Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 03:19:18 följande:
Nej, jag frågade dig om när du blivit sårad. Det måste inte handla om att bli nekad sex utan du kanske blir sårad av andra saker. Det är du som tycker att det är ditt ansvar om du blir sårad. Jag tror det kan bli orimligt att resonera så.
Men du verkar fortfarande inte på det jag skrev. Oavsett om någon inte blir sårad av att jag sa nej så är det ju fortfarande tack vare mitt val som det inte blev något sex. Det spelar ingen roll hur den andre reagerade om han tar det bra eller dåligt. Mitt val är fortfarande mitt ansvar. Tackar jag nej till sex så blir det inget sex tack vare mitt val. Väljer jag sex så händer sexet tack vare mitt val. Mitt val ansvarar jag för. Oavsett hur den andre mådde av det.
Men du motiverar inte hur resonemanget att jag ansvarar för mina egna val är orimligt. Det har ingenting med incel att göra. Det kan handla om vad som helst. Behöver inte vara sex. Empati och omsorg är inte relevant heller. Oavsett om jag är empatisk och bryr mig eller om jag inte gör det så ansvarar jag ändå för mina val. Det har ingen betydelse hur jag känner, det förändrar ingenting.
Om han har blivit sårad så är det naturligtvis ditt fel. Du är ansvarig för allt och alla. Händelsekedjor vet du. Om man bara bemödar sig med undersöka kedjan ordentligt så kommer man till den händelse där man tydligt ser att det är ditt fel.