• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-10-21 13:52:50 följande:
    Nej, det är inte jämförbart med att låsa in män på en öde ö. Det är handlingarna som ska förbjudas, inte människor som inte har gjort något fel.

Du hävdar att relationer och sex hör till privatlivet. Varför är du inte konsekvent på den punkten utan tycker att det är helt rimligt att staten lägger sig i allting som kan kan missgynna kvinnor som prostitution och föräldraledighet? Det är bara när det kommer till saker som missgynnar män som du tycker att staten inte ska lägga sig i relationer och sex. Det är en fullständig dubbelmoral.

Nej, män klarar sig inte i ensamhet än kvinnor. Det är bara något du tror för att hoppas att män är sämre än kvinnor. För pensionärer är det outhärdligt att vara ensam både för män och kvinnor. Det kan nog minst en person i den här tråden intyga.
    Ja, relationer och sex hör till privatlivet eller brukar du ha fruar och sex inskrivet i dina anställningsavtal?

Det är ingen skillnad i lagen. Det är även olagligt att köpa sex av män. Och naturligtvis har även män som är pappor föräldraledighet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-19 00:49:14 följande:
    Det skulle kallas sexköp och är olagligt. 
    Det var därför jag tog upp det om sexdrog, för att prostitution skulle bli ett mer normalt jobb och då ev lagligt. 
    Då kan väl du pilla i dig nåt piller som tar bort din sexlust eller ökar din sexlust för fårskinnsfällar så behöver det inte drabba någon annan. Det låter mycket mer normalt än att du ska manipulera andra människor för att få knulla.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-21 14:24:00 följande:
    I de fallen är just då prostitution är lösningen. Ingen ska behöva gå igenom livet som oskuld. Utan då hjälper man dem att ta sig till länder där det är lagligt.
    Jo, det är helt rimligt att somliga som inte kan attrahera en partner får gå igenom livet som oskuld. Sex är som sagt ingen mänsklig rättighet.
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-21 14:38:32 följande:

Nej, det finns nog inte några sådana kommuner som tillåter detta.

Varför finns det inte då?

Anledningen till att det inte finns är ju det inte är socialt accepterat på kommunal nivå. Samhället har blivit feminiserat och PK-styrt.

Ulla, 59 år sitter i kommunstyrelsen och kan se att hennes son Göran 32 år (LSS-brukare) skulle ha stor vinning på att hitta en fru, t.ex i Sydostasien. Men Ulla vågar föreslå det för det vore inte PK i kommunen.

Konsekvensen av att samhället är feminiserat och PK blir alltså att Ulla blir utan barnbarn. 

Sveriges kommuner är inte bordellföreståndare, hallickar eller matchmakers. Kommunstyrelser beslutar om sånt som anslag till sandning av trottoarer, inte Görans kukdoppande.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-19 00:52:11 följande:
    Du vill inte ta upp exempel på där jag blir ratad och jämför det med hur det är för andra personer. 
    Du blir ratad för att personerna inte vill ha dig. Om du vill att någon ska tycka synd om dig/känna empati får du låta bli att komma med förslag som skulle tvinga eller manipulera andra människor att mot sin egentliga vilja knulla dig. När du gör det tycker man istället synd om dina offer även om det bara är i dina fantasier?

Det är inställningen att andra människor inte är människor med egna behov utan resurser som ska fördelas åt ditt håll som gör att du väcker så mycket avsky.
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-21 14:54:23 följande:
    Du avstår gärna barnbarn, bara inte Göran får kukdoppa. Det är det viktigaste i ditt liv.
    Barnbarn är inte heller någon mänsklig rättighet.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-21 14:53:35 följande:
    Nej, det är ingen rättighet men har de pengar kan de ganska enkelt och lagligt få sex.
    Behöver varken vara enkelt eller lagligt. Även prostituerade får välja bort personer de inte vill ha sex med, och den som har sex med en person med intellektuella funktionshinder kan utifrån omständigheterna åtalas för våldtäkt.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-19 11:55:46 följande:
    Och väljer man inte bort utan det handlar mer om vad man tycker
    Jo, du kan välja bort precis så många människor du vill. Du behöver inte veta ett smack om vad de vill innan du bestämmer dig för att du inte är intresserad. Att sedan alla gör samma sak med dig är deras val. De behöver inte heller veta vad du vill innan de väljer bor dig.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-19 12:18:57 följande:

Om sex ska vara ömsesidigt så måste personen som ska ha sex med mig samma mål som mig. 
    Ni snackar om hypotetiskt slumpmässiga människor utan att ni redovisar orsaken varför de skulle välja mig. 

Fast de väljer ju inte dig. De väljer bort dig och du borde veta varför.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-21 15:20:33 följande:
    Det är lagligt för den funktionshindrade i länder där sexköp är lagligt. 

De prostituerade kan välja bort men dessa män lär knappast behöva leta särskilt länge. Finns miljontals prostituerade bara i EU.
    Nej, inte om det intellektuella funktionshindret bedöms som så stort att personen inte kan anses ha agerat av fri vilja.

Inte som går med på att en hoper "assistenter" hjälper till.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?