• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 16:13:53 följande:
    Hur kommer det sig då att jag som kvinna behöver inte maximera någonting alls utan jag kan ha en tom profil med ingen bild och ändå få massa kontaktförsök och förslag att välja mellan. Det ÄR inte lika som för en man, kvinnan har helt klart större valfrihet
    hur många gånger ska det skrivas samma sak? de män som sveper ja på en profil utan bild har andra preferenser. De är troligen endast ute för ett knull. Mäns preferenser är alltså annorlunda mot kvinnors preferenser. ingen av mina väninnor eller jag själv skulle någonsin svepa ja på en manlig profil utan bild. Det är red flag och något som tjejer som inte vill riskera mördas/våldtas kommer att tacka nej till.

så preferenserna skiljer åt. Och att det finns fler män än kvinnor. enkel matte om man har minsta lilla hjärna
  • Hejhoppgummi
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 16:18:39 följande:

Kvinnor och män har exakt samma rätt att tacka nej om de inte är nöjda med lönen., alltså som du själv skriver "faktum kvarstår, valfriheten är likadan. Möjligheterna med. så utfallet beror på vad enskild individ gör för att maximera sina chanser för bästa utfall. återigen. Eget ansvar." 

Dessutom var du väl en fan av den fria marknaden? 

även om jag tackar ja till en lön på 54000 kronor och mina manliga kollegor med samma tjänst och samma erfarenheter och utbildning har 64000 så ÄR det diskriminering. Även om det vore omvända roller. Spelar ingen roll om man tackat ja till tjänsten. Eller menar du att man inte kan diskrimineras när man tackat ja? Att det bara är att acceptera läget? 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 16:35:13 följande:
    Jag har inte frågat efter orsakerna till varför kvinnor har bättre valmöjligheter, bara konstaterat att de har det och att det är en lögn om man påstår att det inte är så.

du pratar återigen om utfallet. Möjligheterna är de samma. Eller vilka fler val har en kvinna än att svepa ja eller nej? 

utbudet påverkar utfallet. Inte möjligheterna. Det finns utbildning att söka på antagning.nu jag rekommenderar en kurs eller två  

• Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 16:41:43 följande:
    Nej, det har du hittat på. Men det förändrar oavsett inte det jag skrev nu, att som kvinna med tom profil så har du fortfarande fler valmöjligheter och förslag att välja bland, än en man. Spelar ingen roll om det är jag personligen, eller någon annan kvinna. Bara det är en kvinnoprofil, så kommer hon ha valmöjligheter. Medan en man får uppmaningen att ändra sig för att maximera sina chanser.

Från saol om du vet vad det är.

val|­möj·­lig·­het substantiv ~en ~er till 1val 1
    se även: möjlighet

möj·­lig·­het substantiv ~en ~er
    se även: möjlig

möj·­lig 
    adjektiv ~t ~a om möjligt kommer jag i morgon; ?snarast möjligt; ?i möjligaste mån

valmöjlighet = möjlighet till val

möjligheten till val på tinder:
    möjligheten att välja om man vill ha tinder eller ej.
    möjligheten att välja om man attraheras man man/kvinna eller bådadera.
    möjligheten att välja ja eller nej.

förklara var möjligheterna är annorlunda för män. Vad skiljer en manlig profil kontra en kvinnlig?

• Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 16:43:08 följande:
    Nej man har inte samma möjligheter om den ena får 0 konkreta förslag och den andra får 10.
    möjligheterna är desamma. Lär dig svenska ord.

möjligheterna är desamma. Utbudet skiljer. preferenser skiljer. och tada resultatet skiljer. enkel matte. För alla utom misogyna incels
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 16:49:28 följande:
    Att den kvinnliga profilen har fler villiga att välja bland.
    Så det är utbudet som skiljer? Inte valmöjligheten?
  • Meddelande borttaget
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 16:51:40 följande:
    Utbudet ger ju den större valmöjligheten
    Nej. valmöjligheten är fortfarande ja eller nej, vilka mer val har en kvinnlig profil mot en manlig? har en kvinnlig profil en *kanske knapp* också? Eller vad är det som skiljer? 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 16:51:06 följande:
    om man har 0 intressenter så har man inte lika stora valmöjligheter som om man har 10 intressenter.
    0 intressenter = resultatet.

vad är det resultat av?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 16:54:07 följande:
    Oavsett vad du anser om min retorik så förändrar det inte vad jag skrev om kvinnoprofilen, den KOMMER få fler förslag att välja bland än mansproblem. 
    och det beror på utbudet och preferenser.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?