Inlägg från: Anonym (Balansspelaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Balansspelaren)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 14:38:43 följande:
    1) ska du minska antalet män? Hur?
    2) ska du öka antalet kvinnor? Hur?
    3) folk träffas utanför appar
    4) hur ska du/ni förhindra att folk träffas utanför appar? Eller ska ni reglera statligt tvång på det med?
    5) bränn den där foliehatten
    6) utbilda er
    Som du mycket väl vet så har jag redan svarat på frågorna tidigare.

Jag vill dock att du svarar på min fråga.
    Är du intresserad av jämställdhet eller är du det inte?
    Vilka seriösa lösningar har du för detta?

Vv, svara inte på vad du INTE vill, det har du redan gjort en miljon ggr!
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 14:35:36 följande:
    tror du på fullaste allvar att incels slutar existera den dagen det finns lika många kvinnor som män? Varför har england/uk problem med incels trots de är 51% kvinnor. Hur förklarar du det?

vissa män kommer inte bli attraktiva eller charmiga hur mycket ni önskar det via olika regleringar. Majoriteten om inte alla kvinnor jag känner är lyckliga i sig själva och är hellre singlar än tar en man med dåliga värderingar. 
    Som jag också har sagt tidigare kommer inte Incels att totalt att elimineras om antal män minskar, däremot blir det en jämnare balans. 

När det gäller U.K. I åldersgruppen 0-64 år finns en relativt stark övervikt av män. Det kan förklara att det finns många Incels där. 
    Du har rätt i att finns fler kvinnliga pensionärer i U.K (som i de flesta länder)
    Källa: Wikipedia
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-17 22:51:24 följande:
    Statliga regelverk där visst organ bedriver förhör och utfärdar böter för som uppnått sina sexkvoter är fascistiskt och inte alls demokratiskt.
    Nä, fast när samma statliga regelverk utfärdar böter för företag som inte uppnått könsfördelningkvot i styrelsen då är det INTE fascistiskt , då är det bara helrätt, eller hur?

Det finns en extremt tydlig företeelse i denna tråden. Viljan att klassificera män i goda eller onda. Det är oerhört Svart eller vitt.

De goda är de ensamma, sexlösa männen och de onda är Inceln´s  som har kvinnofientliga värderingar. Incels har såklart ett ansvar för sina värderingar.

Icke desto mindre är det stigmatiserande att klassa människor, som jag ser det.

Just att klassa in och stämpla in människor anses av bla psykologer som olämpligt. En psykolog skulle föredra att säga "Personen har drag av psykopati" istället för "Personen ÄR psykopat!"

Men om vi nu ändå skall fortsätta svartvitt kategorisera människor

Låt oss klassa in kvinnor i olika kategorier, precis vi nu klassat in män i en stor del av de över 4000 inläggen i tråden.

Kvinnor är :

Fula eller snygga

Överviktiga eller smala

Dåligt självförtroende eller bra självförtroende.

Manshatare eller mansbeundrare

Kan vi enas om den kvinna som har klassats i den mindre fördelaktiga av respektive grupper (dvs, ful, överviktig , dåligt självförtroende och manshatare) att det då uteslutande är kvinnans eget fel?

Och att det är bara hon själv som kan gör något åt saken, ingen annan har något ansvar.

Med detta inlägg vill jag, på allvar, testa tesen att det alltid är individens eget ansvar.

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-18 18:14:10 följande:

Åh kom du på något *nytt och revolutionerande* nu. wow. eftersom du lagt x antal minuter på att knåpa ihop detta inlägg måste detta verkligen vara ett stort problem herr balansspelare. hur kan staten blunda för detta allvarliga?

så snälla, upplys mig som den *inkompetenta* kvinna du anser mig vara. jag är ju SÅ hjärntvättad att jag inte vet eller förstår mitt eget bästa enligt din världsbild.

Visa mig gärna, hur många kvinnor vill reglera dejtingmarknaden till sin fördel? Hur många kvinnor ses som hot av säpo för att ha anammat incel-KULTUR med misogyna drag? Hur många kvinnor begår våld eller sexuellt våld mot män? Hur många kvinnor köper sex av män?

Skippa Drama Queenandet!

Svara nu bara på frågan istället

?En kvinna som är ful och manshatare hon får skylla sig själv?

Håller du med om det påståendet eller gör du det inte?

Ja eller Nej?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-18 18:51:24 följande:
    om man hatar det man vill ha så får man skylla sig själva om man inte attraherar det man vill ha oavsett kön. så hur många manshatare ser du starta trådar om statlig rätt till kuk? om du kan vara så *balanserad* nog att svara. eller vad tillför din fråga? En gris är en gris oavsett om man sminkar den eller försöker kalla den för en häst.
    Okey, bra. 
    Tack.
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-18 19:33:15 följande:
    Tycker du med andra ord att det är orimligt att en ful kvinnohatare får skylla sig själv för att han blir utan sex?
    Säg så här då
    En människohatare har lite att jobba innan hen kan inleda en relation. 
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-18 20:31:38 följande:
    Varför det? Är det inte enklare att kräva att samhället tillgodoser en relation.
    Som vi också har varit inne på tidigare...
    Samhället skall inte tillgodose relationen, samhället skall genom jämställdhet se till att människor ges lika möjligheter

Detta fritar inte Inceln/manshataren från ansvar. Denne måste jobba med sig själv OCKSÅ. 
    Fiona M skrev 2023-08-20 21:11:23 följande:
    Om jag inte tycker om apelsiner så äter jag inte apelsiner, även om de är den enda frukten i affären.
    För min hälsa får jag äta grönsaker tills (eller om) frukt jag gillar kommer in igen.

Det är väl givet att TS har rätt när han drar parallellen till 5-åringar.  Du påminner om ett barn som vägrar äta apelsiner och som med en 5-årings övertygelse säger

"Jag skulle Aldrig, aldrig i hela världen äta apelsiner!!!!!!"

En mogen vuxen person vet att : Jo, barnet kommer att äta apelsiner om det inte finns något annat att äta och barnet är tillräckligt hungrigt.  Vad du inte verkar fatta är att du kommer att göra olika bedömningar beroende på hur hungrig du är.

Självklart kommer samma resonemang att gälla för män också. Sen kan du och alla andra förneka hur mycket ni vill!

TS och jag vet hur verkligheten fungerar.

molly50 skrev 2023-08-23 20:47:11 följande:
    Nej,det är INTE samma sak! En incel är en bitter och misogyn man som skyller på kvinnorna för att han aldrig får ligga.
    En ensam man är inte något av detta.
    Lär dig det någon gång! 

TS vill gärna hävda att ensamma män och Incel är ungefär samma sak. Att incels i själva verket är ganska normalt. Att det inte riktigt finns tydliga grupper.

Många kvinnor (samt Cloffe) hävdar att det är stora skillnader på gruppen Incels och gruppen ensamma, sexlösa män.

Låt oss studera vetenskapen Evolutionsbiologi och selektion. Människan är fortfarande utrustad med en stenåldershjärna (ingen skillnad på könen här)  En del av den kvinnliga selektionen går ut på att rangordna män i goda eller onda. Det är en kvarleva från när kvinnan gick på savannen och hon snabbt behövde avgöra om en hanne var farlig för henne eller inte. Det fanns inte tid  för göra en lång och ingående analys av en uppdykande hanne.

Det leder såklart ofta till att kvinnor ofta gör antaganden om män de inte känner alls eller känner väldigt lite. Det ligger i sakens natur att de aningen bättre männen blir överdrivet goda och de aningen sämre lätt betraktas som jättedåliga.

Det är behändigt att snabbt kunna klassa män som antingen goda (ensamma, blyga, sexlösa) eller onda (incel, dåliga värderingar). 
    Många kan inte acceptera  begrepp som medel eller neutral, vilket är förklaring till att någon som säger sig vara neutral väcker irritation även i denna tråden.  

Detta eftersom män ?måste? vara antingen goda eller onda. Svart eller vitt.

Enligt statistisk normalfördelning kommer dock en stor andel av männen att vara medelmåttiga, tex avseende värderingar. 

Dessutom är ju många män medvetna om att det är svårt att konkurrera om man har extrema åsikter.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?