Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:27:40 följande:
    Haha, nej du borde gå en juridisk grundkurs. "Populära män" är inte en folkgrupp man kan hetsa mot.

Jag har för övrigt inte hetsat mot någon grupp, utan beskrivit ett problem som finns. Hur kan jag hetsa mot någon när jag inte ens lägger skulden på en viss grupp utan på hur systemet är utformat?
    vi säger så. Du tror det är lättare att ändra på lagen för egen vinning med böter på dejtande än för att sprida terroristincel propanda. självklart är det så. Du är ju en man så det måste vara rätt. Måste vara en fin värld uppe bland molnen.

du har ännu inte svarat hur böterna ska utformas, vem som ska anmäla, hur bevisbördan ska ske. för vi är som tur är oskyldiga till motsatsen bevisats.

ska det vara lag på att ha appen? Eller hur kommer ditt fina system med algoritmer fungera när klientelet minskar?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:31:32 följande:
    Om jag hypotetiskt hade skrivit att kvinnor är kossor. Låter det respektfullt? Vem är det som är mest fördomsfull här?

Du kan omöjligt veta vad en man har får åsikter genom en dejtingprofil, så det är inte därför de väljs bort.
    men kan inte snälla rara du förklara för inkompetenta mig hur dessa män väljs bort då. varför väljer kvinnor nej på dig och misogyna män?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:34:57 följande:
    Nej, problemet är inte alls löst för att en person "jobbar på sig själv". Den som blir populär kommer då tränga ut en annan person som annars hade fått chansen.

Så länge systemet är utformat som det är kommer en stor grupp alltid att stängas ute oavsett hur mycket var och en än anstränger sig.
    hur skulle det annars vara? Antingen har jag som kvinna rätt att attraheras av vad jag vill, eller så har jag inte den rätten. så oavsett hur du ändrar så kommer mina preferenser kvarstå. Nu har jag min sambo, men om något skulle hända så skulle jag aldrig välja en man som inte matchar mina preferenser. då är jag hellre lycklig singel. För jag klarar mig själv, jag behöver inte en man. och detsamma gäller alla kvinnor.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:37:56 följande:
    Det är ingen som tvingas in i någon grupp eller blir fast i en hierarki. Alla får chansen att få matchningar och när någon sitter på många matchningar är det de övrigas tur att synas mer.
    De kan synas hur mycket som helst, men om de inte attraherar mig kommer det likt förbannat bli ett nej oavsett vad du hoppas på
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:41:05 följande:
    Det har jag visst svarat på. Den som ska anmäla är den som har blivit lurad av någon som har flera relationer samtidigt. Viljan för den gruppen att anmäla är stor och sen görs det en vanlig utredning av ärendet.

Nej, ingen lag och om folk slutar använda appar är det inget problem.
    Varför skulle någon anmäla det? när jag tidigare dejtade hade varken jag eller mina dejter några förpliktelser. om mannen valde träffa flera så hade han rätt att göra det, detsamma för mig. Så länge ingen av oss föreslagit dejta exklusivt så är det ingen som blir sårad. och även om man dejtar exklusivt och ändå träffar en annan så är man kanske sårande, men det är inte olagligt. då borde otrohet också vara olagligt med ditt resonemang, så vad tycker du om det?

varför slutar ni inte använda appen om ni är så besvikna på resultatet? Varför upprepa samma misstag igen? varför går ni inte ut utanför dörren?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:45:59 följande:
    Jag har ju sagt min teori redan att det handlar om att de mest populära männen har många tillfälliga relationer samtidigt och därmed använder upp hela utbudet av kvinnor som finns på apparna åt sig själva. Då svarade du att "det är så det ska vara".
    Varför tror du kvinnor väljer att svepa ja på dessa män? männen TAR inte kvinnorna från en annan man. Dessa kvinnor väljer frivilligt dessa män. Och kvinnans fria vilja ska vi ha år 2023
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 18:48:11 följande:
    Varför tror du kvinnor väljer att svepa ja på dessa män? männen TAR inte kvinnorna från en annan man. Dessa kvinnor väljer frivilligt dessa män. Och kvinnans fria vilja ska vi ha år 2023
    Tilläggskommentar. Mannens fria vilja ska vi också ha år 2023 så inte någon medvetet förvränger. Fri vilja är dock inte detsamma som garanti. Men det vet de flesta redan Flört
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:49:41 följande:
    Anonym (Fol) hade tidigare varit en sån man och han verkade inte överdrivet negativt inställd till mig, så jag tror inte att det skulle bli en stor diskussion med dessa män.

Nej, jag hycklar inte. Jag har hela tiden sagt att det är samhällets ansvar och inte den enskilda individens ansvar.
    Ska samhället spärra in män för att de är populära? Bötfälla för att de lever ut sitt liv och använder den rätten de har i sitt liv? att använda sin fria vilja? Med samtycke? Det låter verkligen som att samhället har mycket att jobba på. Ja fy så hemskt att vissa män är mer lyckade än andra män
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:51:58 följande:
    Nej, det måste inte alls vara så. Under vår tusenåriga kristna historia har kyrkan alltid genom regleringar sett till att sex/relationer fördelas på ett rättvist sätt. Du har väl dock ingen respekt för religionen heller kan jag tänka mig.
    Och år 2023 vet vi bättre att det inte hör hemma i ett modernt demokratiskt civilt samhälle. här baseras det på våra rättigheter, friheter och vår fria vilja
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:55:38 följande:
    De väljer att svepa ja på dem för att de männen gör sig tillgängliga för kvinnorna. Om de männen var i ett förhållande hade de inte kunnat svepa ja på dem.

Det handlar inte om fri vilja, utan om att du vill utnyttja en teknologi så mycket det går till din fördel och struntar i andra. Om det hade handlat om fri vilja så hade män också kunnat välja vilken kvinna dem vill.
    Vad ska dessa män göra då? Om de inte är i ett förhållande, varför får de inte använda appen? Eller är man i förhållande redan efter första dejten för dig? eller vad är det för sjuka tankar?

det är fri vilja. Jag sveper ja på de män jag attraherad av. Männen sveper ja på de kvinnorna de attraherad av. När båda svept ja så finns det ett intresse och samtycke från båda att man eventuellt vill gå på dejt. så ingen kvinna kan välja exakt vilken man hon vill, och detsamma gäller för männen. om en man jag attraheras av sveper nej på mig så blir det ingen matchning. enkel matte
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?