Är incel något man förtjänar att vara?
Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-19 02:51:58 följande:
Du pratar om att någon sårar en annan när den nekar någon sex. Eller hur?Någon kan tacka nej till sex och känna sig trygg med det beslutet. Huruvida den som vill ha sex blir sårad eller inte är dennes bekymmer då det är orimligt att bli sårad för att någon nekar en sex. På samma sätt som att det är orimligt att bli sårad över att någon nekar en alla ens pengar.
Ditt resonemang är orimligt. Incels tycker att kvinnor ska visa oändlig omsorg och empati och borde tillhandahålla sex som någon slags välgörenhet. Du har samma värderingar och låter som en incel.
Men du verkar fortfarande inte på det jag skrev. Oavsett om någon inte blir sårad av att jag sa nej så är det ju fortfarande tack vare mitt val som det inte blev något sex. Det spelar ingen roll hur den andre reagerade om han tar det bra eller dåligt. Mitt val är fortfarande mitt ansvar. Tackar jag nej till sex så blir det inget sex tack vare mitt val. Väljer jag sex så händer sexet tack vare mitt val. Mitt val ansvarar jag för. Oavsett hur den andre mådde av det.
Men du motiverar inte hur resonemanget att jag ansvarar för mina egna val är orimligt. Det har ingenting med incel att göra. Det kan handla om vad som helst. Behöver inte vara sex. Empati och omsorg är inte relevant heller. Oavsett om jag är empatisk och bryr mig eller om jag inte gör det så ansvarar jag ändå för mina val. Det har ingen betydelse hur jag känner, det förändrar ingenting.