Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 20:20:44 följande:
Du har lite svårt med läsförståelsen va?
Med att erbjuda något menas att ha något som attraherar. För min del handlar det om humor, intelligens, ett ordnat liv, bra hygien mm. Varför skulle jag vilja vara med någon som inte tilltalar mig? Precis som jag inte förväntar mig att en man som inte finner mig tilltalande ska tvingas vara med mig.
Du behöver verkligen jobba på din ordförståelse och lära dig läsa av nyanser. Du snackar om lagar och förordningar på ett helt vrickat sätt. Vi har inga lagar som säger att någon oavsett kön har rätt till relationer på något sätt. Du framstår som ett UFO som bara sett människor på vykort. Har du ens en vän eller något socialt sammanhang över? Om inte, varför? Vad är det som går fel? Har du förmågan att analysera dig själv och dina misslyckanden? Om du har en diagnos kanske det finns chans till habilitering. Du kanske kan få hjälp att förstå hur mänskliga relationer fungerar och vad som förväntas av en för att kunna ha fungerande relationer. Ditt sätt att se på saken är så otroligt udda och felaktig att det är svårt att greppa. Som sagt som att du precis landat på jorden och kommer från en planet där inget socialt samspel existerar över.
Kan man inte attrahera andra människor så kommer ingen att bli attraherad och man kan aldrig kräva relationer av andra. Människor träffas. En del fattar tycke för varandra andra gör det inte. Det har inget med lagar och rättvisa att göra. Du har ingen rätt till någon som inte attraheras av dig. Att ens behöva förklara detta är helt absurt.
Jag menade att ni får påstå att incelmännen är skyldig andra något utan att ni behöver först ge en motprestation först.