• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 15:06:43 följande:
    Nä du, Nihikita. Nu förvrider du sanningen igen.
    Alla begriper nog att TV-programmet i sig inte representerar verkligheten, det klipps och ändras.
    Det du inte kan kan skoja bort är anmälningarna att delta och tittarintresset. 

När jag gissar eller uppskattar något, så skriver jag det tydligt och ärligt. 
    Välkommen att belägga detta som fel om du har andra verifierade siffror.
    Du vill att jag ska "belägga" att dina fantasier om att hundratusentals kvinnor skulle anmäla sig till TV-programmet Gift vid första ögonkastet om det inte fanns kameror är fantasier.

Absolut! Här har du belägg:

tinyurl.com/y3b4dwcb
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 13:55:22 följande:

Om vi pratar tittare av programmet är det miljontals. Min gissning : minst 70% kvinnor.

Lite krav på logik måste det väl finnas eller? Det är jättemånga som tittar på Lyxfällan också, men det betyder inte att de vill hamna hos Kronofogden...
  • nihka
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-27 15:49:37 följande:
    Det finns exempel på folk som varit med i flera. Till och med i Lyxfälan har det dykt upp medlemmar från dokusåpor. 
    Jo, ett problem utesluter inte ett annat.
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 16:38:19 följande:

TS,

Vi har idag resonerat oss fram till att det är FULLT möjligt för staten att tilldela kvinnor till män (och tvärtom).

Det sker redan idag i liten skala i teve-serien som nämnts.

Alla mothugg som du får att det inte är möjligt att tilldela har härmed bevisats som felaktiga, eftersom det redan sker.

Självfallet kommer det att finnas individer som inte vill detta och då får man respektera detta. Alternativt får man tvinga folk till detta. Personligen är jag tveksam till att tvinga människor till en sådan sak.

Skall staten verkligen ägna sig åt att tilldela människor och relationer?

Tydligen tycker staten (SVT) att det är okey och inte moraliskt tvivelaktigt eller att det är koppleri. Det är enligt staten okey att använda skattepengar till att tilldela människor inom ramen för dokusåpa.

Mitt personliga svar är kanske, absolut värt att undersöka. 

Det fungerar på samma sätt som dejtingappar som matchar människor med varandra. De som anmäler sig gör det frivilligt och de är inte tvungna till nånting.
  • nihka
    Anonym (Intet nytt under solen) skrev 2023-08-27 16:50:16 följande:
    Men fatta att dessa muppar antingen bara driver eller är helt bortom räddning.

Det är ett åttonde underverk att någon ens ids kommunicera med dem.
    Det är väl ett substitut för en relation, sex, mänsklig kontakt, vad som helst. Närmare än så här lär de inte komma en kvinna.

?Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst.?

Hjalmar Söderberg
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-13 16:05:45 följande:
    Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

Ja, misogyna, dvs kvinnoföraktande/hatande män förtjänar att vara utan sex. Sexlösheten är en konsekvens av den sunkiga inställning till kvinnor. Ingen frisk kvinna vill ha något att göra med en man som föraktar/hatar kvinnor.

Ja, man borde ha såpass med självinsikt att man fattar att man inte kan ha hur unkna värderingar som helt utan att stöta bort de människor man har en unken inställning till.

Incels väcker inga känslor öht, det syns inte på nån att de inte får knulla, men när de sprider sina misogyna tankar får de negativa reaktioner. Så klart.

• nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-27 21:54:34 följande:
    Låter som en ide. Dom som är singlar i tråden borde söka allihop så matchar vi ihop dom. Skulle troligen bli extremt intressanta diskussioner och draman.
    Du verkar ju inte ha nån man i ditt liv så du kunde ju ta dig an TS.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 23:58:41 följande:
    Jag skulle inte ha några problem med att färre kvinnor visades på en dejtingapp om det ledde till att matchningsfrekvensen ökade. Hellre ett litet utbud med fler matchningar än ett stort utbud med få matchningar.

Om folk slutar använda dejtingappar är det inget problem för det kommer leda till mer dejting i vardagssammanhang än online. Där har incels en större chans att träffa någon, vilket din sambo är ett exempel på. Konsekvensen hade blivit färre incels.
    Fortfarande är den delen av hjärnan som ska ta in att det är skillnad på misogyna incels och ensamma män bortkopplad.

Om folk slutar använda dejtingappar kommer de fortfarande sortera bort freaks och misogyna.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 15:46:08 följande:
    Det du säger passar ihop med era övriga åsikter. 
    Jag ska ha förståelse för erat sexliv men du ska inte ha det tvärtom
    Ingen har bett dig att ha "förståelse" för deras sexliv. Du har inte med andras sexliv att göra. None of your business.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 15:59:04 följande:
    Vill inte snacka om det.
    Det är faktiskt viktigt. Om du inte har sas full kapacitet och säger det kommer folk att ha lite mer förståelse för varför du inte tar in saker.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?