Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-26 00:17:47 följande:
    Nej, det är inte lag.

Vilken mänsklig rättighet är det om "ett fritt val" och vem omfattas av den?

Fritt val att svepa ja på vem jag vill på tinder om jag skulle ha tinder. svårt att minnas vad du vill ändra?

Det betyder inte att jag är garanterad en matchning. men valet och selekteringen är mitt fria val. helt enligt grundlagen.

Regeringsformen är den mest grundläggande av våra fyra grundlagar. Regeringsformen beskriver hur landet ska styras och skyddet för alla medborgares fri- och rättigheter.

https://www.riksdagen.se/sv/sa-fungerar-riksdagen/demokrati/grundlagarna/

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 00:19:29 följande:
    När du får slut på argument kommer lögnen om att alla som är ensamma är misogyna igen. Trots att samtliga av oss vet att det inte stämmer.
    Visa mig var jag sagt att alla ensamma män är misogyna. Jag särskiljer på ensamma män MED misogyna. De misogyna kallar jag för incels. de ensamma männen är inte misogyna, de har jag sympati för. jag särskiljer för att inte kategorisera ensamma män tillsammans med incels.

läsförståelse?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 00:21:46 följande:
    Om man använder yttrandefriheten till att kränka en hel grupp som ensamma män/ incels är det inom lagens gränser, men ganska ovärdigt.

men du anser det är okej att diskriminera? fräsch människosyn att ha huvudet så uppe i det blå att inte ens inse det. Du diskriminerar kvinnor, du diskriminerar populära män, och du diskriminerar sexuell läggning med bestraffning på de som lyckas med sexliv.

I lagen finns det sju diskrimineringsgrunder. Dessa är kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

https://www.do.se/diskriminering/diskrimineringsgrunder

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 00:26:17 följande:
    Ok, så själva ansträngningen för dig har alltså bestått av att leta bland hundratals profiler och välja bort dem som inte passar dig. För att sedan bli utbjuden av en kollega.

De möjligheterna har inte en incel haft, så då borde du inte heller förlöjliga den personen och säga att den inte har ansträngt sig tillräckligt.
    Satt jag på min tron och blev matad med vindruvor med eller? Kom ner på jorden.

en incel har inte ansträngt sig tillräckligt. En incel behöver ta ansvar för sitt liv och inte skylla på samhället. en ensam man däremot har tuff konkurrens med tanke på mansöverskott, mäns brott mot kvinnor, och att kvinnor klarar sig själva. Tidigare när det fanns mer kvinnor än män behövde inte männen göra så mycket för att få dejt. men det är nya tider nu. Inget blir bättre av att sitta hemma och bli bitter. Man kan inte ändra på samhället men man kan bli lycklig i sig själv.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 00:32:31 följande:
    Det står ingenting i regeringsformen om rätten att använda dejtingappar. Att du tror att det skulle vara reglerat i grundlagen är helt befängt. Regeringsformen är från 1974, långt innan internet uppfanns.
    Så lagarna gäller inte appar eller internet? Får man begå brott över internet då med? för att internet inte fanns när lagen skrevs? världsbilden du har är inte frisk
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 00:35:47 följande:
    Du säger att förklaringen till att fler män är ensamma idag är för att kvinnor väljer bort misogyna män. Alltså menar du att de män som blir bortvalda är misogyna oavsett om de kallas för incels eller bara ensamma.

Din läsförståelse lämnar mycket att önska. Det finns många skäl att välja bort en man. tror du att enda skälet är pga misogyn?

när jag hade tinder svepte jag ja på de män jag attraherades av, som hade snälla ögon, fint leende och en bra profiltext. så de män jag inte svepte ja på uppfyllde inte vad jag attraheras av. Det betyder inte stt alla jag svepte nej på är misogyna. Eller visa mig GÄRNA var jag sagt att jag endast nekade misogyna ensamma män. 

sveper du ja på kvinnor du inte attraheras av?

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 00:37:21 följande:
    Det finns inga såna lagar om dejting utanför internet heller. Det är väldigt tydligt vad som står i grundlagen och det som inte står där omfattas inte av grundlagen.
    du som är så påläst. Visa var i lagen det står att man får införa böter på dejting om man skulle dejta omoraliskt mycket, så stackars knull-lösa Sverker blir utan
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 00:45:59 följande:
    Det är ingen diskriminering när personer som redan har mycket får dela med sig av det till mindre bemedlade grupper. Diskriminering är någon har sämre möjligheter pga någon av sina egenskaper.

Man kan därför säga att dejtingappar diskriminerar män. Den diskrimineringen verkar du inte ha några problem med alls.

Mina förslag omfattar dessutom inte hela grupper, utan individer.

Det är där du har fel. diskriminering är att ta bort/minimera/neka någon att använda sin rätt.

så nekar du en man att använda sin rätt med hänvisning att han är en man: diskriminering. Nekar du en kvinna att använda sin rätt med hänvisning att hon är kvinna: diskriminering. 

en person kan diskrimineras. en gravid kvinna kan nekas jobb på grund av graviditet: diskriminering. Så diskriminering är både individer och grupper. så du får nog återigen läsa på lite.

hur ska ditt förslag genomföras utan att diskriminera någon? vems är felet att vissa män är opopulära?

är det de populära männens fel att de är för intressanta? Är det kvinnornas fel som bara väljer intressanta män? Eller är det de opopulära männens fel att de inte tar tag i sitt liv och gör sig populära?

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 00:51:02 följande:
    Nej, vi pratade om vad det beror på att gruppen incels har ökat.

Varför kan förklaringen inte vara att de män som har bäst profiler träffar många olika kvinnor samtidigt och därmed stänger ute de ensamma männen?

Den förklaringen är tydligen helt utesluten från början.
    Precis som det ska va. Varför anser du att en kvinna ska nöja sig med en man hon inte attraheras av? det är inte de populära männens fel att de opopulära är just opopulära.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 00:53:24 följande:
    Det står inget om det i grundlagen, så teoretiskt hade en sån lag inte förhindrats av grundlagen.
    för att staten ska bötfälla krävs ett brott, en gärningsman och någon/något som lidit skada.

och det kommer inte gå att definiera ett sådant brott utan att det blir diskriminering. så förklara:
    - vad är brottet
    - vem är gärningsmannen
    - vem är det som lidit skada
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?