det är inte resten av världens fel.

Människor som misslyckas på olika sätt kommer aldrig att stå högt i kurs.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-03 03:45:04 följande:
    Ja, felet hos incels är att dem är män. Det som tidigare var en fördel har blivit en nackdel. Den största gemensamma nämnaren hos incels är deras kön. De andra sakerna hänger inte ihop med det.

Vad är det för fel kvinnliga idrottare som presterar sämre än män? Inget alls, men vill du lägga allt ansvar på individen borde du också se det som ett fel.
    Nej, den största gemensamma nämnaren, den ENDA gemensamma nämnaren för incels är att de vill ha sex men inte lyckas attrahera någon. Och det är naturligtvis deras eget ansvar att fixa sina knull eller vara utan.

Knulla är ingen idrott som man tävlar i. Det finns inga kvinnliga idrottare som anser att man ska fördela medaljer mer "rättvist" eller ge män som brukar vinna prestationssänkande medel så fler kvinnor kan vinna över dem. Inga såna manipulativa, sjuka tankar som kommer från ditt håll.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-03 03:49:01 följande:
    Jag funderar över orsakerna till varför denna lögn att incels "flyttar över ansvaret på kvinnor" sprids. Vad är psykologin bakom det?
    Varför ljuger du? Eller är du inte läskunnig?
  • nihka
    Tänk logiskt skrev 2024-01-04 00:50:46 följande:
    Nej det är klart att är man absolut inte attraherad av någon så är man inte. Och i ditt fall är det tydligt att du vill ha en man med liknande erfarenheter som du själv, och då kan ingen kräva att du ska välja annorlunda.

Men alla har kanske inte så klara och bestämda ideer om hur partnern ska vara. Och då tycker jag att man inte borde välja bort en incel bara för att man tror att det måste vara något fel på honom (eller, mindre ofta, henne). 

Sen är det inte så att bara för att man aldrig haft en relation så är man nödvändigtvis relationsmässigt en tonåring. När jag inledde min första relation vid 35 års ålder, så hade jag förstås mycket större kunskaper och livserfarenheter än en tonåring rent allmänt, vilket kunde tillämpas i relationen. 

Det har frågats här i tråden vad samhället kan göra. Ett förslag är att samhället kan hjälpa till att avliva myten att det måste vara något fel på incels, och sprida information om lyckliga relationer med incels. 
    Det syns inte på utsidan att man inte har haft sex tidigare i sitt liv, så om inte incelen självmant berättar vet man inte. Det blir då på andra premisser som personen väljs bort. Eller är det din erfarenhet att dessa män särskilt informerar nya kontakter om sin sexlöshet?

Människor som väljs bort av många eller till och med av alla och helt oberoende av varandra människor behöver naturligtvis ställa sig frågan varför och adressera problemet isf att vänta på folk ska börja gilla det de väljer bort.

Nej, du hade ingen erfarenhet av att vara i en partelationer alls eftersom du aldrig hade varit i en parrelation. Sånt märks däremot fast det fattar förstås ofta inte den utan erfarenhet.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-04 18:26:29 följande:
    Det är du och Cloffe som ljuger konstant. Det finns ingen som flyttar över något ansvar på kvinnor, bara på samhället och de som bestämmer.

En missnöjd damspelare lägger inte över ansvaret på herrspelarna, utan på fotbollsförbunden och klubbarna.
    Hur många hundra gånger har du lyckats undgå att märka en så vanlig kommentar som att om bara kvinnor slutade vara så kräsna så skulle liggen räcka åt alla?

Inget du känner igen om du tänker efter bara lite?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?