Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 16:06:07 följande:
    Vart skrev jag det?

Som jag skrev så undrar jag över när du blivit sårad. Det behöver inte vara över sex utan om sådant som just du har sårats av. Anser du att du hade ansvaret? Så svara på det nu så ska jag sedan svara på dina frågor.
    Jag har ju citerat dig där du skriver att att du har ansvar för andras känslor för bara ett par inlägg sen, är det gaslighting du håller på med? Det finns ju på pränt.

som sagt, jag kan inte dras till minne när jag blivit sårad. Är det något som händer regelbundet för dig?

så du vill inte svara på om du är en incel? Det spelar egentligen ingen roll. En incel har samma åsikter och värderingar som du. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 16:23:33 följande:
    Det är nog mer att du inbillar dig vad jag har skrivit. Eller visa klart och tydligt var jag skrev det.

På grund av sex ja, blir du inte sårad, det har du skrivit. Men som jag skrivit flera gånger nu så kanske du blivit sårad av någonting annat. Eller har du gått genom livet och aldrig blivit sårad av en annan människa?

Regelbundet vet jag inte, men det händer väl. Något jag personligen kan bli väldigt sårad och ledsen av är svek. När någon ljuger eller går bakom ryggen eller struntade i att hålla vad de lovade. Jag har aldrig sett det som att det var mitt eget fel eller ansvar att jag blev sårad. Däremot hur jag sedan hanterar det och läker mig själv.

Värderingarna att man har ansvar för sina handlingar då? Är det alltså en incel-värdering?

Intressant att du fortsätter med din gaslighting. Här skriver du klart och tydligt att du anser att du har ansvar över andras känslor. Vet också att du tidigare skrivit att om någon hade haft sex med en incel så hade hon potentiellt räddat en väninna från att bli våldtagen.

Dina värderingar där du verkar anse att kvinnor ska ha sex med män som en slags välgörenhet är en incel åsikt. Värderingen härleds till en objektifiering av kvinnor där kvinnor ska vara servila, trevliga och allmänt angenäma (för män) dvs tar bort individen bakom kvinnan. Dvs incel-åsikter. 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:27:39 följande:
    Jag tycker snarare att det är flera här som är allmänt negativt inställda till män och tror att många män inte skulle klara av att behandla en kvinna väl. Att de flesta män inte duger och att du hellre hade varit ensam om du aldrig hade träffat din man.
    Det hittar du på. Jag ser inte att "flera" skulle vara allmänt negativt inställda till män här.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 17:00:58 följande:
    Fast nej jag skriver inte alls det klart och tydligt. Jag skrev att jag aldrig har tänkt på det sättet att jag är ansvarig för att jag blev sårad. Har aldrig tänkt något om en ansvarfråga om mina känslor. Det är du som drog upp ett sådant resonemang. Och nu frågade du om jag brukar bli sårad. Du däremot svarar inte på vad du blivit sårad av i livet och om du då anser det var ditt ansvar.

Nej, jag anser inte att kvinnor borde något. Jag skrev att OM jag väljer att tacka ja till sex så får det ju konsekvensen att det blev sex. Att det är upp till mig om det händer eller inte, det är mitt val. Och man har ansvar för sina egna val. 

Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 17:00:58 följande:
    Fast nej jag skriver inte alls det klart och tydligt. Jag skrev att jag aldrig har tänkt på det sättet att jag är ansvarig för att jag blev sårad. Har aldrig tänkt något om en ansvarfråga om mina känslor. Det är du som drog upp ett sådant resonemang. Och nu frågade du om jag brukar bli sårad. Du däremot svarar inte på vad du blivit sårad av i livet och om du då anser det var ditt ansvar.

Nej, jag anser inte att kvinnor borde något. Jag skrev att OM jag väljer att tacka ja till sex så får det ju konsekvensen att det blev sex. Att det är upp till mig om det händer eller inte, det är mitt val. Och man har ansvar för sina egna val. 
    Jag antar att du ändrat dig då. Det är positivt att du inte längre anser att du har ett ansvar över andras känslor. En människa ska kunna tacka nej till sex utan att få dåligt samvete, eller känna ett ansvar som sträcker sig längre än så.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-19 17:35:49 följande:
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 17:04:17 följande:
    . Man kan också lagstifta om att man bara får ha ett visst antal sexpartners varje år till exempel. Annars räknas det som överutnyttjande av resurser.

Ha ha ha! Du är jätterolig!
    Jag kan hålla mig för skratt. Börjar någon prata om att staten ska komma in och reglera partnerskap så undrar man var världen är på väg.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 15:58:35 följande:
    För att du är för gammal för att förstå att incels finns på riktigt och att könsrollerna från din ungdom inte existerar längre.
    Du vet ingenting om mig. Varför sysslar du med personangrepp? Har argumenten tagit slut?

Du har en felaktig uppfattning om incel. Krävs ett mått av kvinnoförakt för att vara en sån. Du tillhör inte en stor massa män tack och lov. De flesta män som är singlar sysslar inte med det du gör. Handlar säkert om att du är misogyn från början.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:57:02 följande:
    Om du tolkar mina inlägg som att det är kvinnors fel att det finns incels har du inte snappat upp vad jag skriver. Det är ingen grupps fel. Frågan är om det är den enskildas fel eller hela samhällets fel?
    Det är den enskildes fel. Hur kan du inte se det? Problemet är inte att incels vill ha sex. Problemet är hur de hanterar det..
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:49:13 följande:
    Vad är en snygg kvinna? Jag tycker att de flesta kvinnor i min ålder är någorlunda attraktiva, men motsvarande verkar inte gälla för män. Det är väldigt sällan jag dissar någon på förhand eller finner personen motbjudande.
    Det är typiskt incels att vara beredda att sätta på allt. Ingen kvinna vill ha en man som bara ser henne som ett redskap för deras egen njutning. Kvinnor finner det motbjudande.

Har du funderat på att förändra dig själv? Än så länge så förstår jag fullständigt varför du är incel.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:43:43 följande:
    Haha, tack! Det är inte så att hela livet suger utan sex, men det gör att man känner sig misslyckad ibland. Sen blir det inte bättre av att incels målas upp som de sämsta människorna på jorden av gubbar och tanter.
    Incels förtjänar andras förakt då de sysslar med kvinnoförakt. Det man skickar ut i världen får man tillbaka.

De är inte vanliga singlar. Du är inte en vanlig singel.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 18:32:38 följande:
    Du är som Stefan Löfven när han skällde på Jimmie Åkesson i 7+ år och kallade honom för massor av fula ord och invektiv. För att Löfven var en gubbe som inte att kunde ta in att samhället inte såg likadant ut som när han var ung på 70-talet. Han trodde att Åkesson bara var den som förstörde genom att svartmåla och skulle "skärpa sig" så blir allt bra.

Vem var det som fick avgå med svansen mellan benen? Vem var det som vann till slut och fick allmän upprättelse av de andra? Fundera på det.
    Röstar du på sd? Många incels verkar göra det i tron att de ska bli tilldelade en fru XD
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?