• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-10-17 01:27:33 följande:
    Jag har inga illusioner om att de här förslagen kommer att bli verklighet. Det är bara ett sätt att visa på att problemet faktiskt kan lösas om viljan finns. Nu är det uppenbart att de flesta hellre ser en situation där män utsätts för strukturell diskriminering än att göra något åt det. Gott så.

Du har rätt om att kvinnor är selektiva, vilket i grunden är naturligt under normala omständigheter. Dejtingappar har dock dragit denna urvalsprocess till extrema former. Detta måste erkännas i den allmänna diskussionen om incels.

Att kasta skam och skuld mot de män som har drabbats av den här olyckliga utvecklingen (som vissa användare gör i den här tråden) är dock enligt mig oacceptabelt. Mitt huvudsakliga syfte är att ge upprättelse åt de männen, alltid stå upp för sanningen och motverka fördomar.
    Nej, ingen kommer att manipulera några dejtingappar så fitta fördelas mer "rättvist". Om du vill knulla får du försöka få tag på nån som vill och inte tro att fitta kommer att styras åt ditt håll. Du får inte glömma att fitta har en egen vilja och finns inte här på jorden för att tillfredsställa din.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-10-16 20:25:04 följande:
    Jag förstår syftet i din absurda tankevärld, men det är inte förankrat i verkligheten. Du utgår från att alla incels saknar kvinnliga vänner och det stämmer inte.
    Man räknar inte människor som man måste förställla sig för eller gömma undan hur man tänker för att man ska accepteras för vänner. De kallas ytliga bekantskaper
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-10-17 01:07:36 följande:
    Levde du i celibat under tiden som du bodde ensam med dina katter?

Att kunna vara selektiv är inte val som du gjorde själv. Det var förutsättningarna som möjliggjorde att du kunde vara selektiv och det låg utanför din kontroll. Att du tror att det beror på att du var lycklig i dig själv är ett hån mot de som inte kan vara selektiva.
    ALLA kan vara selektiva. ALLA kan välja bort någon de inte vill ha. ALLA. Men INGEN kan välja att bli vald.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-18 17:50:40 följande:
    Alla kan inte vara lika selektiva. 
    Alla kan fantisera om att de ska få bli vald och att alla personer ska bli valda. 
    Selektiv betyder att man själv väljer, inte att man blir vald.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-18 17:47:21 följande:
    Då måste någon vara intresserad först i en. 
    Annars är det enbart en hypotetisk fråga och då kan man säga att man får fantisera om att alla personer ska få bli valda.
    Nej, du kan välja bort hur många människor du vill helt oberoende av vad de vill. Du behöver inte veta vad de vill för att kunna välja bort dem.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-18 18:17:07 följande:
    Du borde jämföra det lite med hur pengar fungerar. 
    Exempelvis. 
    Alla kan tycka något men bara de som har råd kan köpa en dyr dator och vara selektiva. 

Att få tycka någon produkt är bättre en andra varor är inte samma sak som när någon har råd att köpa den varan. 
    Att vara utan pengar/personer som är intresserad i en är inte samma sak som när någon får vara selektiv. 

Om man inte får något alternativ eller inom mininumkraven så betyder inte det så mycket att man skulle få vara "selektiv" 
    Mitt inlägg verkar ha tagit skruv eftersom du har valt att svara på det 10 gånger.

Den som inte har pengar att köpa en dator för får vara utan dator. Den som inte lyckas attrahera någon får inte knulla.

Och du får välja bort att ha en dator oberoende av om du har råd eller inte.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-19 12:08:33 följande:
    "Den som inte har pengar att köpa en dator för får vara utan dator. Den som inte lyckas attrahera någon får inte knulla.".

Du snackar nu om verkligheten. 
    Olika personer i denna tråd vill snacka om hypotetiska alternativ och sedan påstår att det är samma sak som de som har sex i verkligheten. 

Med olika personers logik är det samma ssk som när någon har råd och väljer att köpa en bra dator jämfört med någon som inte har råd och tycker vissa datorer är sämre än andra. 
    Och verkligheten är att du inte får knulla om du inte lyckas hitta nån som vill. Har du testat att fråga en annan brukare?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-18 20:35:03 följande:
    Och då måste jag få valmöjligheter först. 
    Samma regler gäller redan för alla men det inkluderar inte valmöjligheter 
    Du säger att ingen väljer dig frivilligt, så vem hade du tänkt skulle tvingas att välja dig?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-18 22:03:42 följande:

Det är tydligt att många här bara försöker medvetet vinkla till sin fördel. 

Väldigt överdrivet. 

Du är den som vill att allt ska vara till din fördel. Du vill kunna knulla kvinnor som väljer bort dig. Hur tror du att dessa kvinnor som aktivt väljer bort dig skulle känna om de tvingades att ha sex med dig?
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-19 07:15:02 följande:
    Prostitution är lagligt i de flesta länderna. Tror de flesta incels skulle må bättre om de slutade gnälla och köpte en kvinna istället. Eller ännu bättre åka till Sydostasien och hämta en fru och skaffa barn.

Man ska inte sitta fast i en situation man inte trivs i. Utan om man har ett problem så ser man till att lösa det.

För den man som nu må vara lite socialt annorlunda och inte orkar att lägga ner arbetet på att stärka sig (framförallt ekonomiskt men även socialt) och bli riktigt attraktiv kan en sådan lösning med att hämta en fru där borta vara riktigt bra. 
    Känner du till några kommuner som låter LSS-personal åka med brukare till Sydostasien för att hämta fruar?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?