• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 23:15:24 följande:
    Samhället tar för givet att DU tar ansvar för ditt liv.
    vill du utbilda dig? Gör det. Du kanske behöver betyg för att kvala in men det är ditt fria val.
    vill du jobba? Gör det. du behöver kanske en utbildning för att jobba med det du vill, men det är ditt fria val. Vill du inte jobba, skit i det och få minimal ersättning om du vill ha det så.
    vill du ha förhållande? gör det som krävs för att få ett. vill du inte ändras? Klaga inte om du förblir ensam.
    Finns ingen skyldighet att man ska ta ansvar för sitt sexliv.
    Man får klaga oavsett insatts. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 23:15:24 följande:
    Samhället tar för givet att DU tar ansvar för ditt liv.
    vill du utbilda dig? Gör det. Du kanske behöver betyg för att kvala in men det är ditt fria val.
    vill du jobba? Gör det. du behöver kanske en utbildning för att jobba med det du vill, men det är ditt fria val. Vill du inte jobba, skit i det och få minimal ersättning om du vill ha det så.
    vill du ha förhållande? gör det som krävs för att få ett. vill du inte ändras? Klaga inte om du förblir ensam.
    Och eftersom det är inte en skyldighet att man ska ta ansvar för sitt liv för olika saker så kan inte samhället förvänta sig det.. 

Det är inte i förtroende som samhället vill att man ska ta ansvar för det sitt egna sexliv.
    Man ska ta ansvar oavsett om man klarar det heller inte. 
    Man har inte valt något som innebär en skyldig att ta ansvar för något och om man misslyckats med sitt uppdrag så kan man dömas exempelvis för vållande till annans kroppsskada etc . 
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-08-04 23:27:03 följande:
    Nu låter det som du pratar om våldtäkt men du kanske kan förtydliga vad du menar?
    Jag snackar inte om våldtäkter, utan om man ska ta ansvar för sitt egna sexliv. 
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-08-04 23:27:03 följande:
    Nu låter det som du pratar om våldtäkt men du kanske kan förtydliga vad du menar?
    Menar att det inte går välja bort ansvar för sitt sexliv. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 23:32:03 följande:

Så om du misslyckas med ditt sexliv, ska du anmäla staten för vållande av kroppskada för den *djupa kränkning* du tvingas genomlida som ensam oknullbar man?

Jag menar att det går inte att välja mellan inget ansvar och ansvar för sex. 
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-08-04 23:32:35 följande:
    Varför drar du in vållande till kroppsskada på andra då? :-/
    Jag tar exempel på saker som det krävs ansvar först efter att man valt något uppdrag. 
  • Anonym (....)
    Att inte våldta är ett ansvar men jag syftade på att man ska ta ansvar så man kan ha lagligt sexliv. 
  • Anonym (....)
    Och eftersom man ska ta ansvar oavsett om man klarar av att få laglig sex eller inte, så kan man inte förvänta sig resultat av olika personer 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-08-05 11:33:18 följande:
    Nej, men alla man har sex med har det gemensamt att man attraheras av dem och jag skulle inte ha sex med någon jag inte attraheras av om så alla jag attraheras av plötsligt och mystiskt skulle försvinna.

Sex är inte som luft eller vatten och mat. Man reder sig utan eller iaf ett bra tag.
    Om det är ett problem nu att man har en annan åsikt för andra tycker annat, så borde det vara ett problem när man inte har sex när andra personer har det. 
    Det är ingen rättighet heller att man ska tycka som andra människor gör.

Du vill att det ska vara likadant för alla när det passar dig bra. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-05 07:10:11 följande:
    Vet du vad? Jag FÅR lov att dejta noll, en, två, tre eller ännu mer samtidigt om jag vill. Det får en man också göra. Det är så det fungerar med fri vilja i en demokrati.

om jag skulle dejta martin, kalle och filip samtidigt eller ta en i taget så skulle jag ändå inte välja en dejt med dig. Du skulle fortfarande inte bli vald. eller tror du att du magiskt ska bli sedd som en människa med goda värderingar och goda intentioner? om vi så vore sista människorna på jorden hade jag undvikit dig på grund av din människosyn och dina värderingar.
    Du får inte dejta hur många personer som helst för det är en demokrati. 
    Ens val påverkas av saker som man inte kan påverka. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?