• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 20:41:37 följande:
    Varför kan du inte uttrycka dig begripligt i text? Pratar du på samma sätt?
    Vad tycker du är okej att jag ska få säga är avtändande hos dig själv? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 20:45:09 följande:
    Nä, just det. Det har inte med män att göra. Precis som det inte har med kvinnor att göra om någon är avtändande. 

Alla bestämmer själv vilka de vill ha relationer och sex med. Det spelar ingen roll varför man väljer bort någon det avgör alla helt själva. 
    Jo det kan visst handla om kvinnor om något är avtändande. 
  • Anonym (....)
    Nä, just det. Det har inte med män att göra. Precis som det inte har med kvinnor att göra om någon är avtändande. 

Alla bestämmer själv vilka de vill ha relationer och sex med. Det spelar ingen roll varför man väljer bort någon det avgör alla helt själva. 
    Varför tycker du det inte handlar om att alla ska få bestämma själv när det om incel?
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 20:47:00 följande:
    Varför tycker du det inte handlar om att alla ska få bestämma själv när det om incel?
    När det handlar om incel
  • Anonym (....)

Det behövs inte samtycke från en man i Sverige ifall någon kvinna är naturligt steril
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 20:46:52 följande:
    Har du druckit? 
    Varför får du ställa olika krav men inte incelmännen. 
    Det är ju krav som du får tacka nej till. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 20:20:44 följande:
    Du har lite svårt med läsförståelsen va? 

Med att erbjuda något menas att ha något som attraherar. För min del handlar det om humor, intelligens, ett ordnat liv, bra hygien mm. Varför skulle jag vilja vara med någon som inte tilltalar mig? Precis som jag inte förväntar mig att en man som inte finner mig tilltalande ska tvingas vara med mig. 

Du behöver verkligen jobba på din ordförståelse och lära dig läsa av nyanser. Du snackar om lagar och förordningar på ett helt vrickat sätt. Vi har inga lagar som säger att någon oavsett kön har rätt till relationer på något sätt. Du framstår som ett UFO som bara sett människor på vykort. Har du ens en vän eller något socialt sammanhang över? Om inte, varför? Vad är det som går fel? Har du förmågan att analysera dig själv och dina misslyckanden? Om du har en diagnos kanske det finns chans till habilitering. Du kanske kan få hjälp att förstå hur mänskliga relationer fungerar och vad som förväntas av en för att kunna ha fungerande relationer. Ditt sätt att se på saken är så otroligt udda och felaktig att det är svårt att greppa. Som sagt som att du precis landat på jorden och kommer från en planet där inget socialt samspel existerar över. 

Kan man inte attrahera andra människor så kommer ingen att bli attraherad och man kan aldrig kräva relationer av andra. Människor träffas. En del fattar tycke för varandra andra gör det inte. Det har inget med lagar och rättvisa att göra. Du har ingen rätt till någon som inte attraheras av dig. Att ens behöva förklara detta är helt absurt. 
    Jag menade att ni får påstå att incelmännen är skyldig andra något utan att ni behöver först ge en motprestation först. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 20:51:19 följande:
    Alla får tycka precis vad de vill är avtändande. Är det svårt att förstå? Ska vi lagstifta vad människor får tycka är avtändande?

Vad är ditt alternativ? Ska inte alla ha rätt att välja vilka människor de vill ha som vänner? Som partners? Vilka de vill ha sex med eller inte? 

Vad är det du inte får in i skallen. Relationer är aldrig ett tvång. Varken för män, kvinnor eller allt där i mellan. 
    Du snackar om att alla ska få tycka vad de vill äe avtändande.
    Det är just det som jag tagit upp i kommentarer till dig. 

Att du kallar det rättighet till sex när du ogillar det som någon kallar avtändande 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 20:55:53 följande:
    Ingen är skyldig någon något. Vad snackar du om?
    Det jag menar är att ni kallar det rätt till sex och att man tycker kvinnor är skyldiga något när dessa män har olika krav. 
    Att ni blandar ihop krav med rättighet till sex just nu av någon anledning 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 20:53:28 följande:
    Jag hindrar absolut ingen från att ställa vilka krav de vill. Men ingen kan kräva att någon tänker gå med på kraven. 

Vem ska bestämma vilka jag får tycka är attraktiva eller inte? Du? 
    Det blir som du inte accepterar andras krav när du kallar det rättighet till sex just då. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?